Skip to main content
Vraag

Geen surround geluid bij gebruik apps uit KPN menu

• January 6, 2025
  • 7 reacties
  • 93 keer bekeken

Goedendag,

Ik heb een probleem met het gebruik van de NPOPlus app en de Videoland app in het KPN menu (hier ben ik op geabonneerd). Ik heb een soundbar, subwoofer en twee surround speakers van Sonos. Bij gebruik van beide apps doen de twee surround speakers eigenlijk helemaal niets. Ik heb een Samsung tv gebruik ik dezelfde apps van de Samsung tv zelf, is het helemaal goed, zonder dat ik verder iets veranderd hebt. Ook wanneer ik via het KPN menu de reguliere zenders ( NPO 1, 2 etc.) werkt het prima. KPN kan mij niet verder helpen. Heb overigens niet de TV+ box. Maar dat zou niet mogen uitmaken. Is er iemand met soortgelijke problemen?

gr

Feeke

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wat voor een ontvanger gebruik je an exact? Maak je ook gebruik van e-arc en kan je precies toelichten hoe alles is aangesloten? Misschien kan de community je dan verder helpen. Ik maak zelf gebruik van een KPN TV+ ontvanger in combinatie met een Sonos setup en dat werkt gewoon.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 9, 2025

Ik heb de Artis KPN ontvanger, aangesloten op een HDMI poort op de TV en de Sonos soundbar zit aangesloten op de e-arc. Via de Sonos app heb ik er 2 Sonos One als surroundspeakers toegevoegd en een subwoofer. Dat is het systeem.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 10, 2025

Is dat dan de Arris 2952 of de Arris 5202?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 10, 2025

Het is de Arris Vip5202.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 13, 2025

Op welke geluidsmodus staat de ontvanger afgesteld Feeke? Auto, stereo of Dolby? Misschien kan je testen of er veranderingen optreden wanneer je die nog even aanpast. 

Als de problemen dan nog aanhouden zou ik contact zoeken met de klantenservice.Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 13, 2025

Hallo Remco,

Bedankt voor je reactie. Jou aanbevelingen had ik al uit geprobeerd. Heeft helaas ook niets geholpen. Ook een terugbelverzoek gemaakt bij KPN klantenservice, maar daarin ben ik zeer teleurgesteld. Die wisten helemaal nergens van. Kreeg de indruk dat hij tijdens het telefoongesprek druk bezig was te googelen om

mijn vraag te kunnen beantwoorden. Dus daar ben ik helaas niets mee opgeschoten.

gr

Feeke

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 14, 2025

Dan weet ik oprecht even niet wat het nog meer kan zijn Feeke. Ik durf even niet te zeggen waar dit dan fout gaat in de keten ontvanger, tv en Sonos. Ik heb zelf een opstelling van LG, KPN TV+ en Sonos en dat werkt altijd wel goed. Je zou nog eens in de instellingen van de NPO App en Videoland zelf kunnen nalopen.