Skip to main content

Sinds afgelopen december overgestapt van ziggo naar kpn. Kan niet zeggen dat we blij zijn geworden. Weinig tot geen probleem met ziggo en nu wel. 
Ten eerste wil de afstandsbediening voor het geluid niet koppelen met de tv, verder gebeurt het steeds vaker dat het geluid zachter gaat en soms helemaal stopt. Dit zowel via de eigen speakers van de tv als de externe boxen. KPN herkent het probleem niet 🫣, maar ik lees hier soortgelijke berichten van 10 mnd geleden, ‘wordt hard aan gewerkt’, is dus tot op heden niet gelukt. 
Medewerker zei dat het probleem met een update verholpen had moeten zijn (dus ze wisten het wel 😒) en heeft een andere kabel gestuurd. Onze ziggo kabel deed het perfect en heeft cad 5, net als degene die we nu hebben gekregen.

komt dit probleem door de glasvezel? Wat kunnen we doen om dit wel goed werkend te krijgen? 

Hi @AnnekeTB, welkom op het forum. 

Dit is inderdaad bekend bij ons en staat ook op de lijst van bekende bevindingen dat het op kan treden, een hardnekkiger probleem dan verwacht. Echter kunnen we wel kijken of het voor jou op te lossen is. Ik begrijp goed dat de ontvanger rechtstreeks met een kabel is aangesloten op de modem? Of zit daar nog iets tussen? Een router/switch/draadloze adapter? Heb jij ook geprobeerd om de ontvanger helemaal te resetten

Wat de afstandsbediening betreft, om welke televisie gaat het precies? Heb je ook de stappen gevolgd om de afstandsbediening te koppelen


Alex,

bedankt dat u reageert.

Onze kpn ontvanger is rechtstreeks verbonden met het modem. De kabel lag er al en is door de monteur aangesloten.

We hebben een andere afstandsbediening gehad en opnieuw meermaals de stappen gevolgd. Alleen kloppen de stappen niet met wat ik zie op de afstandsbediening qua kleur lampjes. De laatste stap klopt niet.

Wat ons stoort is, dat er steeds aan de telefoon gezegd wordt dat beide problemen niet bekend zijn! Als we dan op internet gaan kijken staat het er vol mee. Wees eerlijk!

mvg Anneke


Update:

 

Sinds vanmorgen blijft het geluid constant, tot nu geen hapering gehad.

Het modem is gereset, via de app was de ontvanger al gereset. Dit nieuwe resultaat is zowel via de nieuwe kabel als de oude. Dus daar lag het niet aan.

Onze tv is van het merk LG uit 2023.


@AnnekeTB, fijn om te lezen dat het nu goed werkt. Nog steeds het geval? 


Alex,

Het geluid hapert nog wel eens, maar valt tot nu niet minutenlang weg. Of dit zo blijft moeten we afwachten, weken geleden begon het ook met een enkele keer uitvallen….

Geluid van de tv regelen met de afstandsbediening hebben we maar opgegeven. Het lukt niet.

 

mvg Anneke


Hou dit in de gaten en laat het me anders weten. Het kan inderdaad voorkomen dat er toch modellen zijn die gekoppeld kunnen worden, maar met LG heb ik dit nog niet meegemaakt. Heb je deze codes geprobeerd? 

005

208

244

328

741

744