Skip to main content
Beantwoord

Geluid loopt niet synchroon op de Soundbox

• 26 april 2025
  • 8 reacties
  • 209 keer bekeken

Gisteren de KPN Soundbox  ontvangen echter ik krijg de synchronisatie niet voor elkaar met de instelling in milliseconden. Wie kent dit probleem.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Dankas. Welkom op de KPN Community! 

Erg leuk dat je de Soundbox hebt besteld en hopelijk bevalt ie ook erg goed, nu je de problemen met de synchronisatie hebt opgelost. Is het nu ook definitief opgelost trouwens? Laat het maar weten en ook wat je vindt van de box. 

Wat je ook kunt doen om de tv-box een uitgebreide herstart te geven, is de KPN knop (rechtsboven) wat langer ingedrukt te houden en dan te kiezen voor ‘Opnieuw opstarten’. Als wat vage probleempjes zich voordoen, dan los je het op deze manier vaak op. 

Bekijk origineel

8 reacties

JanD
Superuser
  • 10736 reacties
  • 26 april 2025

Beste ​@Dankas dat kan ionderdaad voorkomen, het helpt vaak even een kanaal hoger of lager te gaan en danweer terug te gegaan naar het kanaal waar je naar keek.

Zet die instelling maar weer gewoon op nul (0)

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 193 reacties
  • 26 april 2025

​@Dankas Ik heb daar ook last van. De tip van ​@JanD werkt inderdaad, maar naar mijn mening niet de oplossing.

Bij mij speelt ook nog een ander probleem in relatie tot de ondertiteling. Als ik deze inschakel op de informatiebalk loopt het geluid niet meer synchroon met het beeld. Heen en weer zappen wil nog wel eens helpen, maar werkt niet altijd (bij LIVE TV). Bovendien vallen delen van de ondertiteling weg ook bij LIVE TV. ​@Dankas Spelen deze problemen ook bij jou?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 26 april 2025

Hallo TonM1965

Nee, de ondertiteling valt niet weg. Ik heb de synchronisatie nu wel in orde door de Box van de stroom af te halen en na 10 seconden of iets langer weer aan te zetten.

Nu maar afwachten hoe lang die het volhoudt.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1088 reacties
  • 26 april 2025

Wij hebben er soms ook last van als de box langer dan 1,5u aanstaat. Is bekend bij KPN.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 193 reacties
  • 26 april 2025

​@ikheetjeff bedoel je dan dat het geluid niet meer synchroon loopt? Of wegvallen deel ondertiteling?

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1088 reacties
  • 28 april 2025
TonM1965 schreef:

​@ikheetjeff bedoel je dan dat het geluid niet meer synchroon loopt? Of wegvallen deel ondertiteling?

Wij gebruiken geen ondertiteling, maar we kwamen er wel achter dat als je langer dan 1,5u (ongeveer) naar iets kijkt, het beeld niet meer sync loopt. De desync kan maar 0,5sec zijn, maar als iemand praat is dat met de lippen heel vervelend. Naast Live TV gebeurd het ook in apps als Videoland enz.

Had het al gemeld bij KPN, dus ik denk dat ze hier al wel naar kijken. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 193 reacties
  • 28 april 2025
ikheetjeff schreef:
TonM1965 schreef:

Wij gebruiken geen ondertiteling, maar we kwamen er wel achter dat als je langer dan 1,5u (ongeveer) naar iets kijkt, het beeld niet meer sync loopt. De desync kan maar 0,5sec zijn, maar als iemand praat is dat met de lippen heel vervelend. Naast Live TV gebeurd het ook in apps als Videoland enz.

Had het al gemeld bij KPN, dus ik denk dat ze hier al wel naar kijken. 

Hopelijk pakt KPN het op. Dank voor je reactie. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2244 reacties
  • Antwoord
  • 29 april 2025

Hoi ​@Dankas. Welkom op de KPN Community! 

Erg leuk dat je de Soundbox hebt besteld en hopelijk bevalt ie ook erg goed, nu je de problemen met de synchronisatie hebt opgelost. Is het nu ook definitief opgelost trouwens? Laat het maar weten en ook wat je vindt van de box. 

Wat je ook kunt doen om de tv-box een uitgebreide herstart te geven, is de KPN knop (rechtsboven) wat langer ingedrukt te houden en dan te kiezen voor ‘Opnieuw opstarten’. Als wat vage probleempjes zich voordoen, dan los je het op deze manier vaak op. 

Reageer