Skip to main content
Beantwoord

Geen teletekst meer via 888

• August 30, 2026
  • 10 reacties
  • 163 keer bekeken

Al een tijdje geen live tv meer gekeken, nu begint het nieuwe seizoen weer en ik vraag me af wat is er met de teletekst gebeurd? Als ik op teletekst druk voor 888 ondertiteling krijg ik ondertitelings app aan/uit, en vervolgens gebeurd er niks. Ik ben slechthorend en afhankelijk voor nederlandstalige programm’s van de ondertiteling!! Dus heel graag uitleg ofwel probleem oplossen KPN!

Beste antwoord door PeterG

Er is gewoon ondertiteling bij terugkijken, opnames, ​@Taztalleke .

Dan hoef je alleen maar de teletekst knop in te drukken. 888 intoetsen is dan niet nodig. 

Alleen als je een zender live aan hebt is er, bij de npo, nog wel het volledige teletekst aanbod. En moet je voor ondertiteling wel 888 intoetsen. 

De oudere ontvangers zijn voor opnemen en terugkijken overgezet naar de servers die al voor TV+ worden gebruikt. En die nemen alleen de ondertiteling op. Niet het volledige teletekst aanbod.

10 reacties

JanD
Wijsgeer
  • August 31, 2026

Beste ​@Taztalleke , welk merk en type tv decoder heb je van KPN?

Als het de DIW7022 of de Soundbox is, werkt TXT uitsluitend nog via de app en niet meer via 888.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 31, 2026

Bij de DIW7022, druk het pijltje op de ronde knop naar beneden en druk op het icoon om de ondertiteling aan te zetten.Het icoon met de streepjes ----

Wij moeten gokken omdat je niet vertelt welke TV-ontvanger je hebt, dat staat n.l voorop het zwarte bakje.

JanD
Wijsgeer
  • August 31, 2026

Ben ook benieuwd naar de reactie van ​@Taztalleke 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 31, 2026

Fijn dat jullie reageren, bedankt.

Op de voorkant van het kastje staat Arris VIP 2952vp. Op de rode knop krijg ik alleen zenderinformatie

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 31, 2026

Dan denk ik dat ​@PeterG het antwoord wel weet, die is noot zo vroeg ‘s morgens maar hij komt vanzelf wel antwoorden

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 31, 2026

Op de Arris werkt teletekst nu alleen nog zoal je gewend was tijdens Live kijken.

Bij opnames en terugkijken via de gids zou nu je ontertiteling moeten krijgen (alleen bij ondertitelde programma’s uiteraard) door de Teletekst knop éénmaal in te drukken. Dan zie je “Ondertiteling applicatie aan”.

Als je dan nog steeds geen ondertiteling ziet, kan het helpen door de ontvanger even helemaal uit te zetten met de aan/uit knop achterop (of stekker eruit), en na een minuutje weer aanzetten.

Als ook dat niet helpt, doe dan een frisse start via Menu : Instellingen : Systeem : terug naar fabrieksinstellingen. Dat duurt ongeveer 20 minuten. Dan raak je wel de instellingen op de tv ontvanger kwijt die je hebt aangepast, die moet je daarna even nalopen en opnieuw instellen. (Eventuele opnames blijven behouden.)

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 31, 2026

sorry verkeerd topic

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 31, 2026

Er is gewoon ondertiteling bij terugkijken, opnames, ​@Taztalleke .

Dan hoef je alleen maar de teletekst knop in te drukken. 888 intoetsen is dan niet nodig. 

Alleen als je een zender live aan hebt is er, bij de npo, nog wel het volledige teletekst aanbod. En moet je voor ondertiteling wel 888 intoetsen. 

De oudere ontvangers zijn voor opnemen en terugkijken overgezet naar de servers die al voor TV+ worden gebruikt. En die nemen alleen de ondertiteling op. Niet het volledige teletekst aanbod.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 31, 2026

Ik heb op NPO inmiddels wel teletekst bij live kijken en terugkijken via de teletekst knop. Op de andere zenders helaas nog iet gelukt.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 31, 2026

Er zijn maar heel weinig zenders die nog teletekst hebben, dus dat klopt wel ​@Taztalleke