Skip to main content
Beantwoord

Geen TV+ app voor Apple TV en weinig regionale zenders

• October 5, 2025
  • 7 reacties
  • 168 keer bekeken

Heb nu de helft van het KPN TV+ contract erop zitten en kijk al uit naar de einddatum. Voor mij geen Android tv van KPN meer. Alleen een Apple TV app kan me misschien nog van gedachten doen veranderen. Géén Google account nodig, veel mooier beeld en veel beter geluid en geen volumeverschillen per zender. Ik zeg wel heel misschien, want het zenderaanbod lokaal en regionaal van KPN is ook zo mager als het maar kan. Welgeteld één lokale en één regionale zender. De rest van onze regio zenders moet ik via aparte app of browser starten en dan airplayen. Wat een gedoe. Tenzij KPN voor mijn einddatum klantvriendelijk wordt, ben ik dan weg.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Gefrustreerde KPNTV gebruiker ,

Ik begrijp jouw wens voor Apple TV. Die mogelijkheid gaat er komen, alleen wanneer is niet bekend. Reken niet op een spoedige mogelijkheid. Het is wel meerdere malen bevestigd door KPN-medewerkers dat die app er gaat komen. 

Welgeteld één lokale en één regionale zender. De rest van onze regio zenders moet ik via aparte app of browser starten en dan airplayen. 

Dat kan haast niet. Want KPN geeft de eigen regionale zender door en ook die van de aangrenzende provincies. En verder AT5 en Omroep Friesland sowieso.  

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 5, 2025

Hallo ​@Gefrustreerde KPNTV gebruiker ,

Ik begrijp jouw wens voor Apple TV. Die mogelijkheid gaat er komen, alleen wanneer is niet bekend. Reken niet op een spoedige mogelijkheid. Het is wel meerdere malen bevestigd door KPN-medewerkers dat die app er gaat komen. 

Welgeteld één lokale en één regionale zender. De rest van onze regio zenders moet ik via aparte app of browser starten en dan airplayen. 

Dat kan haast niet. Want KPN geeft de eigen regionale zender door en ook die van de aangrenzende provincies. En verder AT5 en Omroep Friesland sowieso.  

De regionale omroepen die je noemt zijn op provinciaal niveau en inderdaad te ontvangen.

“Mijn” regio is op kleinere schaal. Er zijn diverse omroepen in zowel mijn gemeente als mijn leefgebied die door KPN worden genegeerd, bijvoorbeeld maar niet uitputtend: TV11, Weert TV, SOR, LOES, Omroep Venlo. Bij Ziggo gewoon inclusief maar KPN zal wel weer op de kleintjes letten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 5, 2025

Welgeteld één lokale en één regionale zender.

Er is nergens in het land maar één regionale zender bij kpn. Dat zijn er altijd meer. Zie m'n overzicht op Breedbeeldweetjes.

Qua lokale zender houdt kpn zich aan de mediawet. Alleen de zender die voor jouw postcodegebied een vergunning heeft wordt doorgegeven. Dat is altijd maar één zender. Dat doet Ziggo tegenwoordig ook via de Next Mini. 

Wil KPN extra regionalen (alle 13) en meer lokale zenders doorgeven dan kost het zowel kpn als die zenders extra geld voor Buma/Stemra en Sena rechten.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 5, 2025

De regionale omroepen die je noemt zijn op provinciaal niveau en inderdaad te ontvangen.

“Mijn” regio is op kleinere schaal. Er zijn diverse omroepen in zowel mijn gemeente als mijn leefgebied die door KPN worden genegeerd, bijvoorbeeld maar niet uitputtend: TV11, Weert TV, SOR, LOES, Omroep Venlo. Bij Ziggo gewoon inclusief maar KPN zal wel weer op de kleintjes letten.

@Gefrustreerde KPNTV gebruiker 

Dat zijn lokale zenders die dus alleen in die gemeente door KPN worden doorgegeven. 

Als KPN meer lokale zenders wil doorgeven, dan gaat dat ook geld kosten. En die worden dan doorberekend aan de abonnees. 

Persoonlijk ben ik blij dat KPN dat niet doet. Via legale streams kun je alle lokale (en regionale) zenders uit Nederland gratis zien. 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • October 5, 2025

Wil KPN extra regionalen (alle 13) en meer lokale zenders doorgeven dan kost het zowel kpn als die zenders extra geld voor Buma/Stemra en Sena rechten.

De lokale publieke omroepen die bij de NLPO zijn aangesloten gaan niet meer betalen aan BumaStemra als ze ineens via KPN worden doorgegeven.

Wat wel kan is dat KPN een te hoge doorgiftevergoeding vraagt en dat de zender hier dan vanaf ziet.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 7, 2025

Goedemorgen ​@Gefrustreerde KPNTV gebruiker , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Nooit leuk om te lezen wanneer een klant aangeeft dat er wordt uitgekeken naar de einddatum van het contract maar neemt niet weg dat je feedback waardevol is. Eigenlijk kan ik weinig toevoegen aan datgene wat hier al is aangegeven met betrekking tot de app voor Apple TV en hoe het zit met de regionale zenders. Het antwoord van ​@Noordzee heb ik hier gemarkeerd als 'best answer' omdat zijn bericht de lading het beste dekt. Mocht je nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het ons dan ook vooral weten!

Beste Jan, bedankt voor je bericht.
Ik heb verder geen vragen meer. Na vaker informatie te hebben gezocht had ik al eerder geconstateerd dat de gewenste app hooguit tegen Sint Juttemis wordt gelanceerd. 
Daarnaast ben ik inmiddels al gewend geraakt aan het bij elkaar sprokkelen van de content die me interesseert, zodat ik sowieso net zo goed of beter NLZiet (voor Apple TV uiteraard) kan nemen. KPN TV heeft voor mij dus geen meerwaarde meer. Zelfs niet met gratis lokkertjes.
Voor mij is het dus zsm over en uit.