Skip to main content

Sinds enige tijd heb ik het nieuwe tv kastje voor mijn beide tv apparaten. Sinds ik deze heb is het geluid erg zacht (ik moet het geluid op 50 zetten wil het een beetje fatsoenlijk zijn (voorheen was 20 tot 25 meer dan genoeg). Daarnaast loopt beeld en geluid heel vaak niet synchroon. Hoe kan dat?

Hi @haber, ik hoop dat je intussen verder gekomen bent met het geluid van je tv-ontvanger. Door drukte zijn we niet eerder bij je topic.

Problemen met geluid kan je vaak zelf oplossen door de geluidsinstellingen na te kijken en aan te passen. Daarom hebben we daar twee handige artikelen over geschreven:

 


Beide opties geprobeerd. De optie om de audiovertraging in te stellen lijkt te werken, houd ik in de gaten. De tweede optie geeft geen enkel effect. Het probleem (nogmaals) is ontstaan toen ik de oude tv kastjes verruilde voor de nieuwe. De televisie is nog steeds hetzelfde. 

Gezien het feit dat ook ik zie op internet dat bij bij lange niet de enige ben met dit probleem is het iets dat door KPN opgelost moet worden in de software-aansturing van het tv kastje. 


Beide opties geprobeerd. De optie om de audiovertraging in te stellen lijkt te werken, houd ik in de gaten. De tweede optie geeft geen enkel effect. Het probleem (nogmaals) is ontstaan toen ik de oude tv kastjes verruilde voor de nieuwe. De televisie is nog steeds hetzelfde. 

Gezien het feit dat ook ik zie op internet dat bij bij lange niet de enige ben met dit probleem is het iets dat door KPN opgelost moet worden in de software-aansturing van het tv kastje. 

Helemaal mee eens. Op de een of andere manier is de uitsturing van geluid vanaf het TV+ kastje erg laag (zeker ten opzichte van andere apparatuur die ik ook op dezelfde TV aangesloten heb). Het zou mooi zijn als er in het instellingen menu bij geluid een optie is om dat aan te passen in de TV+ box.


Gebruik eens de Google assistent en zeg "Volume maximaal".

Is het volume dan wel goed?


Gebruik eens de Google assistent en zeg "Volume maximaal".

Is het volume dan wel goed?

Maakt geen enkel verschil. Vreemd dat de TV+ Box als enige aangesloten apparaat zo’n laag volume heeft. Dat maakt het schakelen tussen apparaten ook zo vervelend: plots een heleboel kabaal omdat het volume nog aangepast was aan de TV+ box. 😬


Gebruik eens de Google assistent en zeg "Volume maximaal".

Is het volume dan wel goed?

Ook dit heeft geen effect. Ik blijf er bij dat er iets in de software van het tv kastje veranderd moet worden. Het zou de KPN sieren als ze dit ook zouden toegeven en aan zouden geven wat er precies aan de hand is en hoe ze denken dit te kunnen oplossen

 


Hi allen, het advies is om de geluidsinstellingen na te kijken en aan te passen met de eerder gedeelde artikelen. Je kunt een hele boel oplossen en/of verbeteren met deze instellingen. Hou verder onze product updates in de gaten. We werken door aan verbeteringen rondom geluid.


Hi allen, het advies is om de geluidsinstellingen na te kijken en aan te passen met de eerder gedeelde artikelen. Je kunt een hele boel oplossen en/of verbeteren met deze instellingen. Hou verder onze product updates in de gaten. We werken door aan verbeteringen rondom geluid.

Goed om te lezen dat geluidsinstellingen nog steeds de nodige aandacht hebben. Het door de TV+ boxje uitgestuurde geluidsniveau is echt lager dan andere aangesloten apparatuur. Geen idee waarom dat zo is. Alle instellingen nagelopen maar met geen mogelijkheid aan te passen naar meer volume. Ook het lipsync probleem is er nog steeds, dus het zou een geweldige verbetering zijn als dit opgelost kan worden.


Los van de instellingen zoals al eerder beschreven vind ik het uitermate irritant dat zo’n groot niveau-verschil zit in het geluid per zender. Het moet toch mogelijk zijn om het geluid op een niveau te presenteren?

Als je nu bijvoorbeeld het Journaal op 20 luistert moet dat voor Utrecht 511 weer aangepast, het verschil tussen binnen en buitenopnames kan ik nog begrijpen. Maar studio opnames zouden op hetzelfde niveau moeten staan

 


Hoi,  Net als meerdere in dit forum een zeer zacht geluid na installatie kpn tv+.
Baal ontzetten. Via laptop gaat wel goed. Oudere TV doet geluid het goed, nieuwe Sony Bravia geeft problemen.
Als soundbar wordt aangesloten is het geluid sterkte erg laag.
Na alles gecontroleerd te hebben lijkt mij het probleem te zitten bij KPN, maar ja hoe bereik je iemand?
 


We hebben gisteren via pathe thuis een film gekeken. Geluid was perfect. Op stand 15 alles prima te horen. Mert gewoon tv kijken krijg je het volume dat we bij de film op 15 hadden niet eens als we het op 100 zetten. Kom op KPN, doe hier iets aan


Hier ook het geluid de helft zachter. 
 

sinds ik ook de box heb geruild na het nieuwe 

het geluid stond bijvoorbeeld normaal gesproken tussen 40 a 60 volume nu wat ik keek op 50 staat het op 100 en vaak kan ik het nog niet verstaan…. 
ik zou ondertiteling aan moeten zetten maar die loop totaal niet synchroon dus dat is bloed irritant. 
 

het licht echt aan hun software. Tv instellingen kan ik niets veranderen en van het kastje ook niet. Zodra ik de cromecast aan zet of het oude kastje is er niets aan de hand. En ik hoor het het van meerdere in mij omgeving dat het geluid drama is. Gewoon veelte zacht!!! 


Hi allen, het advies is om de geluidsinstellingen na te kijken en aan te passen met de eerder gedeelde artikelen. Je kunt een hele boel oplossen en/of verbeteren met deze instellingen. Hou verder onze product updates in de gaten. We werken door aan verbeteringen rondom geluid.

Hé, het is een Android box. Garantie voor problemen.

Sorry dat ik zo negatief klink, maar ik ben er zó klaar mee, ik verlang terug naar de tijd dat zappen en TV kijken nog snel en probleemloos was. De DIW7022 is een inferieur product gebleken.


Ook bij ons een erg zacht geluid. Net voor de kerst overgestapt en voelt als een mislukking. Heb m’n oude iTV kastje nog in huis. Blijven die nog werken? Of wordt alles in de loop van de tijd tv+?


Ook bij ons een erg zacht geluid. Net voor de kerst overgestapt en voelt als een mislukking. Heb m’n oude iTV kastje nog in huis. Blijven die nog werken? Of wordt alles in de loop van de tijd tv+?

Jouw oude TV ontvangers worden na een tijdje ontkoppeld van jouw abonnement en zullen dan niet meer functioneren. Ik neem aan dat ook jij gekeken hebt of het volume van de TV+ Box zelf op 100% staat.


wederom is het geluidsniveau lager geworden. ik heb de 1.31 app er op  geen update gehad

het niveau moet echt worden aangepakt.maak het weer op het niveau zoals het hoort. het is makkelijk terug te zetten. 10mnd geleden kon het lager gezet worden waarom niet terug?


Ik heb dit topic inmiddels twee maanden geleden aangemaakt. Tot nu toe geen enkele verbetering. Ik zie wel dat er op korte termijn een update aan zit te komen voor het tv kastje. Waarom wordt door KPN niet gereageerd dat ze het probleem herkennen en dat ze proberen er iets aan te doen. 


Ik heb dit topic inmiddels twee maanden geleden aangemaakt. Tot nu toe geen enkele verbetering. Ik zie wel dat er op korte termijn een update aan zit te komen voor het tv kastje. Waarom wordt door KPN niet gereageerd dat ze het probleem herkennen en dat ze proberen er iets aan te doen. 

 

er is mij gezegd dat er bij de volgende update er iets aan gedaan werd(service+) waarschijnlijk zal dat de firmware update zijn. nu komt er nog een software update. ben benieuwd.... 


o ja service + erkend het , sterker de service engineer die ik thuis heb gehad ook. alleen er lag geen druk op ....... 8.mnd geleden...


Helaas sinds ik overgestapt ben naar kpn plus tv ook hetzelfde probleem met het zachte geluid. Alle opties geprobeerd ook de extra topics gelezen voor geluidsinstellingen. Het is echt heel erg het lijkt wel of ik doof ben. Ik hoop echt dat kpn hier iets aan gaat doen want heb nu het idee dat ik veel teveel betaal voor de geleverde bagger kwaliteit. 


Wat ik vreemd vind is het feit dat niemand van KPN reageert op onze berichten. Laat svp weten dat het probleem in ieder geval gehoord en gezien wordt en laat ook weten wat de vervolgactie is.

 


Wat ik vreemd vind is het feit dat niemand van KPN reageert op onze berichten. Laat svp weten dat het probleem in ieder geval gehoord en gezien wordt en laat ook weten wat de vervolgactie is.

 

even van een medeklant: medewerker service+ geeft aan het staatbin de lijst vam komende update... maar zoals de vraag: kan iemand dit bevestigen?


Hi all. Er wordt nog steeds aan gewerkt om TV+ verder te verbeteren, zoals ik in mijn gemarkeerde bericht ook aangeef. Bevestigd is dat in de komende firmware update verbeteringen zit m.b.t. geluidsniveau. Meer kan ik er op dit moment nog niet over zeggen. Abonneer je op onze Product Updates als je dat nog niet hebt gedaan, om een melding te krijgen zodra er meer bekend is.


Hi Alexandra 

ik begrijp dat eraan gewerkt wordt in de volgende updates, maar als ik de updates lees komt dit niet inde update van Februari voor en speelt dit al een tijdje, verwscht dus ook geen oplossing. Net maar een abonnement voor tv afgesloten op mijn andere internet aansluiting, kijken of dit kastje van andere provider wel werkt. 

 

Heel veel succes alvast met het niet op kunnen lossen van het probleem. 

 


de vraag is: wat wordt er opgelost:

1 verschil volume niveau apps tov van elkaar of tov tv+

2 totale volume verhoging (dit is hetgeen wat snel moet gebeuren)

3 fluctuerend geluid tijdens uitzendingen.

 

ben benieuwd of de juiste wordt aangepakt of zelfs alledrieÂ