Skip to main content

Sinds we de nieuwe ontvanger hebben gaat er regelmatig iets mis. Het geluid valt steeds een paar seconden weg. Het geluid moeten we steeds harder zetten en sinds een paar dagen verspringt de zender  waar we naar kijken spontaan naar een andere zender. Alle updates zijn uitgevoerd. Waar kan dit aan liggen? 

Hoi @Marianne37, welkom hier. 

Er gebeuren dus allemaal onverklaarbare dingen die het tv kijken niet ten goede komen. Dat is niet fijn. 

Ik wil je als eerst vragen de ontvanger te resetten. Komt het daarna nog voor? 

Zo ja, maak je gebruik van een soundbar of iets? Zou je dan eens naar de geluidsinstellingen willen kijken? 


Bedankt, de ontvanger gereset. De afgelopen 3 uur is het goed gegaan,  even afwachten maar.


Dat klinkt goed. Mocht het weer gebeuren, dan hoor ik dat graag. 


11 dagen gelden gemeld dat de tv steeds verspringt van kanaal. Na het resetten en terugzetten naar fabrieksinstellingen, is het dus een week of wat goed gegaan. Sinds een paar dagen verspringt de zender weer. Zulke problemen waren er niet met het oude kastje. Wat kan ik er nog meer aan doen. Lijkt me niet dat ik  iedere week alles opnieuw moet installeren. 

 

Admin edit: samengevoegd met topic over dit onderwerp

 

 


Hoi @Marianne37 
Dit kan ook in de afstandsbediening zitten natuurlijk, dat is n.l. het eerste waar ik aan denk.

Welk type tv-ontvanger heb je?
De 5202 of de 7022 of ….
Meestal staat het nummer voorop of bovenop de ontvanger.

Heb je nog een afstandsbediening misschien?
Gebruik dan die even om te testen en haal uit die (defecte?) de batterijen er even uit
Gaat het dan goed dan kun je hier gratis een nieuwe afstandsbediening  bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID.

Maar belangrijk is dat je de batterijen even uit de oude verwijderd anders weet je het nog niet.


Helaas geen andere werkende afstandbediening. Dat dus niet uit kunnen proberen. In het begin gaf de afstandsbediening wel steeds aan dat de verbinding verbroken was terwijl hij op een tafeltje lag. Nu is dat niet meer het geval maar verspringt de zender steeds. Ga dus maar een nieuwe afstandbediening bestellen. 

 

 


Ja ben dan erg benieuwd of de nieuwe afstandsbediening het oplost. :)