Skip to main content
Beantwoord

Geluid valt geregeld weg op meerdere zenders

• 21 januari 2025
  • 8 reacties
  • 86 keer bekeken

MelskeH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Elke avond is het prijs, het geluid valt uit, daarna stopt de uitzendingen en na 5 a 10 sec gaat deze gewoon weer verder. Trouwens op beide TV ontvangers. En op de zenders die wij regelmatig kijken.

Ook als we terug kijken gebeurt dit.

Ja de modem al tigtig keer geherstart (stekker eruit en 10 sec. wachten)

TV ontvangers (kastje) geherstart ook al tigtig keer.

1 TV ontvanger is aangesloten direct op de modem. de 2de TV ontvanger via Wifi geen verschil dus.
KPN TV+ werkt plm 10 a 20min op de App van onze LG TV (2019) daarna alles op zwart en de TV gaat uit en start weer op. Dus dat werkt ook niet. Ik kan dus niks zeggen of deze via de App ook uitvalt.

Beste antwoord door Paul.K

Dat heb ik ook, komt door het overschakelen van dolby naar stereo. Je kan in het menu van je tv kastje bij audio je geluid op stereo zetten. Dat helpt bij mij, maar met een film in dolby weer even terug zetten naar auto.

Bekijk origineel

8 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27572 reacties
  • 23 januari 2025

Hoi ​@MelskeH . Wat merkwaardig dat je dit issue hebt ondanks dat alles correct aangesloten lijkt.

Er zit niet per ongeluk nog een switch tussen toch?  En wat is de gemiddelde snelheid die jullie thuis ervaren? https://www.kpn.com/internet/speedtest

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 268 reacties
  • Antwoord
  • 23 januari 2025

Dat heb ik ook, komt door het overschakelen van dolby naar stereo. Je kan in het menu van je tv kastje bij audio je geluid op stereo zetten. Dat helpt bij mij, maar met een film in dolby weer even terug zetten naar auto.

MelskeH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 165 reacties
  • 3 februari 2025
Erwin van KPN schreef:

Hoi ​@MelskeH . Wat merkwaardig dat je dit issue hebt ondanks dat alles correct aangesloten lijkt.

Er zit niet per ongeluk nog een switch tussen toch?  En wat is de gemiddelde snelheid die jullie thuis ervaren? https://www.kpn.com/internet/speedtest

Beste Erwin, Ondertussen heb ik een nieuwe DIV7022 gekregen, helaas hetzelfde probleem.

De DIV7022 is rechtstreeks aangesloten via een 1 Gbit/s netwerk op de Experiabox. De behaalde snelheid is 450 a 550 Mbit/s het zou 1 Gbit/s up en down moeten zijn.

De problemen doen zich ook voor als ik de Wifi gebruik op de DIV7022.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12999 reacties
  • 3 februari 2025

Hoe loopt het geluid?

1. via de HDMI naar de tv?
  2. via de optische uitgang van de DIW7022?
  3. via HDMI naar de tv en vanaf HDMI eARC uitgang tv naar een soundbar?
  4. anders?

Hoe meet je de internet snelheid? 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12999 reacties
  • 3 februari 2025

Ik zie in een andere topic dat je het geluid via de optische kabel doet.

Zet het geluid dan op PDM, werkt het dan wel goed?

Dolby atmos heb je, helaas, niet via de optische uitgang (als ik het goed heb).

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27572 reacties
  • 4 februari 2025
joop2011 schreef:

Heb je dit al geprobeerd.   Ik krijg nu trouwens de indruk dat het iets met de combinatie eigen versterker en tuner te maken heeft.  Aangezien een nieuwe tuner ook niet geholpen heeft.

Blijft alles stabiel als je de eigen versterker niet gebruikt? 

MelskeH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 165 reacties
  • 25 maart 2025
Erwin van KPN schreef:
joop2011 schreef:

Heb je dit al geprobeerd.   Ik krijg nu trouwens de indruk dat het iets met de combinatie eigen versterker en tuner te maken heeft.  Aangezien een nieuwe tuner ook niet geholpen heeft.

Blijft alles stabiel als je de eigen versterker niet gebruikt? 

We zijn ondertussen 2 maanden verder. Nog steeds is het probleem aanwezig.
De opstelling nu is deze, om de versterker eruit te halen.
Vanaf Experiabox 10a via UTP Cat 6 direct naar de DIW7022, Met jullie eigen HDMI kabel vanaf de DIW7022 naar de LG Oled TV. De versterker ingang (TV AUDIO) is nu aangesloten op de LG Oled TV Met een HDMI op Kanaal 2 (ARC) en de Optische Ingang van de Versterker (Marantz) is ook aangesloten op de optisch uitgang van de LG Oled TV. Op de versterker kan ik kiezen welke ingang ik gebruik.

Gisterenavond 24 Maart 2025 tijdens het nieuws van 20;00 uur bleef het beeld minstens 10 sec stil staan en was er geen geluid, daarna heb ik NPO2 gekeken en daar was het goed. Teruggegaan naar NPO 1 en toen was het weer goed.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27572 reacties
  • 1 april 2025

Ik heb helaas geen oplossing voor je, ​@MelskeH . :-(

Je zou een terugbel afspraak kunnen inplannen en het hele verhaal voorleggen aan een collega.  Wat daar het vervolg op is, kan ik moeilijk inschatten maar hopelijk is er een oplossing voor je probleem:

Contact en klantenservice | KPN

Reageer