Skip to main content
Vraag

Geluid op TV+ valt sinds een week regelmatig even weg

• March 31, 2025
  • 5 reacties
  • 75 keer bekeken

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6

Sinds ongeveer een week valt als ik naar andere zender ga op de nieuwe zender het geluid regelmatig voor een paar seconden weg. Dit gebeurt meerdere keren achter elkaar gedurende 2-3 minuten en daarna is alles weer goed en valt het geluid ook niet meer weg.

Ook loopt het TV+ kastje geregeld vast, het is dan of stekker eruit trekken of wachten tot deze weer reageert, meestal gebeurt dit als ik naar de gids wil gaan of in de gids door de zenders blader.

Van plezierig tv kijken is regelmatig niks te merken, zeker als je erbij bedenkt dat TV+ kastje nog steeds spontaan herstart zonder voor aanmelding.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is bijzonder vervelend en niet leuk tv kijken. Het zou kunnen liggen aan de verbinding tussen modem en kastje? Hoe is dat bij jou, bekabeld of draadloos?

Je kan altijd ook even hier kijken: https://community.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-149 .

Houden de problemen aan bel dan even met de klantenservice. Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 2, 2025

Dat is bijzonder vervelend en niet leuk tv kijken. Het zou kunnen liggen aan de verbinding tussen modem en kastje? Hoe is dat bij jou, bekabeld of draadloos?

Je kan altijd ook even hier kijken: https://community.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-149 .

Houden de problemen aan bel dan even met de klantenservice. Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.

Momenteel is het kastje via wifi verbonden. Echter maakt het niets uit of het via wifi of bekabeld verbonden is. Bij beide komen de problemen voor.

Heb deze problemen sinds ik TV+ heb. Inmiddels 2e kastje en deze heeft dezelfde problemen als 1e kastje. Voordat ik TV+ had nooit zulke problemen gehad, die zijn pas ontstaan vanaf moment dat ik TV+ heb.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Loopt het geluid dan rechtstreeks via de tv of maak je gebruik van externe apparatuur? Als dit aanhoudt dan zou ik toch even telefonisch contact zoeken met de collega's van de klantenservice! 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 4, 2025

Loopt het geluid dan rechtstreeks via de tv of maak je gebruik van externe apparatuur? Als dit aanhoudt dan zou ik toch even telefonisch contact zoeken met de collega's van de klantenservice! 

Het geluid loopt rechtstreeks via de tv. Geen externe apperatuur. 

Zoals ik al zei, al deze problemen heb ik pas sinds ik TV+ heb. 2 kastjes met dezelfde problemen. 

KPN wel wel monteur sturen maar kunnen me niet garanderen dat dit geen kosten met zich meebrengt. Vindt ik persoonlijk raar aangezien ik nu al met 2e kastje en 2e modem nog altijd dezelfde problemen heb. Zowel bekabeld als via wifi. 

Het internet gedeelte geeft geen enkel probleem, het is alleen het TV gedeelte dat constant problemen veroorzaakt sinds de overstap naar TV+. 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 17, 2025

We zijn inmiddels een maand verder en helaas is er niets veranderd. Iedere keer als ik naar andere zender ga valt het geluid de eerste 2-3 minuten geregeld weg. Dit gebeurt nu ook als ik de gids raadpleeg en deze daarna sluit en terug ga naar de zender.

Tel daarbij op dat het tv+ kastje regelmatig vastloopt of dat het beeld geregeld bevriest en je kunt je dan wel indenken dat ik momenteel niet echt plezier beleef aan het tv kijken via KPN.