Skip to main content
Beantwoord

Geen TV+ app in Zwitserland

• May 25, 2025
  • 16 reacties
  • 142 keer bekeken

Goedendag, 

Wij verblijven momenteel in Zwitserland.

Ik kan hier geen tv-programma afspelen na Verbinding met KPN-TV+ app.

Ik heb in meerdere topic gelezen dat dit niet kan omdat  Zwitserland geen lid is van de de Eu , dat klopt maar ze zijn wel al jaren lid van de de EER.

Als ik na inloggen op een programma tik krijg ik de tekst " inhoud alleen af te spelen in de EU en de EER

Ook op uw website https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eut staat dat Zwitserland erbij hoort, zie de volgende tekst:

"Goed om te weten: IJsland, Noorwegen, Oekraïne, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland en de Canarische Eilanden vallen bij KPN ook onder de EU.

mijn conclusie is dan ook dat het KPNTV+ systeem verkeerd staat ingesteld.

ik ga ervan uit dat u dit zsm hersteld. En tv+ mogelijk maakt in Zwitserland , dit in lijn met uw eigen beleid.

Beste antwoord door ikheetjeff

@Jdeber Welkom op de KPN Community! Op deze pagina over de TV+ app op mobiel zie ik staan dat Zwitserland is uitgesloten:

De link die jij hebt gestuurd gaat over je mobiele verbinding. Daar heeft KPN met meer landen afspraken kunnen maken om onder een EU bundel te vallen.

Dat je TV kan kijken in heel de EU valt weer onder andere wetgeving, ik dacht de EU-verordening inzake grensoverschrijdende portabiliteit van online-inhoudsdiensten.

Ik denk niet dat Zwitserland zomaar even toe te voegen is, want dan moet KPN eerst alle distributieovereenkomsten openbreken en opnieuw onderhandelen. Waardoor het alleen maar duurder wordt, want Zwitserland valt niet onder verplichte wetgeving.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • May 25, 2025

Lukt het misschien wel via de website? http://tv.kpn.com

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

Heb je wel internet. Zeer korte zoektocht levert op: Zwitserland zit niet in de EER. Daar zijn de streams in de KPN TV+ app niet beschikbaar.

zoektochtje: https://www.google.com/search?q=landen+eer

https://www.google.com/search?q=zwitserland+eer

Alle landen in de EER.

tv.kpn.com gaat derhalve ook niet werken.

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

In Zwitserland kan je geen gebruik maken van KPN ITV via de app. Niet zonder meer….

Het zou wel kunnen met een VPN als je thuis in Nederland een VPN server op je eigen adres inricht. En daar verbinding mee maakt. Het systeem denkt dan dat je op je Nederlandse adres bent.

De app in een smart-tv of Android-TV / Google-TV streaming apparaat kan alleen op je Nederlandse adres gebruikt worden.

Zwitserland is geen lid van de Europese Unie.

In deze landen kun je zonder meer gebruik maken van de app in mobiel en tablet. En de website http://tv.kpn.com .

Lijst EU-landen

• België;
  • Bulgarije;
  • Cyprus;
  • Denemarken;
  • Duitsland;
  • Estland;
  • Finland;
  • Frankrijk;
  • Griekenland;
  • Hongarije;
  • Ierland;
  • Italië;
  • IJsland;
  • Kroatië;
  • Letland;
  • Litouwen;
  • Liechtenstein;
  • Luxemburg;
  • Malta; 
  • Nederland;
  • Noorwegen;
  • Oostenrijk;
  • Polen;
  • Portugal;
  • Roemenië;
  • Slovenië;
  • Slowakije;
  • Spanje; 
  • Tsjechië;
  • Zweden.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 25, 2025

@Jdeber Welkom op de KPN Community! Op deze pagina over de TV+ app op mobiel zie ik staan dat Zwitserland is uitgesloten:

De link die jij hebt gestuurd gaat over je mobiele verbinding. Daar heeft KPN met meer landen afspraken kunnen maken om onder een EU bundel te vallen.

Dat je TV kan kijken in heel de EU valt weer onder andere wetgeving, ik dacht de EU-verordening inzake grensoverschrijdende portabiliteit van online-inhoudsdiensten.

Ik denk niet dat Zwitserland zomaar even toe te voegen is, want dan moet KPN eerst alle distributieovereenkomsten openbreken en opnieuw onderhandelen. Waardoor het alleen maar duurder wordt, want Zwitserland valt niet onder verplichte wetgeving.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

Hoi ​@Dennis Overbeek .

Juni vorig jaar juni is het bereik voor KPN TV mobiel uitgebreid met 3 landen, Noorwegen, Liechtenstein en IJsland. Dat is EU + 3 en dat is dan weer EER. 

Dus opwaardering van Europese Unie naar de landen van de Europese Economische Ruimte.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2024/06/13/kpn-breidt-bereik-online-tv-met-3-landen-uit/

Maar alsnog zit daar inderdaad Zwitserland niet bij.

Leen59
Wijsgeer
  • May 25, 2025

Dan wordt het dus een VPN verbinding gebruiken.

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Dennis Overbeek .

Juni vorig jaar is het bereik voor KPN TV mobiel uitgebreid met 3 landen, Noorwegen, Liechtenstein en IJsland. Dat is EU + 3 en dat is dan weer EER. 

Ik heb het lijstje aangepast ​@PeterG deze 3 die jij hierboven hebt beschreven staan erbij. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Zwitserland geen lid is van de de Eu , dat klopt maar ze zijn wel al jaren lid van de de EER.

Welke landen horen bij de Europese Economische Ruimte (EER)?

Bij de Europese Economische Ruimte (EER) horen alle EU-landen plus Liechtenstein, Noorwegen en IJsland.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

In ieder geval wel direct beschikbaar is BVN. http://bvn.tv . Programma's NPO. Live journaal, nieuwsuur e.d. Ook Boer zoekt vrouw enzo.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

Nog even ter aanvulling.

In deze EER landen (30) is KPN TV+ mogelijk.

Maar voor de mobiele zijn véél meer landen en gebieden binnen het abonnement. Het wordt wel EU bundel genoemd maar de bundel werkt in véél meer landen. En met sommige abonnementen zelfs in o.a. Turkije, V.S., Canada.

In deze lange lijst landen en gebieden (56) kan je je kpn mobiel met je “EU” bundel gebruiken.

Leen59
Wijsgeer
  • May 25, 2025

Voor tv kijken gelden andere regels dan voor bellen en data, zie eerder bericht van Peter.

Leen59
Wijsgeer
  • May 25, 2025

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 26, 2025

Iedereen bedankt voor het reageren.

Het is duidelijk zo.

Ik dacht toch echt dat CH ook bij de EER hoorde, maar dus niet op alle vlakken...zucht 

Groet jabik

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 26, 2025

Ik dacht toch echt dat CH ook bij de EER hoorde, maar dus niet op alle vlakken...zucht 

CH hoort bij EVA maar niet EU of EER. De EU-regels zijn zo duidelijk en simpel dat men een master opleiding in EU recht moet afronden om alles te begrijpen.

Nou een klein quiz.

Als men op het eiland Sint Maarten van het zuiden naar het noorden gaat, passeert men welke grens?

1. Nederland - Frankrijk
  2. Latijn America - Europa
  3. EER - EU
  4. EU - EER
  5. Geen

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 26, 2025

Bedoel je van Sint Maarten naar Saint Martin? ​@TDN 

Geen van die 5. 

Je gaat van het LAND Sint Maarten, geen EU maar wel onderdeel Koninkrijk der Nederlanden naar Frankrijk EU.

In Saint Martin kun je wel je mobiele bundel én de tv app gebruiken.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • May 27, 2025

Binnenkort overnachten we ook weer een nacht in Zwitserland, waarbij we gewoon de VPN verbinding naar huis gebruiken.