Skip to main content

Ook wij hebben problemen met het het niet synchroon lopen van beeld en geluid. Na instellen van vertraging, lijkt het goed, echter na verloop van tijd (binnen 1 uur) is het vaak weer niet om aan te zien dat de monden ongelijk bewegen met het geluid. Even opnieuw starten van de box helpt voor even, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Ik zou graag zien dat hier serieus werk van wordt gemaakt en het binnen een paar weken wordt opgelost. In andere thread las ik dat er wel is gewerkt aan een EK-screensaver, terwijl dit soort problemen lijken te worden gebagatelliseerd. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Welke KPN tv ontvanger heb je? 


Ook bij mij precies hetzelfde.

2x tv kastje DIW7022 geïnstalleerd (experiabox v10) en het geluid is niet synchroon te krijgen.

Ben er al dagen mee bezig, alles geprobeerd,  ook een toslink optische geluidskabel gekocht.

Beeldkwaliteit is ook slechter dan op mijn vorige tv kasje (HMB2260)

Bij opgenomen programma's is de lipsync nog slechter.

Nieuwe tv kastjes zitten weer lekker in de doos.

 


Welke KPN tv ontvanger heb je? 

KPN TV+ Box (2x)

Experia Box v10


DIW7022 


@Applmac en @J.J. 

Jullie hebben beide de Sagemcom DIW7022  (KPN tv+ box)

 

Dit probleem is in november al opgelost.

 

Wat je als eerste kan doen, is de DIW7022 opnieuw laten opstarten.

Durk op de kpn toets rechtsboven op de KPN ab en wacht totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.

 

Kijk daarna hoe het geluid staat ingesteld.

Kies voor automatisch of passtrough.

 

Heb je het geluid via de HDMI naar de tv of via de Tosling (audio fiber)? 

 

@J.J.

Beeldkwaliteit is bij de DIW7022 juist veel beter.

Kijk bij beeld of hij wel op Multicst staat en of “beste beeldinstellingen” zijn aangevinkt.

Heb je wel een goede HDMI kabel? 

 

En J.J. geef je je zelf een like???

 

En zie ook deze update.

Je kan je op update abonneren, dan krijg je een mail als er een update is.

Momenteel om de 2 weken.


Beste Joop,
Dank dat je met ons meedenkt. 
Opnieuw opstarten doen we al regelmatig (voor als het Netflix geluid of beeld weer eens weg is), ongeveer 1 maal per week.
Het geluid staat ingesteld op ‘passthrough’ en gaat via HDMI naar onze receiver en vandaar naar de TV.
Onze receiver is een Marantz NR1504.

Het vervelende is dat het geluid eerst gelijk loopt en daarna niet meer. Zowel bij rechtstreeks als via opname kijken.



Het geluid staat ingesteld op ‘passthrough’ en gaat via HDMI naar onze receiver en vandaar naar de TV.
Onze receiver is een Marantz NR1504.

 

Dan begrijp ik het probleem meteen.

Het beste kan je de DIW7022 met een goede 4K kabel aansluiten op de tv via HDMI 1

De receiver kan je het beste met een goede HDMI kabel aansluiten op de TV HDMI1 (eARC) 

 

Nu krijgt de DIW7022 niet de juiste informatie en dat is voor een mediabox heel erg belangrijk. 

 

De Marantz herkent waarschijnlijk niet de 4K en de DIW7022 herkent waarschijnlijk de Marantz niet.



Het geluid staat ingesteld op ‘passthrough’ en gaat via HDMI naar onze receiver en vandaar naar de TV.
Onze receiver is een Marantz NR1504.

 

Dan begrijp ik het probleem meteen.

Het beste kan je de DIW7022 met een goede 4K kabel aansluiten op de tv via HDMI 1

De receiver kan je het beste met een goede HDMI kabel aansluiten op de TV HDMI1 (eARC) 

 

Nu krijgt de DIW7022 niet de juiste informatie en dat is voor een mediabox heel erg belangrijk. 

 

De Marantz herkent waarschijnlijk niet de 4K en de DIW7022 herkent waarschijnlijk de Marantz niet.

Dank je, ik heb het nu zo aangesloten (TV+ Box rechtstreeks aan TV en de Receiver via ARC).
We gaan het nu uitvoerig proberen.

 


Ik heb de nieuwe kastjes nog geen week binnen. Als in November alles opgelost is, hoe kan ik er dan last van hebben. Tijdens de setup worden er namelijk gelijk de nieuwste updates gedownload. 

 

🤔



Het geluid staat ingesteld op ‘passthrough’ en gaat via HDMI naar onze receiver en vandaar naar de TV.
Onze receiver is een Marantz NR1504.

 

Dan begrijp ik het probleem meteen.

Het beste kan je de DIW7022 met een goede 4K kabel aansluiten op de tv via HDMI 1

De receiver kan je het beste met een goede HDMI kabel aansluiten op de TV HDMI1 (eARC) 

 

Nu krijgt de DIW7022 niet de juiste informatie en dat is voor een mediabox heel erg belangrijk. 

 

De Marantz herkent waarschijnlijk niet de 4K en de DIW7022 herkent waarschijnlijk de Marantz niet.

Dank je, ik heb het nu zo aangesloten (TV+ Box rechtstreeks aan TV en de Receiver via ARC).
We gaan het nu uitvoerig proberen.

 

Na een paar dagen te hebben gekeken en geluisterd, hier het resultaat:
Initieel werd het niet beter, vervolgens heb ik wat instellingen aangepast op de DIW7022, TV 65OLED854 en NR1504.
Zoals we nu kijken en luisteren is het heel acceptabel.


De instellingen zijn:
KPN TV+ (DIW7022): Audio passtrough en Audio vertraging 0ms.
Philips TV (65OLED854): Geavanceerd (audio)
- Multi-channel passtrough
- Vertraging digitale uitvoer Omzeilen
Receiver (Marantz NR1504): Audio delay 2 ms en Lip sync Uit

 


Helaas gebeurt het nog geregeld dat het geluid en beeld uit de pas zijn. Voornamelijk bij opgenomen programma’s.
met de oude KPN box hebben we dit nooit zo ervaren 


Helaas gebeurt het nog geregeld dat het geluid en beeld uit de pas zijn. Voornamelijk bij opgenomen programma’s.
met de oude KPN box hebben we dit nooit zo ervaren 

Toevoeging, dit lijkt vooralsnog niet voor te komen op Netflix en Videoland via dezelfde box. We ervaren het alleen bij rechtstreeks en uitgesteld TV-kijken, waarbij de laatste frequenter uit de pas loopt.


Lipsync heel slecht, ieder keer weer anders. Vooral via terugkijken naar opnamen.


Het is nog steeds enorm irritant dat dit lip-sync probleem niet is opgelost. 
Waarom waren die problemen er met de oude Arris VIP2952 niet?


@joop2011 Heb je misschien nog tips?

Ik heb ook contact gehad met de helpdesk die e.e.a. hebben genoteerd en opmerkte dat er meer gebruikers zijn met gelijke problemen. 


Wat vooral vervelend is dat als de audiovertraging op rechtstreeks kijken is ingesteld, het bij terugkijken niet klopt en dan nog erger wordt als je de reclames hebt doorgespoeld. Soms helpt het opnieuw starten van de opname (weliswaar met een afwijking in vergelijking met rechtstreeks kijken).
Wij hebben enorm spijt van onze keuze om te gaan voor de TV+ box. 


Reageer