Skip to main content

Geluid Soundbox is een aanfluiting

• December 15, 2025
  • 10 reacties
  • 69 keer bekeken

Het geluid is een aanfluiting, mijn Temu box van 20€ klinkt nog beter, dat B/O haar naam hier aan verbindt verbaast me, wat een troep, blikken geluid, geen bas en alles klinkt beroerd. 100% niet doen, zonde van je 6€ per maand. 

10 reacties

• December 15, 2025

Je loopt hier tegen de wetten aan die boven elke andere wet gaan, de natuurwetten.
Ondanks verrassende pogingen om lage tonen uit een klein kastje te halen is een grote kast altijd beter.
Die kan dan wel op een onopvallende plaats staan, da’s wel weer mooi.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 19, 2025

Het geluid is een aanfluiting, mijn Temu box van 20€ klinkt nog beter, dat B/O haar naam hier aan verbindt verbaast me, wat een troep, blikken geluid, geen bas en alles klinkt beroerd. 100% niet doen, zonde van je 6€ per maand. 

Ja dat bedrag is vrij bizar. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo Jonde wat jammer dat de Soundbox niet aan jouw verwachtingen voldoet!  Plaatsing kan een grote rol spelen bij de kwaliteit van het geluid. Je kan ook altijd even kijken in dit topic voor de geluidsinstellingen wellicht kan je daar nog even naar kijken: 

Ik zal jouw feedback terugkoppelen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

Als ik het goed heb begrepen, is het geluid van de soundbox beter dan dat van de tv.

Het kastje heet niet Bose, alleen de luidsprekers die gebruikt worden zijn van Bose.

Het merk van het kastje is Sagemcom (als ik het goed heb0

Een soundbar met subwoofer is natuurlijk altijd een veel betere keuze.

En dan bespaar je ook € 6,-- per maand.😉

Forum|alt.badge.img+7
  • December 19, 2025

@joop2011, het is geen Bose maar Bang&Olufsen. B&O heeft een naam hoog te houden dus best vreemd waarom er zoveel klachten zijn over de geluidskwaliteit van deze box.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

@joop2011, het is geen Bose maar Bang&Olufsen. B&O heeft een naam hoog te houden dus best vreemd waarom er zoveel klachten zijn over de geluidskwaliteit van deze box.

Mijn excuus, had Bose in gedachten.

Het is inderdaad B&O

De luidsprekers van Bose, B&O, etc. kan je los kopen.

En een fabrikant mag die in een behuizing zetten.

Het kastje is van het Franse merk Sagemcom.

En uit een klein luidsprekertje krijg je inderdaad geen mooi basgeluid.

Een soundbar van B&O zelf klinkt natuurlijk veel mooier.

Maar ook een soundbar met subwoofer van JBL, Samsung, etc. klinkt veel beter.😉

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

Het audio design is van Sagemcom in samenwerking met Bang & Olufsen.

Dat het geluidssysteem mede ontworpen is door B&O, wil daarom nog niet zeggen dat de speakers van Bang & Olufsen (kwaliteit) zijn.

Waarschijnlijk worden de boxjes in China (of elders in Azië) geassembleerd met aldaar geproduceerde speakertjes.

https://sagemcom.com/en/audio-video-solutions/video-solutions?language_content_entity=en

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 19, 2025

Als ik het goed heb begrepen, is het geluid van de soundbox beter dan dat van de tv.

Het kastje heet niet Bose, alleen de luidsprekers die gebruikt worden zijn van Bose.

nee dit gaat over de B en O ontvanger van KPN, een ontvanger met speakers er in…

• December 19, 2025

Mijn angstige vermoedens worden helaas bewaarheid.
Ondanks dat ik dit kastje nog nooit in het echt zag of hoorde had ik direct al argwaan.
Dit schreef ik er eerder over :

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 20, 2025

nee dit gaat over de B en O ontvanger van KPN, een ontvanger met speakers er in…

Dat klopt niet.

Het is geen B&O ontvangern.

Het is een mediabox van het merk Sagemcom waar 4 luidsprekers van B&O inzitten.

Zie ook de informatie van ​@Berteman 

Sagemcom is een Frans merk.

Maar of het in Frankrijk gemaakt wordt? 

Wie weet.