Skip to main content

Hallo, 

Het volgende probleem (na al zoveel problemen)

Als wij een programma terug kijken , zoals vandaag op npo 3 het Sinterklaas journaal en we kijken dan gelijk het volgende programma door. Dan schakelt op een gegeven moment de kpn box over op het volgende terug te kijken  programma(is volgens mij normaal) maar dan spontaan wordt het geluid heel zacht.

 

Ga ik dan live kijken dan blijft of het geluid zacht of bij sommige zenders wel harde muziek maar hele zachte stemmen. Dit is bij alle npo, rtl,sbs zenders alsmede veronica. Jij de redt van de kanalen hebben ee nergens last van.

Is dit weer een nieuw iets om de klanten te vervelen??

Is er ook een mogelijkheid om het abonnement vervroegd stop te zetten ivm met het leveren van een niet correct werkend product want ik ben het nu aardig zat.

Sinds wanneer ervaar je dit, Roodakkers? En is dit altijd bij Terugkijken en doorkijken? Of gaat het ook wel, wél goed?

Als het geluid dan zachter is geworden, wat moet je dan doen om te zorgen dat het weer op het vorige niveau komt? Is even heen en weer zappen, bijvoorbeeld, genoeg? Of moet je herstarten?


Dit is sinds 4 dagen zo, het is altijd of ik moet aan het eind van het programma gelijk via de gids een ander programma starten. Dus niet doorkijken.

En het enige dat helpt is alles te herstarten , en dan niet alleen even aan en uit maar stekker eruit.


We zijn een aantal dagen verder, Roodakkers, is dit nu nog steeds zo? Zo ja, heb je ook geluidsapparatuur aangesloten? 


Ja dit is nog steeds en ja ik heb ook geluidsapparatuur aangesloten, dit heb ik al aangesloten vanaf het begin en werkte wat geluid betreft altijd perfect. Het enige wat werkt is om de stekker er uit te trekken en op nieuw er in te stoppen.

Als ik hen via de kpn app opnieuw wil opstarten  dan start mijn modem opnieuw op...


Check. Zou je nog wel, voor de volledigheid, willen aangeven welke geluidsapparatuur je hebt en hoe dit is aangesloten? Ik heb hier op dit moment geen oplossing voor. Maar we nemen meldingen natuurlijk wel mee richting het tv team. Maar dat heeft alleen zin als we dan wel zo volledig mogelijke informatie hebben over de omstandigheden van de melding :)


Ik heb nog wel eens met opnamen dat de box overspringt naar Dolby 2.0. Hierbij valt dan dus het centerkanaal, met de spraak!, uit en ook de surrounds (minder erg).

Maar ook met een stereo weergave lijkt het dan inderdaad heel zacht. Maar ontbreekt gewoon een deel. 

Stereo is bijvoorbeeld een televisie. 

Ik heb 't als ik “een beetje veel” gespoeld hebt of versprongen in een opname. Als ie gewoon rustig loopt dan gaat het goed.


Check. Zou je nog wel, voor de volledigheid, willen aangeven welke geluidsapparatuur je hebt en hoe dit is aangesloten? Ik heb hier op dit moment geen oplossing voor. Maar we nemen meldingen natuurlijk wel mee richting het tv team. Maar dat heeft alleen zin als we dan wel zo volledig mogelijke informatie hebben over de omstandigheden van de melding :)

Ik heb een onkyo receiver, maar die is niet de oorzaken aangezien ik al een half jaar kpn+ heb en dit pas 20 dagen speelt. Het lijkt wel of ze bij kpn 1 probleem proberen op te lossen en 10 andere veroorzaken. Maar goed de kpn+ box is bedraad aangesloten op het netwerk van kpn en ook bedraad aan gesloten op een inpoort van de onkio de onkio is bedraad aangesloten op het netwerk en de tv .

 

De onkyo heeft altijd normaal gewerkt en werkt nog steeds normaal , alleen kpn+ werkt niet naar behoren(maar ja dat heeft hij nog nooit gedaan, is het ene  probleem weg komt er wel wat anders rerug)


Ik had dit op nederland 1 en op alle radio zenders. Het geluid is dan 90% zachter dan op andere zenders.
Het resetten van de iTV Plus had dit opgelost. Klein gaatje achter op het kastje om hem te resetten.


Dank voor de aanvullende info, allen :)

Roodakkers, de opmerking van Value doet mij eraan denken, heb jij ook een reset geprobeerd? Zo nee, zou je dat nog eens willen doen.


De reset heb ik ook al geprobeerd, maar dat werkt totdat ik weer iets terug kijk.

Ik vrees dat het gewoon contract uitzitten wordt en dan verder kijken naar eventueel een andere leverancier, aangezien ze bij de klantenservice aangeven dat ze waarschijnlijk geen oplossing gaan zoeken voor 1 merk receiver(want volgens klanten service komt het daar door.


Even een update na twee keer gereset te hebben, (en dat is gewoon zwaar klote , omdat je dan alles opnieuw moet instellen en instaleren) werkt het nog steeds niet normaal. KPN zorg dat dat ... systeem het is normaal gaat doen.


Komende week is er een nieuwe update voor de TV+ Box.

Hierin zitten verschillende verbeteringen rondom geluid. Nu weet ik niet zeker of het probleem dat jullie ervaren hier ook mee opgelost is, maar dat hoor ik dan graag na de update.