Skip to main content

Geluid op TV is te zacht met TV+ ontvanger, is beter als ik hem op wandmontage zet

• September 25, 2025
  • 2 reacties
  • 44 keer bekeken

Ook ik had het probleem dat het volume van mijn tv op 50 moest om wat te kunnen horen na het aansluiten. Voorheen bij Ziggo had ik dat probleem niet.

Na veel proberen en snuffelen in de diverse menu's van de kpn tv box en de instellingen van mijn tv kwam ik in mijn tv instelling de optie "type montage" tegen. Keuze uit tv in "houder" of " wandmontage" 

Mijn tv hangt niet aan de muur en na het kiezen van wandmontage was het een verschil van dag en nacht qua volume.

Eigenlijk zoals ik het wilde. Het geluid is iets fletser en minder bass.

Kan nu tv kijken zonder het volume op 50 te moeten zetten. Mocht ik bass willen kan ik altijd nog de soundbar aanzetten.

Wellicht help ik iemand die hetzelfde probleem ervaart.

Mijn tv is een LG C1 55"

2 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 27, 2025

Hi ​@Abrug en welkom bij de KPN Community. Fijn dat je deze tip hier deelt! Kan inderdaad heel handig zijn voor toekomstige meelezers die tegen hetzelfde aanlopen. 🙂

Nog wel een checkvraag voor de zekerheid, gaat het om de TV+ Box (zonder ingebouwde speaker) of de Soundbox (met ingebouwde speaker)? 

Mocht je het trouwens leuk vinden om te delen hoe jij thuis TV kijkt, dan kun je ook een foto van jouw opstelling delen in Een virtueel bezoekje achter de voordeur: hoe kijk jij televisie? | KPN Community
Daar hebben meer klanten foto's van hun opstelling gedeeld en het is altijd leuk om te zien hoe anderen een middag of avond voor de buis doorbrengen. 😄

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 27, 2025

Begrijp ik dat je de soundbox van KPN hebt?

Dan gaat er geen geluid naar de tv en werkt een soundbar ook niet.

Als je een soundbar hebt, kan je beter de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) nemen, scheelt ook weer € 6,-- per maand.

Of heb je de Sagemcom DIW7022?

Zo ja, pak en da KPN ab en houd het knopje met 3 kleurtjes ingedrukt en zeg hardop: Volume maximaal.

Daarna kan je op de tv of soundbar het geluid regelen.

Tip:

Als je de DIW7022 hebt, zorg er dan voor dat de volume knop het geluid op de tv of soundbar regelt. 

Je kan hem koppelen aan de tv.