Skip to main content
Beantwoord

Geluid klinkt ver weg met echo op Soundbox

• January 2, 2026
  • 4 reacties
  • 39 keer bekeken

Zit met eenĀ  geluidsprobleem op de tv + soundox.

Mijn geluid klinkt ver weg met een echo soms doet hij hij het wel maar meestal is het geluid echt waardeloos. Heb de afgelopen tijd meerder keren gerest helpt niet. Hen alle kabels al vervangen ook dit helpt niet. Hoop dat er snel een oplossing voor komt. Een nieuwe krijgen is al moeilijk terwijl het probleem toch duidelijk in de tv +spundbox zelf zit.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Jeffreyvanraaij. Welkom op de KPN Community! Als je tv kijkt, dan wil je daar ook een goed geluid bij hebben. Iets wat de Soundbox juist zou moeten leveren. Jammer dat het bij jouĀ nog regelmatig misgaat.Ā 

We zijn wel erg geĆÆnteresseerd in zulke problemen met de Soundbox, dus ik heb eigenlijk een paar vragen aan je. Hopelijk kun je die beantwoorden:Ā 

• Heb je deze echo (en het slechte geluid) alleen bij live tv kijken of ook als je aan het terugkijken bent of een opname bekijkt?Ā 
  • Maak je ook gebruik van de apps op de Soundbox? En merk je dan ook dat het geluid ineens minder is?Ā 
  • Kun je het probleem tijdelijk oplossen door even te zappen naar een ander kanaal? Of moet je de box helemaal opnieuw opstarten?Ā 
  • Als je de mute-knop wat langer indrukt, krijg je de keuze uit meerdere vooringestelde geluidsmodi. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je ā€˜Voice center’ gebruikt?Ā 

En als laatste wil ik je nog vragen om een reset van de KPN TV+ app te proberen. Je gaat daarvoor naar Instellingen (tandwieltje) → Apparaat → Apps → KPN TV+ → Gegevens wissen → OK. Dan hoor ik graag of dat een positief effect heeft en ik ben ook benieuwd naar je antwoorden!

4 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 2, 2026

Geduld met een echo klinkt voor mij als dat de TV ook het geluid uitzendt en uw Soundbox. Kunt u eens het geluid van de TV uitzetten zodat alleen die Soundbox geluid maaktĀ en dan testen of de echo weg is ?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 3, 2026

Bij mijn weten kun je op de Soundbox alleen kiezen kiezen of je geluid uit de box zelf wilt krijgen, óf uit de tv via hdmi. Niet uit allebei tegelijk. (Tenzij er een bug inzit natuurlijk.)

Of je kunt ā€˜mĀ inwisselen voor een reguliere TV+Ā box, en investeren in een goeie soundbar. Eentje van €360 heb je in 5 jaar terugverdiend…

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 3, 2026

Dat klopt, maar uitsluiten is beter.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 5, 2026

Hoi ​@Jeffreyvanraaij. Welkom op de KPN Community! Als je tv kijkt, dan wil je daar ook een goed geluid bij hebben. Iets wat de Soundbox juist zou moeten leveren. Jammer dat het bij jouĀ nog regelmatig misgaat.Ā 

We zijn wel erg geĆÆnteresseerd in zulke problemen met de Soundbox, dus ik heb eigenlijk een paar vragen aan je. Hopelijk kun je die beantwoorden:Ā 

• Heb je deze echo (en het slechte geluid) alleen bij live tv kijken of ook als je aan het terugkijken bent of een opname bekijkt?Ā 
  • Maak je ook gebruik van de apps op de Soundbox? En merk je dan ook dat het geluid ineens minder is?Ā 
  • Kun je het probleem tijdelijk oplossen door even te zappen naar een ander kanaal? Of moet je de box helemaal opnieuw opstarten?Ā 
  • Als je de mute-knop wat langer indrukt, krijg je de keuze uit meerdere vooringestelde geluidsmodi. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je ā€˜Voice center’ gebruikt?Ā 

En als laatste wil ik je nog vragen om een reset van de KPN TV+ app te proberen. Je gaat daarvoor naar Instellingen (tandwieltje) → Apparaat → Apps → KPN TV+ → Gegevens wissen → OK. Dan hoor ik graag of dat een positief effect heeft en ik ben ook benieuwd naar je antwoorden!