Skip to main content
Beantwoord

Geluid en synchronisatie lopen niet goed

• February 2, 2025
  • 11 reacties
  • 93 keer bekeken

Meerwillenweten2017
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Eerder al klachten doorgegeven toen ik nog pair bonding had nu heb ik glasvezel en nog problemen met het geluid radio val regelmatig even stil of brokkelig hetzelfde geldt nu ook voor de televisie synchronisatie ervan stemmen komen iet overeen met elkaar met het geluid ervan.

Onlangs update gedaan was even probleem verholpen je krijgt werderom een update problemen zijn er weer, ik vraag me nu sterk af wanneer KPN nu eens komt met een defintieve oplossing het is dweilen met de kraan open ik schaam me voor het feit dat ik uitsuitend KPN zou willen tegenover mijn vrienden en kenissen want dit zou het netwerk zijn waar men op kon rekennen en nu de laatste tijd dus niet meer maar je zit er wel weer 2 jaar aan vast ongeachte problemen of niet.

Alles is bekabeld aangesloten

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hey ​@Meerwillenweten2017. Vervelend dat je zowel op je oude en nu op je nieuwe glasvezelverbinding problemen blijft houden met het geluid. 

Het kan zijn dat er iets aan de hand is met je verbinding wat deze problemen veroorzaakt. Dan wil ik je aanraden om contact op te nemen met onze klantenservice zodat ze je verbinding kunnen doormeten. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Maar ik denk ook graag met je mee. Vaak worden deze geluidsverstoringen veroorzaakt door iets wat in je thuisnetwerk speelt of door aangesloten geluidsapparatuur. Zou je nog wat meer kunnen vertellen over of je Wifi versterkers of routers aangesloten hebt staan en welke geluidsapparatuur staat bij je twee tv's? 

En heb je al eens gekeken naar de geluidsinstellingen van de KPN TV+ ontvanger? Vaak wil het spelen met verschillende opties ook wel helpen om problemen op te lossen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 2, 2025

Wat maakt het dat je er zo van overtuigd bent dat het een "kpn probleem " is en dat het niet iets anders is bijvoorbeeld de tv? We zien dit probleem namelijk nauwelijks meer!

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • February 2, 2025

Gebeurt dit alleen bij het kijken naar normaal tv kijken of bijvoorbeeld ook bij een app zoals Netflix, YouTube, Videoland. Wij hebben ook een pair bonding aansluiten en nergens last van. 

Meerwillenweten2017
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Wat maakt het dat je er zo van overtuigd bent dat het een "kpn probleem " is en dat het niet iets anders is bijvoorbeeld de tv? We zien dit probleem namelijk nauwelijks meer!

Wij hebben een Samsung televisie en een Sony in beide gevallen het probleem en voorheen hadden we het ook met Pairbonding dus duidelijk KPN probleem. 

Meerwillenweten2017
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Gebeurt dit alleen bij het kijken naar normaal tv kijken of bijvoorbeeld ook bij een app zoals Netflix, YouTube, Videoland. Wij hebben ook een pair bonding aansluiten en nergens last van. 

Alleen bij Live TV bij opnames neemt het ook de storingen op, wij hebben glasvezel en geen Pairbonding meer.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • February 2, 2025

Dan zou ik eens contact opnemen met kpn, er gaat hoogstwaarschijnlijk iets mis met een instelling van of de tv of je decoder. Je kunt het geluid zelf ook een beetje sneller of langzamer zetten maar ik weet zo zelf even niet hoe dat moet bij Samsung of Sony

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 3, 2025

Hey ​@Meerwillenweten2017. Vervelend dat je zowel op je oude en nu op je nieuwe glasvezelverbinding problemen blijft houden met het geluid. 

Het kan zijn dat er iets aan de hand is met je verbinding wat deze problemen veroorzaakt. Dan wil ik je aanraden om contact op te nemen met onze klantenservice zodat ze je verbinding kunnen doormeten. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Maar ik denk ook graag met je mee. Vaak worden deze geluidsverstoringen veroorzaakt door iets wat in je thuisnetwerk speelt of door aangesloten geluidsapparatuur. Zou je nog wat meer kunnen vertellen over of je Wifi versterkers of routers aangesloten hebt staan en welke geluidsapparatuur staat bij je twee tv's? 

En heb je al eens gekeken naar de geluidsinstellingen van de KPN TV+ ontvanger? Vaak wil het spelen met verschillende opties ook wel helpen om problemen op te lossen. 

Meerwillenweten2017
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Zal straks even contact opnemen met KPN al loopt het ruim nu 4 jaar dit probleem, ondertussen al de routers vervangen 24 uur metingen uitgevoerd door KPN televisies vervangen iTV tuners vervangen modems vervangen en alles is bekabeld aangesloten.

Je ziet alles is gedaan maar het probleem blijft bij de aansluiting toen het nog Pairbonding was viel er telkens één kanaal helemaal weg die later dan wel weer terugkomt ook toen problemen met het geluid, ik maak geberuik van een soundbar van het merk Bose 700 en is aangelsoten met optical bekabeling, haal ik deze er tussenuit en speelt dan af op de televisie ook problemen dus het ligt dus niet aan de soundbar…..

Meerwillenweten2017
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Is de TV+box draadloos aan te sluiten kreeg dit net te horen van klantenservice je hebt geen devolo of Super Wifi adapters nodig er zit in de box een wireless module nog niet echt geprobeerd maar wilt het wel gaan proberen eens zien of dan het geluid wegvalt of niet…….

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 6, 2025

Goed dat je al zelf dingen hebt gecheckt en geprobeerd. De problemen die je beschrijft die komen juist vooral meer voor als je de tv-ontvanger draadloos zou verbinden. Dus ik raad je aan wel alles bekabeld te houden. Het enige wat ik mij nog zou kunnen voorstellen is dat de Wifi ook aanstaat (naast de ethernetverbinding) op je tv-ontvanger en dat kan ook voor kleine storingen zorgen. Zou je eens kunnen kijken onder Instellingen (tandwieltje) → Apparaat → Netwerk en internet → en dan Wifi bovenaan uitschakelen. 

De problemen die je eerst had met pairbonding, die zouden nu met glasvezel eigenlijk tot het verleden moeten behoren. Glasvezel biedt een stabiele, snelle verbinding en hopelijk merk je dat ook wanneer je gebruik maakt van internet. De gemene deler die je overhoudt is de tv ontvanger die je gebruikt en je thuisnetwerk. Dus als je nog switches of eigen Wifi versterkers in huis gebruikt, dan kan je daar nog naar kijken. Als dat niet het geval is en Wifi uitschakelen op de tv-ontvanger helpt ook niet, dan kun je nog eens een fabrieksreset proberen. 

Meerwillenweten2017
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Hoi Arjan,
Dat alles zoals jij het beschrijft is reeds gedaan, harde reset modem, TV+ box er staan geen WIFI apparatuur aan hier en staat uitgevinkt.

Ik blijf erbij heeft te maken met de laatste update ik kreeg eerst een updat werkte alles naar behoren vervolgens krijg ik weer een update en is weer vanouds nu zit ik te wachten op de volgende update 1.176.0 hopende dat het dan weer herstelt zal zijn……..

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 7, 2025

Dan weet ik niet zo goed wat er aan de hand is. Misschien dat het met een volgende update opgelost zal zijn, maar de problemen die jij beschrijft zijn eigenlijk niet bekend bij de huidige software. Je kunt er altijd nog weer een belafspraak aan wagen om te kijken wat de collega's aan de telefoon voor je kunnen betekenen.