Skip to main content

Beste mensen van kpn,

Ik ondervond een verschil in geluid bij de kpn+ box bij live kijken en terug kijken.

Het geluid van live kijken was zachter dan bij terugkijken en in vergelijking bij mijn vorige kpn box.

Nu is er vandaag een update toegevoegd die dit probleem zou aanpakken. 

Maar in plaats van dat het geluid van het live tv kijken is recht getrokken met het betere geluid van terugkijken of de vorige box is precies het tegenovergestelde gebeurt. 

Nu is al het geluid zachter.

Het ligt niet aan mijn tv maar aan de update. 

 

Kan in de volgende update het gehele geluid gewoon beter worden naar het niveau zoals we bij de vorige tv units gewend waren?

aanvulling: skyshowtime heeft spontaan ook zacht geluid. 


update:

kpn tv+ box heeft 3 dgn geleden de update gehad, ik heb bij het belletje geen melding gezien. 

mijn hdmi cec was in de war , ik had spanning eraf gehad. nu is al het geluid ,gelijk gehaald in de tv+box. helaas voor mij is de app volume verlaagd ipv de tv+app verhoogd. het effect is nu dat de blu ray speler een hogere uitgangsvolume heeft als de kpn tv+box.

 

 


Hoi @Steffen14 en @Mathieu41 : 

 

Hebben jullie onderstaande stappen ook doorlopen?

Verder is er een fundamenteel verschil tussen live tv kijken en opnames/terugkijken. Alleen live tv wordt afgespeeld met dolby.  De rest is stereo. 


Ik heb de afstandsbediening van jullie geïnstalleerd op mijn tv anders kon ik hem überhaupt niet gebruiken. 

Ik had bij de vorige tv box totaal geen problemen met het geluid. Ook was er geen verschil met live kijken of pauzeren en dan verder kijken.

En als ik de folume knop op bv 30 zette konden de buren dit makkelijk mee luisteren. 

Nu bereik ik dat punt ongeveer bij 50 of iets hoger.

Ik snap niet dat dit per kpn kastje kan verschillen.

En ik vind het erg irritant. 

Kan mij dan ook niet voorstellen dat er niet nog heel veel meer mensen zijn die deze problemen ervaren.


ik heb alle stappen doorgelopen. 

.na een gesprek met service plus werd het mij duidelijk dat het geluid is bijgesteld op jet niveau van de kpntv+ app..  dat is dus net verkeerd om. het volume van de apps was juist perfect. nu is het effect dat alle ramdapparatuur een hogere volume heeft als de tv+box


Aha, dus de oplossing is eigenlijk vrij simpel.

Alle instellingen qua geluid opschroeven en er zijn weer tevrede kpn gebruikers.

@ kpn, Ik zie weer een update aankomen die ervoor zorgt dat al het geluid harder word gezet.

 

Ik word geacht om mijn oude kpn tv kastje binnen 2 weken retour te sturen maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog even wacht totdat ik echt tevreden ben over dit nieuwe product.

Alles staat wel klaar voor verzending maar ik hou graag een slag om de arm.


Toch nog even een dubbelchek gedaan. Maar het is inderdaad de pkn+box (update). 

Als ik diverse app,s probeer is het geluid net zo zacht als bij de tv kanalen.

Maar als ik app,s via mijn mobiel stream naar de tv zit het geluid gewoon op het niveau als bij het vorige kpn tv kastje.


zelfde heb ik nu ook geprobeerd en het klopt.

geluid via de chromecast stream is ',normaal' niveau. en kpn ni niet het geluid zachter zetten van de chromecast functie, maar zet de db,s gelijk met de chromecast functie. 😁


Ik ben nog steeds heel benieuwd hoe deze instelling bij jullie staat:

 


De bovenste optie.

 


@Mathieu41  En je hebt ook geexperimenteerd met die andere 2 settings?

 

 

Verder ben ik nog heel benieuwd of het beter/anders wordt als je experimenteert met de Unicast/Multicast functie.

(die kun je vinden bij informatie in de instellingen. → helemaal onderaan. )


Dat maakt geen verschil helaas.

En met je laatste optie begrijp ik niet wat je bedoeld. (Unicast/multicast).

Nou waardeer ik het best wel dat je mij probeert te helpen maar ik heb niet echt het idee dat kpn weet wat ze aan het doen zijn. 

Kpn gooit er een update doorheen, er veranderd iets ten nadelen van mij als klant, en ik kan ook duidelijk aangeven wat er is veranderd.

Maar hoe dat dan weer opgelost kan worden dat is niet bekend.

Ik neem dat jou niet kwalijk natuurlijk maar wat ik zeg. Als kpn iets veranderd zonder precies te weten wat er dan gebeurd of dat de update verschillende resultaten laat zien.

Hoe moet jij mij dat helpen dit probleem op te lossen als de experts al niet weten wat er gebeurd.


Dat maakt geen verschil helaas.

En met je laatste optie begrijp ik niet wat je bedoeld. (Unicast/multicast).

Nou waardeer ik het best wel dat je mij probeert te helpen maar ik heb niet echt het idee dat kpn weet wat ze aan het doen zijn. 

Kpn gooit er een update doorheen, er veranderd iets ten nadelen van mij als klant, en ik kan ook duidelijk aangeven wat er is veranderd.

Maar hoe dat dan weer opgelost kan worden dat is niet bekend.

Ik neem dat jou niet kwalijk natuurlijk maar wat ik zeg. Als kpn iets veranderd zonder precies te weten wat er dan gebeurd of dat de update verschillende resultaten laat zien.

Hoe moet jij mij dat helpen dit probleem op te lossen als de experts al niet weten wat er gebeurd.

Het is een (relatief) nieuw product en daarom ben ik (wij) ook nog een beetje zoekende.  

Wat ik weet is het volgende:  Alléén live tv uitzendingen worden in dolby uitgezonden. (als het programma ook daadwerkelijk dolby ondersteunt, uiteraard).  Alles wat je terugkijkt is stereo. 

Daar zit dus een potentieel verschil en kan ook volume verschil verklaren. 

Heb jij die TV+ box aangesloten rechtstreeks op de tv aangesloten en gaat het geluid via de tv? Of is er ook nog een soundbar o.i.d. bij betrokken? 


Hoi Erwin,

 

De kabel vanaf de tv box gaat direct naar de tv. 

Ik heb wel een aparte geluidsinstallatie maar die heb ik met dit tv kastje nog niet geprobeerd. 

Deze gebruik ik buiten mijn externe apparaten soms bij een film op tv maar dus nog niet getest met de plus box.

 

Ik begrijp wat je zegt echter had ik bij mijn vorige kpn tv box geen enkel geluidsverschil tussen live kijken, pauzeren of terugkijken.

Dus dan zou het toch iets moeten zijn met het nieuwe kpn tv + boxje of de geïnstalleerde updates.


Het is ook mij opgevallen dat alle stereokanalen zowel televisie als radio zachter zijn sinds de laatste update. Dat is dus de KPN oplossing van het volume van Dolby en stereo dichter bij elkaar brengen. Maar op zich geen slechte oplossing natuurlijk.

Box volume zelf al tijden op maximaal natuurlijk. 


Het lijkt ook steeds zachter te worden als ik dit vergelijk met vorige week.


Ik zou graag nog een variant willen toevoegen, volume live radio/TV op stand 25. Bij opnames moet het echt naar 50 om hoorbaar te zijn. Het maakt niet uit welke zenders, bij opnames moet het volume echt 2x zo hard 🤷🏻


Is hier al een oplossing voor? Ik heb alle instellingen geprobeerd, ‘t feit blijft dat het volume dubbel zo hard moet bij het terugkijken van opgenomen programma’s en het kijken via de app. BIj live tv schettert de herrie dan weer de kamer in en moet je razendsnel (slakkentempo) het volume weer terugbrengen.

 

Kortom, kan het standaardvolume voor apps en opnames gelijkgesteld aan dat van live tv kijken?


 Mijn advies is om deze pagina in de gaten te houden (abonneer jezelf desnoods). Als er een update is, zullen we het daar kenbaar maken.

 


Hoi ik heb sinds vandaag KPN geïnstalleerd. Nou merk ik juist bij live dus gewoon standaard tv kijken het volume veel meer omhoog moet in verhouding met vorige provider. Wanneer ik weer op YouTube via app van TV of eventueel PlayStation aanzet het geluid dan weer omlaag moet. 
 

hiervoor was alles geleidelijk hetzelfde. Waar licht dat aan?


(Alles opnieuw opgestart volgens de site hulp)

 

maar helaas geen baat


@NewModo : Gaat de audio via jouw tv? Of heb je een aparte soundbar of iets dergelijks?


@Erwin_ geluid gaat via televisie. 


Staat het geluid van de box zelf hard genoeg? Heb je dat omhoog gezet voor je de afstandsbediening met je televisie koppelde?

-> Google knop indrukken en inspreken "volume maximaal".


Staat het geluid van de box zelf hard genoeg? Heb je dat omhoog gezet voor je de afstandsbediening met je televisie koppelde?

-> Google knop indrukken en inspreken "volume maximaal".

Ja, dat is een goeie.  Kun je de vraag beantwoorden, @NewModo ?


Reageer