Skip to main content
Beantwoord

Geluid en vooruitspoelen werken niet, vaak herstart nodig

• January 18, 2025
  • 19 reacties
  • 95 keer bekeken

vaak opnieuw moeten opstarten omdat geluid of voor uitspoelen niet mogelijk was

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Dat is jammer om te horen ​@HGJM. Dan is het aan te raden om eens de gehele verbinding door te laten meten en de probleemoplosser te proberen op de KPN website: Los jouw tv problemen op

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

19 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 18, 2025
  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.
  3. Is de HDMI kabel goed? 
  4. Zit de HDMI kabel zowel bij de KPN tv ontvanger als bij de tv zelf er goed in?

• January 18, 2025

Tv +
vaste  verbinding met box 12

alles is goed en in en stevig en alles zit zoals het moet zitten

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 18, 2025

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Wat je als eerste zou kunnen proberen is om de DIW7022 opnieuw op te laten starten.

Houd de kpn toets rechtsboven op de kpn ab ingedrukt totdat je een popup scherm op de tv ziet en kies voor opnieuw opstarten.

• January 18, 2025

Dit heb ik ook allang geprobeerd, dan gaat weer een tijdje goed en dan weer hetzelfde 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 19, 2025

Zet hem dan terug naar de fabrieksinstellingen.

Helaas moet je daarna wel enkele gegevens opnieuw ingeven, vooral van streamingdiensten als ik het goed heb)

Zet hem aan.

Prik met een dun voorwerp in het kleine gaatje (naast de UTP plug (zie foto geel vlak)

Houd hem even ingedrukt en haal het voorwerp (speld of naald of zo) er weer uit.

Laat hem rustig volledig opnieuw opstarten.

Dat duurt even.

Ik ben benieuwd of alles daarna weer goed werkt.

Hoor het graag. 

• January 19, 2025

Ik ga dat proberen 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@HGJM, heeft de reset van de tv-ontvanger nog geholpen? 

• January 21, 2025

niet geholpen

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 21, 2025

Dat is jammer om te horen ​@HGJM. Dan is het aan te raden om eens de gehele verbinding door te laten meten en de probleemoplosser te proberen op de KPN website: Los jouw tv problemen op

• January 21, 2025

Stuur maar een nieuw kastje

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Een nieuwe tv-ontvanger kan via de klantenservice worden opgestuurd. Mijn collega's kun je zelf bellen of een terugbelafspraak inplannen zodat een KPN medewerker contact opneemt met jou op een gewenst moment. 

• March 26, 2025

Ik vraag er niet om wie het beste antwoord geeft, ik vraag om een nieuw kastje en ik heb al te veel medewerkers aan de lijn gehad, vragen allemaal het zelfde, zet dit uit zet dit aan , wacht 30 sec.druk met een naald op een reset knop enz enz, stuur gewoon een nieuw kastje want deze is schijnbaar defect. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@HGJM, we markeren hier op de KPN Community antwoorden zodat eventuele meelezers ook weten wat normaal gesproken de beste oplossingen zijn voor bepaalde problemen. 

Het is natuurlijk supervervelend dat het in jouw geval nog niet gelukt is om de problemen te verhelpen. Zou je jouw community profiel in willen vullen? Zodat er gekeken kan gaan worden naar een oplossing voor jou. 

• March 28, 2025

Deze zijn allemaal bekend bij jullie, ik ben er klaar mee, stuur gewoon een nieuw kastje

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Zomaar een nieuwe tv-ontvanger toesturen gaat niet. Het omruilen van een tv-ontvanger is een kostbaar proces. En als dan blijkt dat het eigenlijk helemaal niet nodig was, dan is dat zonde. Daarom is het belangrijk dat we eerst achterhalen wat het probleem is.

We kijken daarbij eerst naar de manier van aansluiten. Je zegt dat alle kabels goed zijn aangesloten. Gebruik je de kabels die zijn meegeleverd bij de KPN TV+ Box? Voor de KPN TV+ Box is het bijvoorbeeld belangrijk dat je een High Speed kabel gebruikt. Deze wordt er standaard bij geleverd. Maar soms zien we dat mensen alleen de tv-ontvanger ruilen en verder dezelfde kabels blijven gebruiken als daarvoor. Dit kan dan voor storing zorgen.

Daarnaast ben ik benieuwd of je de kabels ook al eens hebt vervangen. Een kabel kan namelijk defect gaan, ook als deze eerder wel goed heeft gewerkt. Als je dit nog niet hebt gedaan, zou ik je willen vragen om dit eerst te doen.

Houd je dan problemen? Dan kan een reset van het modem én de KPN TV+ Box helpen. Hier lees je hoe je jouw modem reset: Modem resetten of herstarten. Hier lees je hoe je jouw tv-ontvanger een frisse start geeft: Hoe reset ik de interactieve tv-ontvanger?.

Als ook dit niet de oplossing blijkt te zijn, dan lijkt het mij het beste als je met ons belt. Je geeft aan al meerdere keren te hebben gebeld. Maar als ik in het systeem kijk, zie ik dat je maar 1 keer hebt gebeld voor dit probleem. En dat was op 24 januari. Daarom zou ik het toch adviseren opnieuw met ons te bellen als bovenstaande niet werkt. Mijn collega kan dan samen met jou verder kijken naar een oplossing. Een belafspraak plan je makkelijk zelf online in. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

• March 31, 2025

Vergeet mij en haal me uit elk forum of e-mail contact, ben er helemaal klaar mee, ik doe het er maar mee.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dus je wilt dat je Community account wordt verwijderd? Dat kan ik regelen als je daarvoor akkoord geeft. 

• April 1, 2025

Ben blij dat dat wel snel geregeld kan worden. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Bij deze is dat gebeurd ​@HGJM en weet dat de medewerkers aan de telefoon altijd klaar zitten om je nog te helpen met je tv-ontvanger.