Skip to main content
Beantwoord

Geluid radiozenders valt weg bij uitzetten televisie

• February 8, 2025
  • 3 reacties
  • 93 keer bekeken

Het geluid van de radio valt weg als ik de tv uitzet. Was gisteren, voor de update van vannacht,  nog niet zo. 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@RAM Apeldoorn, kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken? Ik ben ook benieuwd welke tv-ontvanger je hebt. En wat heb je er verder op aangesloten? Ik vermoed dat je eigen audio apparatuur hebt aangesloten. De tv-ontvanger geeft het geluid door aan de tv of geluidsapparatuur. Als je geen geluidsapparatuur hebt aangesloten gaat het geluid via de tv.

Als je het makkelijker vindt om het telefonisch te bespreken kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze website.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 8, 2025

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Ik denk dat je CEC in de KPN tv ontvanger moet uitzetten en de screensaver op 4 of 8 uur en automatisch uitschakelen ook op 4 of 8 uur. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 11, 2025

Welkom op de community ​@RAM Apeldoorn, kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken? Ik ben ook benieuwd welke tv-ontvanger je hebt. En wat heb je er verder op aangesloten? Ik vermoed dat je eigen audio apparatuur hebt aangesloten. De tv-ontvanger geeft het geluid door aan de tv of geluidsapparatuur. Als je geen geluidsapparatuur hebt aangesloten gaat het geluid via de tv.

Als je het makkelijker vindt om het telefonisch te bespreken kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze website.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 11, 2025

Hoe is je soundbar verbonden met de tv ontvanger? 

Zorg dat je bij HDMI CEC in de ontvanger hooguit de bovenste 2 opties aan hebt.

Dus HDMI CEC aan 

en

Automatisch starten AAN
Ontvanger zet tv aan en op juiste hdmi ingang

rest UIT. Dan kan je de tv apart uitzetten zonder dat de box uit gaat.

HDMI CEC instellingen:

Tandwiel - Apparaat - Apparaat instellingen - Beeld en geluid - HDM CEC - ...