Skip to main content

Sinds gisteren is het geluid via het KPN tv kastje ineens veel zachter geworden. Zowel bij de televisie, als de apps, muv youtube.

We hebben niks veranderd, dus het is wel gek. Hij staat nu gerust op 16 terwijl het voorheen op 8 stond.

 

Voorbeeld/opvallend:

Als we disney openen via het kpn kastje, is het geluid veel zachter dan wanneer we disney openen via het (samsung) tv menu. We merken al dat onze apps scherper zijn via de tv (bedraad aangesloten) dan via de kpn tv app, maar dat het geluid via de kpn kast nu ook zo slecht is, is wel echt erg vervelend.

Youtube lijkt wel normaal/normaler te reageren qua geluid.

 

Wat we hebben geprobeerd:

-"Volume maximaal" inspreken

-Kastje resetten op afstand

-Kastje resetten met pin

-Instellingen wijzigen

-Kabels erin/eruit

- Modem opnieuw opgestart

 

Iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik vraag me af of er een update is geweest die we kunnen terugdraaien, maar daar heb ik nog niks over gevonden.

We hebben de DW7022 box.

Als je  op de DW 7022 naar instellingen >>geluid gaat waar staat het geluid dan op ingesteld ?


Hi @Famhidding! heb je de vraag van @pietheingrun nog gezien?

Zou je daarnaast eens naar onze kennisbankpagina over geluidsinstellingen voor TV+ willen gaan? Daar vind je welke instellingen je aan kan passen. 


Als je  op de DW 7022 naar instellingen >>geluid gaat waar staat het geluid dan op ingesteld ?

Dank! Onder ‘audio kwaliteit instellen’ staat deze op de onderste optie. Dit is Passthrough. Hij stond voorheen op Automatisch, we hebben Dolby digital plus al geprobeerd, alleen dolby stereo nog niet. Alvast bedankt voor het meedenken, wordt gewaardeerd!


Hi @Famhidding! heb je de vraag van @pietheingrun nog gezien?

Zou je daarnaast eens naar onze kennisbankpagina over geluidsinstellingen voor TV+ willen gaan? Daar vind je welke instellingen je aan kan passen. 

Ik ervaar hetzelfde fenomeen. Rotel stereo versterker staat nu op 60 om hetzelfde volume te krijgen als voorheen op 35. Geluid staat ingesteld op PCM. Pasthrough geeft helemaal geen geluid. Waarom is het volume niet meer hetzelfde als van andere apparaten die ook via optische kabel zijn aangesloten?


Hi @treus13! Het is beter om hiervoor een eigen topic aan te maken. Vooral als de tips op de kennisbankpagina niet hebben geholpen.

Geef in het nieuwe topic aan welke apparatuur je hebt. Welk merk en type tv en geluidssysteem. Ook met welk type kabel deze verbonden zijn en op welke poort. Dan kijken we graag met je mee wat hiervan precies de oorzaak is.