Skip to main content
Beantwoord

Geluid loopt niet synchroon met TV+ Box en SONOS Beam(Dolby Atmos) bij Netflix

• January 6, 2025
  • 6 reacties
  • 156 keer bekeken

Goedendag, 

Ik gebruik al een tijdje de KPN TV+ Box in combinatie met een SONOS Beam surround opstelling (verbonden met Hdmi naar de TV). Synchronisatie met Netflix mét Dolby Atmos lukt echter niet. Als ik in de geluidsinstellingen Dolby Digital invul synchroniseert het beter/goed in Netflix, maar dit is niet wat ik zou mogen verwachten en het is vervelend om steeds van audio-instelling te moeten wijzigen (bij andere apps zoals Youtube en NPO is namelijk Passthrough de enige instelling die naar behoren werkt). 

Hoe krijg ik eindelijk de synchronsiatie voor elkaar? Audiovertraging o.i.d. instellen zou geen zin hebben denk ik, omdat NPO en Youtube op dit moment wél naar behoren werken! Het speelt dus alleen bij Dolby Atmos / Netflix.

Huidige instellingen:

• Smart TV met Google/Android TV: staat ingesteld op Passthrough
  • KPN TV+ box: Passthrough
  • SONOS: compressie automatisch, audiovertraging 0, groepsaudiovertraging: laag 

Alvast bedankt! 

Ik overweeg over te stappen naar de Apple TV of iets dergelijks, gebruik het kastje namelijk alleen voor de apps, niet voor tV. 

Beste antwoord door 2610400000012

Al met al ben ik overgestapt naar Apple TV en dit werkt echt prima. Jammer dat het nooit is gelukt met KPN en dit heeft me veel tijd en geld gekost al met al. Dank @Arjen van KPN voor het meedenken, maar helaas; jullie box is nog niet goed genoeg. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@2610400000012. Je legt het probleem wat je hebt helder en uitgebreid uit. Dank daarvoor. 

Ik zou ook geen audiovertraging instellen, want dat geldt dan gelijk voor alle apps en dus ook voor de apps waar de synchronisatie wel goed werkt. Ik lees in een ander topic dat de gewenste geluidsinstelling op de KPN TV+ box ‘Automatisch’ is in plaats van ‘Passthrough’. Dat zou voor alle apps de gewenste audiokwaliteit moeten geven. Heb je die audio instelling al eens geprobeerd? 

Edit - Ik lees ook dat de beeldinstellingen op HDR continu te zetten ook kan helpen. Dit vindt je onder Tandwieltje rechts boven in (instellingen)--> Apparaat: Open Algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en Geluid > Schermresolutie > HDR instelling aanpassen naar “HDR - continu”.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2025

Hoi ​@2610400000012. Je legt het probleem wat je hebt helder en uitgebreid uit. Dank daarvoor. 

Ik zou ook geen audiovertraging instellen, want dat geldt dan gelijk voor alle apps en dus ook voor de apps waar de synchronisatie wel goed werkt. Ik lees in een ander topic dat de gewenste geluidsinstelling op de KPN TV+ box ‘Automatisch’ is in plaats van ‘Passthrough’. Dat zou voor alle apps de gewenste audiokwaliteit moeten geven. Heb je die audio instelling al eens geprobeerd? 

Edit - Ik lees ook dat de beeldinstellingen op HDR continu te zetten ook kan helpen. Dit vindt je onder Tandwieltje rechts boven in (instellingen)--> Apparaat: Open Algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en Geluid > Schermresolutie > HDR instelling aanpassen naar “HDR - automatisch”.

Dank voor de suggesties, beide suggesties zorgen echter voor geen verbetering, helaas. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 13, 2025

Jammer. Zou je nog eens iets meer kunnen vertellen hoe je opstelling eruit ziet? Dus gebruik je de HDMI ARC uitgang op je tv en welk model tv heb je precies? En misschien dat ik de geluidsexpert van deze community ​@PeterG kan vragen om even mee te denken hierin. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 13, 2025

Ik heb al maanden  zo niet een jaar, geen last meer van niet synchroon lopen. 

Noch via hdmi, noch optisch. 

Ik gebruik deze instellingen 

HDR automatisch 

Geluid: Dolby Digital Plus 

Sommigen melden dat ze juist alleen met  Passthrough synchroon geluid ervaren. Terwijl ik juist met Passthrough soms asynchrone weergave ervaar. Optisch naar de versterker. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • January 17, 2025

Al met al ben ik overgestapt naar Apple TV en dit werkt echt prima. Jammer dat het nooit is gelukt met KPN en dit heeft me veel tijd en geld gekost al met al. Dank @Arjen van KPN voor het meedenken, maar helaas; jullie box is nog niet goed genoeg. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 20, 2025

Graag gedaan voor zover ik iets kon doen. Jammer dat het niet gelukt is, maar gelukkig heb je een oplossing gevonden!