Skip to main content

Sinds dat ik mijn KPN tv+ 4k ontvanger heb loopt het geluid bijna nooit synchroon met het beeld.

Als ik via de apps naar bijvoorbeeld Netflix of Videoland kijk daarentegen wel. Live tv echter niet.

Het lijkt per zender erger of minder erg te zijn.

Geluid komt van een Sonos Playbar + Sub met de optische kabel aangesloten rechtstreeks op de tv.

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

 

Beste @robertbnl, welkom! Wat jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Het is een euvel die je op onze bekende bevindingenlijst terugvindt. Daar staan ook tips ter verbetering die je kunt doorlopen, hopelijk wordt het daarmee beter. We werken er in ieder geval onverminderd aan dit opgelost te krijgen.


Ik irriteer mij ook geweldig aan het niet synchroon lopen geluid en beeld. Tips ook gevolgd maar dat helpt dus niet. Is het echt technisch zo ingewikkeld om dit probleem te verhelpen? In de oude situatie was het beter. 


Het is een drama. Ik heb vandaag telefonisch contact gehad. Ik ga het verzoek indienen om de oude boxen weer te ontvangen. Dan stap ik wel weer een keer over zodra alle kinderziektes eruit zijn.


Het is een drama. Ik heb vandaag telefonisch contact gehad. Ik ga het verzoek indienen om de oude boxen weer te ontvangen. Dan stap ik wel weer een keer over zodra alle kinderziektes eruit zijn.

Snap ik, sinds ik het nieuwe systeem heb (weloude experiabox) valt spotify ook steeds uit. Hopelijk wordt het de komende tijd beter. Anders  moet ik een alternatief gaan zoeken 
 


Vervelend… Ik heb ze sinds maart/april de kans gegeven en tot nu toe geen enkele verbetering, eerder een verslechtering. Ik heb dan ook geen hoop dat ze het nog gaan oplossen, helemaal niet aangezien ze zelf aangeven dat de problemen ‘grotendeels zijn opgelost’. Nou, echt niet.


Ik vraag mij af of de nieuwe experiabox soelaas biedt.


Ik heb ook steeds een probleem met synchronisatie van beeld en geluid. Mijn Sonos beam is aangesloten via de ARC (HDMI 3) van de Samsung the Frame. Alle geluidsinstellingen al geprobeerd zonder verbetering. 
voorlopig laat ik mijn 2e TV  aangesloten op de oude tv-ontvanger. Die doet het veel beter en is simpeler te bedienen. KPN TV+ kan beter omgedoopt worden naar TV min. 


Had veel problemen met het geluid en beeld, maar heb het nu opgelost voor mij.

Sonos arc

Kpn tv+

Heb bij mijn instellingen van de kpn tv+ volgende ingesteld:

beeld-videomodus-unicast 

Geluid-audio kwaliteit instellen-passtrough

 

Sonos app instellingen:

Instellingen(zonnetje rechts onder)-systeem-audiocompressie-ongecomprimeerd.

 

Hopelijk werken deze instellingen ook voor jullie.

 


Aardig dat je het meldt! Ga dit ook zo instellen. Ben benieuwd! 


Fijn dat je dit deelt, @Vinnie89! Goed om te zien dat dit voor jou werkt 🙂.


Had veel problemen met het geluid en beeld, maar heb het nu opgelost voor mij.

Sonos arc

Kpn tv+

Heb bij mijn instellingen van de kpn tv+ volgende ingesteld:

beeld-videomodus-unicast 

Geluid-audio kwaliteit instellen-passtrough

 

Sonos app instellingen:

Instellingen(zonnetje rechts onder)-systeem-audiocompressie-ongecomprimeerd.

 

Hopelijk werken deze instellingen ook voor jullie.

 

Voor mij helpt dit helaas niet. 
Het is echt zeer irritant dat het geluid niet synchroon loopt. 
Voorheen met de oude tv boxen hier nooit last van gehad.

Ook het zappen tussen kanalen is zeer traag. 
Ja ik gebruik niet het KPN modem omdat ik vrijheid wil van mijn eigen netwerk instellingen en dat heb ik al jaren. 

Het is te hopen dat KPN dit op gaat lossen anders stap ik over 6 maanden over naar een andere provider. 
 


@Remmy de update die zorgt voor verbeteringen in geluid komt eraan!

 


Als dan ook nog even gekeken wordt waarom in de Netflix app er geen geluid is dan zou dat mooi zijn , geen stemmen maar wel audio , na de app te sluiten en weer opstarten werkt het soms weer.

Heb ergens gelezen om de app van de tv dan maar te gebruiken , mooi alternatief, waar heb de dan nog de tv+ box voor ?


@Glasvezeltje200procent Als Netflix geen stemmen maar wel audio, dan is audio instelling niet goed. Stemmen wordt bij het center kanaal van 5.1 of 7.1 gemixt. Kijk na in instelling van netflix en tv+box, wat heb je daar staan?


Als dan ook nog even gekeken wordt waarom in de Netflix app er geen geluid is dan zou dat mooi zijn , geen stemmen maar wel audio , na de app te sluiten en weer opstarten werkt het soms weer.

Heb ergens gelezen om de app van de tv dan maar te gebruiken , mooi alternatief, waar heb de dan nog de tv+ box voor ?

@Glasvezeltje200procent wacht even de update af die gaat volgen, waar ik hierboven al naar linkte. Als je nog steeds problemen ervaart, wil je dan een eigen topic aanmaken? Ik ga er voorzichtig vanuit dat je de tips m.b.t. geluid in het ‘bekende bevindingen’ topic al door hebt genomen:

Â