Skip to main content

Hier hetzelfde probleem. Sinds vorige week KPN TV+ gekregen en met enige regelmaat haperend geluid.

Het kastje van KPN is met een utp kabel verbonden met ons modem en met een HDMI kabel verbonden met de tv. Er zit dus geen audio systeem tussen.

Hi @clentjes

Ik denk graag mee. Dit hoort wel te werken op de manier waarop jij het hebt aangesloten. 

Zou je als eerste het glasvezelkastje 10 seconden stroomloos willen maken en daarna ook de Box12? Mocht dat ook niet helpen, zou je de TV+ Box ook willen resetten


Hoi Alex,

ik heb het glasvezelkastje en het modem van het stroom gehaald. 
Geluidsissue doet zich bij ons overigens enkel voor bij Discovery zenders (in dit geval getest met ID (investigation Discovery). Alle andere zenders vertonen (voor zover ik nu weet) geen issues op gebied van audio.

 

Tijdens deze test (na het van het stroom halen van de kastjes) zijn er vooralsnog geen audio issues geconstateerd. Ik hou het de komende periode in de gaten. Mochten er weer audio problemen zijn dan zal ik het TV+ kastje resetten.

Ik zal op deze plek updates verzorgen ☺️


Fijn om te horen, ik hoor het anders graag van je! 


Ik denk dat de reset geholpen heeft want de geluidsproblemen zijn niet teruggekeerd.

Nogmaals bedankt voor je hulp Alex!


Helaas het werkt toch niet goed. Vandaag weer haperingen bij Investigation Discovery. Ik lees dat er meer mensen hier zijn die hetzelfde probleem ondervinden met zenders van Discovery. Is dat al in onderzoek?


@clentjes, wat gek. Ik heb dit zonet ook even aangezet, maar ik merk het niet. Is dat op een bepaalde tijdstip? Of een bepaalde aflevering? 

En nog even voor de duidelijkheid, om welke Discovery gaat het? Zie hieronder. 

 


Zelfde probleem hier, geluid hapert bij ID. Vreemd genoeg lijken de reclameblokken op die zender minder te haperen, dus dat suggereert dat er “server-side” iets niet goed gaat?


Zelfde probleem hier, geluid hapert bij ID. Vreemd genoeg lijken de reclameblokken op die zender minder te haperen, dus dat suggereert dat er “server-side” iets niet goed gaat?

Mag ik jou dezelfde vraag stellen? Ik zie het zelf namelijk niet. 

Is dat op een bepaalde tijdstip? Of een bepaalde aflevering? 

 

 


@Alex van KPN Nee, is continu het geval, dag en nacht, ook op dit moment. Bij andere zenders lijkt er tot nu toe geen probleem te zijn (ben ze niet alle 100 bij langs gegaan;-)


@Alex van KPN Nee, is continu het geval, dag en nacht, ook op dit moment. Bij andere zenders lijkt er tot nu toe geen probleem te zijn (ben ze niet alle 100 bij langs gegaan;-)

Helpt een herstart? De ontvanger 10 seconden even stroomloos maken. 


@Alex van KPN Nee, is continu het geval, dag en nacht, ook op dit moment. Bij andere zenders lijkt er tot nu toe geen probleem te zijn (ben ze niet alle 100 bij langs gegaan;-)

Helpt een herstart? De ontvanger 10 seconden even stroomloos maken. 

Ik heb inderdaad al die stapjes eerder al doorlopen, maar maakt geen verschil. Dat is wellicht ook niet de verwachting aangezien het tot nu slechts één zender betreft. 


Ook bij ons geldt dat er geen aanwijsbaar moment is, ik ervaar het tot nu toe na een tijdje de zender aan hebben staan. Het haperen wordt dan na enkele minuten ook steeds erger.

Voor ons doet het euvel zich voor op Investigation Discovery.


Zojuist weer de situatie gereproduceerd. Binnen een tijdsbestek van ongeveer 5 minuten begint de zender qua geluid te haperen. Bij ons overigens ook tijdens de reclame blokken (van Investigation Discovery (ID)).


@clentjes zou ik je toestemming mogen hebben om te kijken naar je netwerk? Ik zie overigens geen persoonlijke gegevens. 


Hoi Alex, die toestemming geef ik je, let wel: we hebben verder geen geluidshapering-klachten over de andere zenders die we bekijken.


Hoi Alex, die toestemming geef ik je, let wel: we hebben verder geen geluidshapering-klachten over de andere zenders die we bekijken.

Ik zie geen vreemde dingen, als ik me niet vergis heb je de ontvanger rechtstreeks met een kabel aangesloten. Klopt dit? Zou je alsjeblieft ook het glasvezelkastje stroomloos willen maken voor 10 seconden, daarna de modem en de ontvanger? 


Hoi Alex, zowel glasvezelkastje als modem etc zijn van het stroom gehaald vorige week (ook omdat het glasvezelkastje pro-actief vervangen is door KPN).

Wij ervaren de klachten bij ID tv (investigation Discovery) maar hebben niet álle zenders gecheckt (dat zijn er veel te veel 😅).

Het haperende geluid blijft echter bestaan…


Zojuist weer een test gedaan. Nu met de zenders:

  • Nat Geo
  • Espn
  • Discovery Channel
  • ID tv

De haperingen kwamen tijdens deze test enkel voor bij Discovery Channel en ID tv.

Haperingen worden waargenomen na ongeveer 1 á 2 minuten de betreffende zender bekijken. Een hapering houdt in: het geluid valt 1 á 2 sec weg (terwijl het beeld wel zichtbaar blijft).

Na ongeveer 3 á 4 min tv kijken op Discovery Channel en/of ID tv worden de haperingen frequenter en is het eigenlijk niet meer te volgen.

 


Hi beiden, ik lees dat het vanuit ons technisch team in ieder geval Discovery opgelost moet zijn, dat is namelijk gemeten. Om zeker te zijn dat dat niet het probleem is in dit geval, mag ik nog een keer van jullie vragen om deze stappen uit te voeren? De laatste keer. 


Hoi Alex,

dank voor de info en het is geen enkel probleem om de stappen nog eens te doorlopen.

Ik zal dit op korte termijn doen en hier laten weten of het euvel verholpen is ☺️

 


Bij ons is het probleem echter nog niet opgelost (op Investigation Discovery (ID)).

Na ongeveer 2 minuten de zender bekijken begint het weer enorm te haperen qua geluid.

Inmiddels hebben we de zender uit de favorieten gehaald en kijken de programma’s van Discovery (en ID) wel via HBO Max.

Wellicht dat KPN in de nabije toekomst het euvel op weet te lossen (met een firmware update oid)?


Bij ons is het probleem echter nog niet opgelost (op Investigation Discovery (ID)).

Na ongeveer 2 minuten de zender bekijken begint het weer enorm te haperen qua geluid.

Inmiddels hebben we de zender uit de favorieten gehaald en kijken de programma’s van Discovery (en ID) wel via HBO Max.

Wellicht dat KPN in de nabije toekomst het euvel op weet te lossen (met een firmware update oid)?

Ik kan dit dan niet plaatsen. Jij hebt toen (6 juni) dus nog wel de reset stappen gevolgd? Ik kan het hier namelijk niet reproduceren. 


Reageer