Skip to main content
Vraag

Geluid loopt vast en beeld wordt zwart op tv-ontvanger, menu werkt wel

• October 27, 2025
  • 6 reacties
  • 65 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

ik kan wel menu zien en hoor heel even geluid daarna loopt het vast en gaat het beeld op zwart. inmiddels nieuw kastje gekregen maar probleem blijft. uiteindelijk nieuwe TV gekocht en probleem is nog steeds. waar ligt het nu aan? alles geprobeerd behalve nieuwe modem. Als ik het kastje reset dan doet ie het weer een tijd je goed. 

6 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 30, 2025

Goedemorgen ​@Agmail en bedankt voor jouw bericht :)

Dat is een hele bijzondere dus goed dat je dit ook via deze weg kenbaar maakt! Welk type tv ontvanger heb je precies in gebruik? En hoeveel tv ontvangers gebruik je in totaal? Je geeft aan dat de tv ontvanger het weer een tijdje doet nadat je deze reset; wat versta je precies onder een reset en hoe lang blijft de ontvanger daarna goed werken? Ik kan dit niet meteen plaatsen maar als je mijn vragen kunt beantwoorden, kan ik vanuit daar verder met je meedenken richting een oplossing! Kortom, zie je bevindingen graag tegemoet!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

Hallo Jan,

ik heb meerdere keren gebeld en er is al een monteur geweest die een nieuw kastje heeft geplaatst. Daarna gebeurde het weer en is er door KPN gezegd dat het aan de TV moet liggen. Sinds een maand heb ik nu een nieuwe TV en het is nu weer een keer gebeurd. 

ik zie dan wel het grote KPN menu en als ik een zender kies dan hoor ik geluid en zie ik even beeld met de tijdlijn en de stip. Die stip zie ik dan even heen en weer bewegen en dan gaat alles op zwart en hoor geen geluid meer. Ik kan dan wel weer terug naar het grote KPN menu en bv Netflix starten. En die doet het dan ook gewoon. Om tv te kunnen kijken moet ik de stekker eruit halen en er weer in stoppen. Dan doet hij het weer een aantal weken. Voor mijn nieuwe TV is het ongeveer 4 a 5 keer gebeurd in 5maanden tijd. 

Nogmaals heb ik meerdere keren gebeld daar staat dan ook de informatie nog. Ik ben benieuwd wat nu de oplossing is. 

gr. Arnoud 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

Type van het kastje is de DIW7022

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 10, 2025

Hoi ​@Agmail, bedankt voor jouw heldere terugkoppeling!

Zou je de tv ontvanger eens terug willen zetten naar de fabrieksinstellingen? Hoe je dat doet, kun je lezen in dit artikel op onze Kennisbank. Benieuwd of dat nog voor verandering gaat zorgen 🙏🏻

Om tv te kunnen kijken moet ik de stekker eruit halen en er weer in stoppen. Dan doet hij het weer een aantal weken. Voor mijn nieuwe TV is het ongeveer 4 a 5 keer gebeurd in 5maanden tijd. 

Je bedoelt dan de stekker van je tv ontvanger toch? Ik kan deze niet direct plaatsen maar kan me niet voorstellen dat je eigen televisie hier de boosdoener is. Zeker niet omdat je ook al een andere hebt aangeschaft, die kunnen we denk ik echt wel uitsluiten als eventuele boosdoener. In ieder geval zie ik je bevindingen graag weer tegemoet!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 17, 2025

Hallo Jan,

toen het gebeurde met de nieuwe tv heb ik ook het kastje van het stroom gehaald. Hierdoor heeft hij ook het kastje gereset omdat ik ook weer moest inloggen op Prime, Videoland en Netflix.

hij heeft het sindsdien goed gedaan. Wat is je advies stel dat het weer voorkomt? ik kan hier geen filmpje uploaden want dan zie je goed wat er gebeurd. Voorlopig gaat het goed dus ik wacht weer even af. 

gr. Arnoud 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi Arnoud, Goed om te horen dat het kastje na de reset weer goed werkt! Soms helpt een volledige herstart inderdaad om vastgelopen apps of instellingen weer recht te trekken. Mocht het probleem opnieuw terugkomen, dan kun je het volgende proberen:

• Het tv-kastje opnieuw van de stroom halen (30 seconden wachten en weer aansluiten).
  • Controleren of het kastje de laatste software-update heeft.

Als het blijft gebeuren: laat het hier vooral weten, dan kunnen we met je meekijken of er iets anders speelt. Voor nu fijn dat alles weer goed werkt. Hopelijk blijft het zo!