Skip to main content

Hier dezelfde problemen.  Soms Discovery.  National Diographic had ik het gisteren continu. Op Star chann5met regelmaat. Soms lijkt het weg te zijn, maar na een tijdje komt het probleem weer.

Op de nl commerciële zenders geen problemen verder.

Inderdaad. Alleen kpn tv bij mijn weten. 

-

Dat laatste sowieso. 

Sorry PeterG,  dat laatse begrijp ik even niet. 

KPN tv geeft de zenders door en is zelf geen zender. Dus even nogmaals mijn vraag:

Werken er maar een paar zenders met HDCP wat kpn dan doorgeeft waardoor ik mogelijk dat gehaper in m'n geluid heb?

En is die doorgifte van HDCP iets wat KPN sinds een klein jaartje doet dan? Want voordien waren er geen problemen. 


Kpn voegt HDCP toe aan KPN TV. Dat zijn alle zenders al heb ik bij TV+ de indruk dat het alleen, nog, bij de zenders zit die multicast worden doorgegeven. 

En dus niet de zenders die unicast worden doorgegeven. Maar ik kan me vergissen. 


Kpn voegt HDCP toe aan KPN TV. Dat zijn alle zenders al heb ik bij TV+ de indruk dat het alleen, nog, bij de zenders zit die multicast worden doorgegeven. 

En dus niet de zenders die unicast worden doorgegeven. Maar ik kan me vergissen. 

Kpn voegt HDCP toe aan KPN TV. Dat zijn alle zenders al heb ik bij TV+ de indruk dat het alleen, nog, bij de zenders zit die multicast worden doorgegeven. 

En dus niet de zenders die unicast worden doorgegeven. Maar ik kan me vergissen. 

Nu begrijp ik het. Top!

Ik ga de kabels switchen en dan eens kijken wat er gebeurt 


Kpn voegt HDCP toe aan KPN TV. Dat zijn alle zenders al heb ik bij TV+ de indruk dat het alleen, nog, bij de zenders zit die multicast worden doorgegeven. 

En dus niet de zenders die unicast worden doorgegeven. Maar ik kan me vergissen. 

Kpn voegt HDCP toe aan KPN TV. Dat zijn alle zenders al heb ik bij TV+ de indruk dat het alleen, nog, bij de zenders zit die multicast worden doorgegeven. 

En dus niet de zenders die unicast worden doorgegeven. Maar ik kan me vergissen. 

Nu begrijp ik het. Top!

Ik ga de kabels switchen en dan eens kijken wat er gebeurt 

Kabels verwisseld. Wel zowat gelijk geluid bij het beeld. Dat is verbeterd.  Maar nog steeds op op sommige zenders haperingen.

In ieder geval op Comedy, STAR, NAT.GEO, Disney channel eurosport 1en 2, crime, Discovery Sience en HGTV. Dit zijn zenders die in mijn favorieten staan. NL zenders geen probleem 

 


Tja. Opvallend vaak bij deze klacht is de hdmi via de versterker aangesloten…

Zelf adviseer ik daarom altijd hdmi direct met de tv te verbinden. En vanaf tv met hdmi arc het geluid naar de versterker. 

Voor radio met tv uit dan ook optisch van ontvanger naar versterker. 


Tja. Opvallend vaak bij deze klacht is de hdmi via de versterker aangesloten…

Zelf adviseer ik daarom altijd hdmi direct met de tv te verbinden. En vanaf tv met hdmi arc het geluid naar de versterker. 

Voor radio met tv uit dan ook optisch van ontvanger naar versterker. 

Ga ik dat maar eens doen. 

Bedankt voor het meedenken!


Wij hebben het haperende geluid ook, ook na de update (in de laatste update zou dit opgelost moeten zijn.

 

ook wij hebben alles zo aan gesloten:

bron → HDMI → AVR (harman kardon) → TV

via ARC alles via de TV laten lopen is voor ons geen optie.

 

wij hebben echter ook dat het geluid soms gewoon helemaal weg blijft, dit na zappen van zender, of doorspoelen binnen een opname of na pauzeren live TV. Dit is niet altijd.

 

Ik zal ook eens gaan testen met een optisch kabeltje, mijn ontvanger kan dat ook aan.
Echter kan mijn ontvanger ook Dolby Atmos aan volgens mij, en via optisch heb je dat dan niet? 
Gluidsinstelling staat op pass-trough


Heb gisteren even een optisch kabeltje gehaald en alles nu zo aangesloten:

Box → Optisch → AVR → TV
Gisteren geen problemen ondervonden met het geluid, niet wegvallen en niet wegblijven na zappen o.i.d.

gaan natuurlijk nog verder testen, want na 1 avond ga ik niet gelijk roepen dat het opgelost is….. ;)


Optisch nu ook heen problemen meer. Alleen heb ik nu dus een optische splitter gekocht voor mijn versterker én m'n audiolink voor m'n gehoorapparaten,  alleen deze blijkt niet te werken.  Kan de kpn box dat niet aan?


Met optisch hebben we nog niet gehad dat we helemaal GEEN geluid hadden, dus dat is OK (ookal heb ik liever het geluid over HDMI).

 

echter is het wegvallen van het geluid er nog steeds.
Soms nooit, soms heel af en toe, en soms gewoon meerdere keren binnen 1 minuut….. 

Het probleem wat met de laatste firmware opgelost zou zijn, is dus niet opgelost.


Er komt gewoon optisch signaal uit de box dus het lijkt me geen kwestie van 'aan kunnen'.

Een optische splitter... Wat ze al niet verzinnen. Ik ken(de) het niet. Maar kan me voorstellen dat ie voeding nodig heeft?

 

@BadBert . Is het een reactie op het probleem van AJWO? Dit topic. 


@PeterG dit was een toevoeging op het originele probleem waarmee dit topic is begonnen: haperend geluid bij verschillende zenders.

 

In de laatste update is aangekondigd dat dit nu gefixt moet zijn, dat is het dus niet…. het geluid hapert nog steeds op dezelfde zenders.


Het geluid hapert niet meer als ik de versterker optisch aansluit, Maar doordat ik het potisch he aangesloten,  moet ik wel het optische signaal splitten om het geluid over m'n versterker én mijn apparaat voor mijn gehoorapparaten te krijgen. Deze is passief. 


Bijzonder, bij ons hapert het dus nog wel, ookal is de box optisch aangesloten nu….


Dat is wel typisch. BadBert. Wat ik wel heb met optisch is dat het Disney bv alkeen in Dolby Surround doorgeeft.  Switch ik over naar HDMI heb ik of DD of D Atmos. 

Netflix gaat wel goed, de rest van de streamingsdiensten nog noet naar geleken.

Maar het blijft allemaal raar. 


Deze is passief.

Dan wordt de lichtsterkte verzwakt. En pakt je gehoorapparaat ding het zwakkere licht niet. Komt er wel rood licht uit het kabeltje naar dat apparaat?

Wat als je de uitgangen omdraait?

Gebruik anders eens een splitter met voeding. Die zag ik ook gisteren na Googlen.


PeterG,  toevallig net besteld. 

Er komt wel licht door de splitter,  maar mogelijk toch te zwak. Ga 'm terugsturen.

Zat ook nog te denken om m'n versterker coaxiaal aan te sluiten en dan het apparaat voor m'n gehoorapparaten optisch, maar ik weet niet of beide uitgangen tegelijk werken. Ook omdat via optisch ik bv op Disney alleen maar Dolby Surround krijg en via HDMI DD plus of Atmos. 

Ga eerst wel eens kijken hoe het met de actieve splitter gaat. 


Waar wou je coaxiaal vandaan halen. De tv en ontvanger hebben een dergelijke uitgang niet. 


Nee je hebt gelijk inderdaad.  Ik was in de war met mijn apparaat voor m'n gehoorapparaten.  Deze heeft een coaxiale ingang


Nog even een update.

Ik had nog even in m'n instellingen gekeken bij m'n versterker.  Daar ik altijd via de versterker luister en niet via m'n tv, heb ik alle instellingen nog evrn nagelopen.  Hier bleek het audio return signaal naar de tv aan te staan. Deze heb ik uitgezet.  Nu heb ik die haperingen in m'n geluid nagenoeg niet meer. Het is er nog wel, alleen veel minder dan eerst. Aleen als er reclames zijn ( HGTV) om de haverklap haperingen. 

Even voor de duidelijkheid,  dit is via HDMI


Bijzonder, bij ons hapert het dus nog wel, ookal is de box optisch aangesloten nu….

Weet je zeker dat het geluid via je optische kabel gaat? Via optisch had ik geen problemen,  maar ik had er een splitter tussen gezet bij mij( die helaas niet werkte). Daarna er tussenuit gehaald en nu weer gehaper.  Toen m'n optische kabel eruit gehaald en er gebeurde dus niks. Gewoon geluid. Geluid viel ook niet weg. Terwijl zowel de box als de versterker op optisch staat. Dus bij mij gaat het nu dus via HDMI en im krijg het niet meer voor elkaar om m optisch te doen. 

Probeer het eens uit. Optische kabel eruit haken, dan mag je geen geluid meer hebben. Mocht je versterker het overnemen via HDMI, moet je even geen geluid hebben. 


Bijzonder, bij ons hapert het dus nog wel, ookal is de box optisch aangesloten nu….

Weet je zeker dat het geluid via je optische kabel gaat? Via optisch had ik geen problemen,  maar ik had er een splitter tussen gezet bij mij( die helaas niet werkte). Daarna er tussenuit gehaald en nu weer gehaper.  Toen m'n optische kabel eruit gehaald en er gebeurde dus niks. Gewoon geluid. Geluid viel ook niet weg. Terwijl zowel de box als de versterker op optisch staat. Dus bij mij gaat het nu dus via HDMI en im krijg het niet meer voor elkaar om m optisch te doen. 

Probeer het eens uit. Optische kabel eruit haken, dan mag je geen geluid meer hebben. Mocht je versterker het overnemen via HDMI, moet je even geen geluid hebben. 

Ja dat weet ik heel zeker.
Ik merk aan het niet meer wegBLIJVEN van het geluid ook dat er wel verbetering is, want het HDMI had ik dat het geluid dus wegbleef.

Ik selecteer op mijn harman kardon de input bron, en die staat op optisch. Optische kabel er uit = geen geluid.


Reageer