Skip to main content
Beantwoord

Geluid is sinds update niet meer synchroon op KPN TV

• February 26, 2025
  • 4 reacties
  • 68 keer bekeken

Goedemorgen, ik denk dat er een update is geweest voor kpn itv.

Want ineens is het geluid niet meer synchroon en mijn koptelefoon van Sennheiser werkt ook niet meer.

Hoe kan ik dit alles weer heerstellen in 2024 heb ik deze problemen ook gehad en toen heb ik via de community een oplossing gehad ik kan dit alleen niet meer terug vinden? Groet Leo

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@LR50 ,

Vorige keer was dit de oplossing:

De koptelefoon zit nu optisch? 

In eerste instantie het geluid op de box in '’stereo, pcm'’ instellen. Dit schijnt een compabiliteit probleem te zijn met Dolby 5.1 naar het stereo voor een koptelefoon.

Wat ik nu heb ontdekt is wanneer we terug kijken dit probleem zich niet voor doet.

Dan zou je ook nog onder '’beeld'’ kunnen kiezen voor unicast. Dan heb je live dezelfde streams als bij opnamen e.d.

Als toevoeging voor alle meelezers, zie onze Kennisbank voor het aanpassen van de beeld- en geluidsinstellingen van de TV+ Box

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • February 28, 2025

Hi ​@LR50, ik denk uiteraard graag mee. 

Je lees hier interactieve televisie en een koptelefoon. Mag ik van je weten welke ontvanger je precies hebt en hoe deze aangesloten is op de televisie? Mag ik ook nog weten hoe je de Sennheiser aan hebt gesloten? Heb je al laatste ook geprobeerd om de ontvanger 2 minuten stroomloos te maken? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 28, 2025

Via je profiel in 20 seconden gevonden ​@LR50 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 1, 2025

Hallo ​@LR50 ,

Vorige keer was dit de oplossing:

De koptelefoon zit nu optisch? 

In eerste instantie het geluid op de box in '’stereo, pcm'’ instellen. Dit schijnt een compabiliteit probleem te zijn met Dolby 5.1 naar het stereo voor een koptelefoon.

Wat ik nu heb ontdekt is wanneer we terug kijken dit probleem zich niet voor doet.

Dan zou je ook nog onder '’beeld'’ kunnen kiezen voor unicast. Dan heb je live dezelfde streams als bij opnamen e.d.

Als toevoeging voor alle meelezers, zie onze Kennisbank voor het aanpassen van de beeld- en geluidsinstellingen van de TV+ Box

• Auteur
  • Topper
  • March 4, 2025

Hallo Noordzee, bedankt voor je antwoord het probleem is inmiddels opgelost met behulp van de klanten service.