Skip to main content
Vraag

Geluid Soundbox KPN is blikkerig en hol

• December 6, 2025
  • 5 reacties
  • 55 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hallo,

Ik ben niet de eerste maar sinds een paar dagen de KPN soundbox in gebruik.

Wat een naar blikkerig en hol geluid. Ik had gehoopt omdat het een B&O speaker systeem is dat het geluid goed zou zijn. Zowel voor muziek ( veelal klassiek) en spraak beneden mijn verwachting.

De box staat vrij, voor de tv. Geheel volgens jullie voorschrift)

De verschillende geluids modi ( via ingedrukt houden van de mute knop) geven geen verbetering en het verschil is niet te horen.

Wat kan ik nog meer doen om dit te verbeteren?

5 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • December 6, 2025

Als alles is ingesteld zoals aangegeven door KPN en het geluid bevalt niet, kan het gewoon zijn dat het niet aan uw verwachtingen voldoet. Er zijn verder geen andere instellingen. De geluidskwaliteit zit tussen die van een tv en een soundbar in. Het is geen vervanger voor een audiosysteem of een soundbar, dat is simpelweg niet mogelijk om eruit te halen.

HansGlas
Slimmerik
  • December 6, 2025

Hallo,

Ik ben niet de eerste maar sinds een paar dagen de KPN soundbox in gebruik.

Wat een naar blikkerig en hol geluid. Ik had gehoopt omdat het een B&O speaker systeem is dat het geluid goed zou zijn. Zowel voor muziek ( veelal klassiek) en spraak beneden mijn verwachting.

De box staat vrij, voor de tv. Geheel volgens jullie voorschrift)

De verschillende geluids modi ( via ingedrukt houden van de mute knop) geven geen verbetering en het verschil is niet te horen.

Wat kan ik nog meer doen om dit te verbeteren?

Niets.

U bent er ingetrapt.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 9, 2025

Hoi ​@renebennie en bedankt voor jouw bericht :)

Heel erg jammer om te lezen dat je meer had verwacht van de Soundbox maar ook goed dat je dit via deze weg aankaart! Gezien je ervaring wil ik je sowieso het advies geven om dit artikel op onze Kennisbank eens door te nemen, wellicht dat je hier nog zaken tegenkomt die je zelf in eerste instantie over het hoofd hebt gezien. En wat vind je precies blikkerig en hol klinken, is dat bijvoorbeeld bij specifieke tonen of een bepaald audioprofiel? Wij zien (en horen) niet wat jij ziet en hoort. Wij weten alleen wat jij vertelt.

Als alles is ingesteld zoals aangegeven door KPN en het geluid bevalt niet, kan het gewoon zijn dat het niet aan uw verwachtingen voldoet. Er zijn verder geen andere instellingen. De geluidskwaliteit zit tussen die van een tv en een soundbar in. Het is geen vervanger voor een audiosysteem of een soundbar, dat is simpelweg niet mogelijk om eruit te halen.

Hier kan ik me ook bij aansluiten; als alles goed staat ingesteld dan kan het ook zo zijn dat de Soundbox simpelweg niet voldoet aan je verwachting. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 9, 2025

Waar ik erg benieuwd naar ben is …..zijn er gebruikers die geen problemen hebben met het geluid.

Gezien alle reacties op dit forum ben ik niet alleen met mijn geluidsproblemen.

Ik heb een “state of the art” TV van LG. Mijn internet is 200 Mbps. De beeldkwaliteit is van buiten categorie. Erg goed. Maar ook op dit moment hapert het geluid regelmatig en veranderd spontaan in een andere modus en weer terug. En, dit klinkt een beetje als herhaling,  hol en blikkerig is de beste omschrijving. Soundbox staat recht voor de tv , geheel vrij zonder obstakels.

Maar ik ben geduldig.  Ik ben qua techniek een “early adapter”. Ik lees ook dat KPN constant werkt aan verbetering dus...ik heb goede hoop

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • December 9, 2025

Waar ik erg benieuwd naar ben is …..zijn er gebruikers die geen problemen hebben met het geluid.

Gezien alle reacties op dit forum ben ik niet alleen met mijn geluidsproblemen.

Ik heb een “state of the art” TV van LG. Mijn internet is 200 Mbps. De beeldkwaliteit is van buiten categorie. Erg goed. Maar ook op dit moment hapert het geluid regelmatig en veranderd spontaan in een andere modus en weer terug. En, dit klinkt een beetje als herhaling,  hol en blikkerig is de beste omschrijving. Soundbox staat recht voor de tv , geheel vrij zonder obstakels.

Maar ik ben geduldig.  Ik ben qua techniek een “early adapter”. Ik lees ook dat KPN constant werkt aan verbetering dus...ik heb goede hoop

Gewoon een mooie soundbar kopen met een dikke subwoofer. Echt mooi geluid ga je niet krijgen uit een klein doosje.