Skip to main content

Bij mij valt het geluid van de TV met enige regelmaat uit. Heb geen soundbar oid aangesloten, KPN updates en die van de Philips tv zijn de laatst uitgebrachte geïnstalleerd. Herkent iemand dit? TV ontvangers zijn bedraad aangesloten

Hi en welkom @Laurens Lexmond.

Kan je meer vertellen over jouw netwerk thuis? Welke tv-ontvanger heb je, en hoe is deze aangesloten op je tv? Valt het geluid soms weg bij live tv kijken, bij terugkijken van programma's of bij alle functies? Wat moet je doen om het geluid te herstellen? En ik zie dat je twee tv-ontvangers noemt, speelt dit op beide?

Alle details zijn welkom, zo kunnen we hier op het forum beter met je mee denken.


Goedemorgen, Ik heb twee tv kastjes (diw 7022) die ik bedraad heb aangesloten op mijn tv's. Het geluid valt weg tijdens live uitzendingen, op beide tv's opgenomen programma's heb ik geen last van. Met name na opstarten is er een hele periode dat het geluid steeds weg valt, maar ook soms na een uur. Zit je midden in een concert of journaal dan valt het geluid gewoon weg. Heb alle updates van KPN en Philips (TV) gedaan. Ik kan niets doen om het geluid te herstellen, dat gebeurt vanzelf.


@Laurens Lexmond Goed om te weten. Wat voor HDMI kabel gebruik je tussen de TV+ boxen en je tv? Is dat de meegeleverde HDMI kabel of een andere? Ik raad je aan om de bijgeleverde kabel te gebruiken. 

Er wordt nog steeds aan gewerkt om TV+ verder te verbeteren. Bevestigd is dat in de komende firmware update verbeteringen zit m.b.t. geluidsniveau. Meer kan ik er op dit moment nog niet over zeggen. Je kunt je abonneren op onze Product Updates als je dat nog niet hebt gedaan, om een melding te krijgen zodra er meer bekend is.


Uiteraard heb ik de HDMI kabels gebruikt die KPN heeft meegeleverd. Ik hoop dat het gauw wordt opgelost. Heb ontzettend veel spijt dat ik overgestapt ben naar KPN, heb alleen maar slechte ervaringen en voel mij slecht gehoord door de medewerkers, vaak ligt het allemaal aan mij wordt gezegd en kan KPN er niks aan doen. Zal voorlopig zeker mijn familie en vrienden niet aanraden over te stappen en wellicht stap ik zelf over als er niets veranderd.


Sorry voor deze negativiteit maar ik ben KPN even helemaal

zat!


Hi Laurens, je hoeft er niet sorry voor te zeggen want ik begrijp het heel goed. De volgende update heeft een aantal verbeteringen wat geluid betreft. Maar het geluid zou niet weg mogen vallen. Zou in de tussentijd een reset willen doen van een van de kastjes om te kijken of dit helpt? En zou je ook je modem willen herstarten?


Heb ik allemaal al zo vaak gedaan, helpt ook niet


Duidelijk, zou je als laatste ook de KPN modem willen resetten? Dus niet de televisieontvanger zelf, dit doe je door het resetknopje op de modem 10 seconden ingedrukt te houden met een tandestoker tot de modem herstart. 

Heb jij glasvezel thuis? Zou je dan ook het glasvezelkastje ook 10 seconden stroomloos willen maken? 


Hier hetzelfde probleem. Heel veel contact gehad met de storingsdienst, elke keer de zelfde vragen, via wifi of bekabeld, welke kabels gebruik je, heb je de laatste updates, reset je box en maak stroomloos. Het geluid bij de KPN TV+ is een groot probleem, meerdere updates hebben het niet opgelost. Na vele jaren KPN stap ik over naar een andere provider, zeer teleurgesteld in de klantenservice en storingsdienst van KPN.


Dag Alex, Zoals Jan Theo hierboven schrijft ben ik ook al geruime tijd met KPN in gesprek en ja, ik doe niks anders dan updaten, stroomloos maken en weer opstarten, juiste kabeltjes gebruiken etc. etc. Als ik dan andere tv kastjes koop omdat deze het probleem zouden verhelpen krijg ik van een KPN medewerker bijna de mantel uitgeveegd omdat ik witte wifi punten heb en geen zwarte, want die zou ik nodig hebben. Misschien dat KPN mij kosteloos die zwarte moet sturen om te kijken of het probleem daarmee echt wordt opgelost?

 


SuperWiFi 1 of 2 maakt hierin niet uit, ik lees namelijk dat je de ontvanger direct met een kabel op de modem hebt aangesloten. Of heb je ze toch draadloos aangesloten? 


keurig met de bijgeleverde kabels zoals ik al eerder aangaf!


Wat een verademing, eindelijk tv en radio zoals beeld en geluid hoort te zijn. Na een jaar vol met problemen met de KPN TV+ box overgestapt naar Ziggo. Door KPN nooit serieus genomen, bij contact altijd dezelfde vragen en oplossingen die nooit hielpen. Updates hebben slechts enkele problemen opgelost, maar  dropouts van het geluid, verschil in geluidsniveau en lipsynchronisatie nooit opgelost. En dat voor een product dat in februari 2023 werd geïntroduceerd. Enige tegemoetkoming van KPN ook nooit gehad, schandalig. Het volle pond betalen voor een product dat niet voldoet, maar terug naar het Hussel abonnement kon niet. 


keurig met de bijgeleverde kabels zoals ik al eerder aangaf!

Duidelijk, wij hebben de afgelopen dagen een update uitgebracht met verbeteringen voor het geluid. Ik vraag me af of dit bij jou ook heeft geholpen. Het gaat om Firmware 0.26.24. Zou je na willen kijken of je deze update ook hebt gehad? En speelt het dan nog steeds?