Skip to main content
Vraag

Geluid stottert, hikt en klinkt niet goed op de Soundbox

• October 14, 2025
  • 20 reacties
  • 229 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Het geluid stottert/hikt geregeld ook valt het geregeled naar een soort mono geluid.

he nu mijn snelheid net verhoogd van 200 mbit naar 1 gbit

20 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 14, 2025

Met die snelheid verhoging zal het niet van doen hebben. 

De box gebruikt via KPN TV 

HD+, 13 zenders 14,2 Mbps 

Overige HD 7,2 Mbps 

De twee 4k zenders ~ 26 Mbps 

Netflix 4k, Disney+ 4k : 15 Mbps. 

Ik neem aan dat je een herstart al hebt gedaan. (?)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 14, 2025

Ja herstart gedaan… na de verhoging geen beeld en storing… nu even geen storing meer gehad… ga morgen weer testen 

heb 3 kids en non stop youtube en gaming

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 14, 2025

Hoe is de Soundbox aangesloten op het kpn modem? Rechtstreeks met een ethernet kabel (is het minst storingsgevoelig) of zit daar nog iets tussen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 14, 2025

Tja. Geef ze een eigen televisie. Heb jij weer het beheer over jouw televisie. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@Doesfrank. Welkom op de community! Ik kan me goed voorstellen dat dit frustrerend is. We zijn inmiddels weer twee dagen verder, heb je nog verstoringen gehad in het geluid? Hopelijk blijft het nu stabiel, dan kunnen de kids weer zorgeloos verder streamen en gamen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 16, 2025

Hi ​@Doesfrank. Welkom op de community! Ik kan me goed voorstellen dat dit frustrerend is. We zijn inmiddels weer twee dagen verder, heb je nog verstoringen gehad in het geluid? Hopelijk blijft het nu stabiel, dan kunnen de kids weer zorgeloos verder streamen en gamen. 

Het is nu vooralsnog stabiel.

we gaan het monitoren.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 5, 2025

Het was eerst opgelost maar het haperd weer het geluid.

ook soms weer mono geluid uit de box. Erg vervelend. Hoe los ik dit op.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 5, 2025

En het is weer terug… heel irritant…

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat vervelend dat het probleem weer terug is. Is de ontvanger bekabeld of draadloos verbonden met het KPN modem? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 5, 2025

Wat vervelend dat het probleem weer terug is. Is de ontvanger bekabeld of draadloos verbonden met het KPN modem? 

Met een kabel op een verdeelhub van kpn ivm meerdere apparaten op internet.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Bedoel je met een verdeelhub misschien een switch? Zou je, als dat mogelijk is, de switch tijdelijk eens los kunnen koppelen en de ontvanger rechtstreeks op het modem willen aansluiten? Op die manier kunnen we uitsluiten of de switch de oorzaak is van het probleem.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 6, 2025

Bedoel je met een verdeelhub misschien een switch? Zou je, als dat mogelijk is, de switch tijdelijk eens los kunnen koppelen en de ontvanger rechtstreeks op het modem willen aansluiten? Op die manier kunnen we uitsluiten of de switch de oorzaak is van het probleem.

Nope hij blijft hikken.. alle software is ook up to date.

ik heb de v10a modem met glasvezel gigabite internet.. is al een oudje mijn zusje heeft destijds een nieuwe modem gekregen omdat dit een oude was… 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Goed dat alle software al up-to-date is, maar jammer dat het nog steeds blijft haperen. Kun je aangeven wanneer dit precies gebeurd? Is dat bij live tv-kijken, terugkijken, of bijvoorbeeld opnames? En speelt het misschien ook bij het gebruik van apps zoals Netflix of YouTube via de tv-ontvanger?

Heb je het bovenstaande inmiddels al kunnen testen en bedoel je met een verdeelhub een switch? 

Ik zag dat je een nieuw topic had aangemaakt omdat het probleem weer terug is. Ik heb je bericht samengevoegd met dit topic om het overzicht te behouden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 7, 2025

Inmiddels wordt het kastje/box omgeruild. Storing was overal ook op de apps.

hopen met het nieuwe kastje dat het weg is en blijft

Forum|alt.badge.img

Erg benieuwd of dit de oplossing was. Ik word er inmiddels ook simpel van. Soms weken lang geen last, maar dan begint het weer. Maakt niet uit:life, terugkijken, apps.... begint met hikken, dan opeens een monogeluid. Alleen als ik voeding afkoppel voor paar seconden is het weer tijdje over.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 26, 2025

Erg benieuwd of dit de oplossing was. Ik word er inmiddels ook simpel van. Soms weken lang geen last, maar dan begint het weer. Maakt niet uit:life, terugkijken, apps.... begint met hikken, dan opeens een monogeluid. Alleen als ik voeding afkoppel voor paar seconden is het weer tijdje over.

Nou nieuw kastje. En weer het zelfde gezeik.

ben er wel een beetje simpel van aan het worden. Mislukt product…

Forum|alt.badge.img

Ik overweeg hem ook terug te doen… 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 26, 2025

Ik overweeg hem ook terug te doen… 

Ja snap ik… heb nog een kastje zonder box boven ga die neerzetten… de app heeft niet alle zenders zag ik dus toch een kastje dan maar…

en een knappe soundbar aanschaffen 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat jammer dat een nieuwe Soundbox het probleem niet heeft verholpen. Ik kan mij voorstellen dat je er klaar mee bent en dat je de ontvanger van boven gaat aansluiten. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 27, 2025

Wat jammer dat een nieuwe Soundbox het probleem niet heeft verholpen. Ik kan mij voorstellen dat je er klaar mee bent en dat je de ontvanger van boven gaat aansluiten. 

Ja dit inmiddels ook gedaan en geluid via de tv en geen problemen meer ervaren. 

de soundbox gaat retour naar kpn en kan het echt niemand aanraden helaas