Skip to main content

Sinds een paar weken heb ik regelmatig dat het geluid even een seconde wegvalt. Ik heb al heel veel geprobeerd met elke keer hetzelfde resultaat. HDMI (geleverd van KPN) van mijn TV+ box loopt via mijn Denon  receiver naar mijn LG TV. Ook geprobeerd de TV+ box rechtstreeks op de TV aangesloten en via ARC weer terug naar de receiver. Zelfde resultaat. Ook instellingen veranderd in de TV+ box (stereo niet want ik gebruik het liefst 5.1 geluid), geen verandering. TV+ box zit rechtstreeks aangesloten met een netwerkkabel op mijn modem (v12).

ik zie ook op mijn receiver dat het geluidssignaal wegvalt, het ledje van DIG. valt even weg. Beeld loopt goed door. Probleem is op alle zenders!
Het is echt iets van de laatste weken. Ik heb de TV+ box sinds begin mei, de eerste maanden had ik het zeker niet.

Wie weet raad?

Aanvulling: vandaag heb ik zeker 2,5 uur tv gekeken zonder één enkele hickup van het geluid (van 17 tot 19.30 uur). Vanaf dat moment komt het weer zeer regelmatig terug… Avondprobleem?


Hi @Tegels038. Dat de storing vooral voorkomt in de avond kan met de aanwezige apparatuur te maken hebben. Heb je bijvoorbeeld slimme lampen in je netwerk? Of andere apparatuur die voornamelijk in de avond gebruikt wordt?

Zou je daarnaast willen laten weten of er verschillende types HDMI poorten in gebruik zijn? Wanneer de TV+ ontvanger op een 4K poort is aangesloten en de Denon op een 8K poort is aangesloten kan dit voor problemen zorgen. 

Wil je als laatste ook even kijken op onze kennisbankpagina over geluid op de TV+? Wellicht dat daar nog een goede tip voor je tussen staat! 


Dank voor jouw reactie! 
Tsja, wat voor apparatuur hangt er in mijn netwerk? Veel, inclusief slimme lampen (Hue). Het lijkt mij echter sterk dat het daar aan ligt. Ga in ieder geval niet in het donker TV kijken 😊😊😊 De haperingen zijn mn van de laatste weken. Ik kijk nu sinds mei via de TV+ box, heb de eerste weken zeker deze klachten niet gehad. Heb het idee dat het een bug is in één van de laatste updates. Ook opvallend dat ik de laatste tijd beduidend meer problemen heb met de lipsync. Ook hier had ik de eerste maanden geen last van.

ik krijg de laatste dagen het idee dat het mogelijk te maken heeft met de vertraging die ik had ingesteld om het beeld en geluid in sync te krijgen. Ik zoek verder….


@Tegels038 ik zet klanten liever in het zonnetje dan dat ik ze in het donker laat zitten. Wel is het vaak handig storingsbronnen uit te sluiten door korte tijd apparatuur af te koppelen. Hoe vaker de storing voorkomt, hoe sneller je merkt of het helpt.

Zoals je in de product updates ziet zijn we druk bezig TV+ nog beter te maken. Wanneer een update toch iets heeft ontregeld wil ik dat voor je uitzoeken. Mocht je tijdens het zoeken zelf geen oorzaak tegenkomen, laat het dan hier weten. Dan hoor ik ook graag van je welke apparatuur je precies hebt aangesloten op de tv en kijk ik er aan onze kant naar. 

 


@Tegels038 we zijn een paar weekjes verder. Hoe gaat het nu met het wegvallen? Is dat opgelost (met een van de updates)?


Het wegvallen is nu een stuk beter. Ik vermoed dat het bij mij te maken had met de bij mij ingestelde audio vertraging. Door een update (?) heb ik deze vertraging niet meer nodig en is het echt voor een seconde wegvallen van het geluid vrijwel weg. Soms heb ik nog wel dat het even 'hikt' maar dan beduidend korter en is daardoor ook minder storend.