Skip to main content
Vraag

Geluid valt uit na zender wissel

• December 27, 2025
  • 9 reacties
  • 62 keer bekeken

geluid valt uit na overschakelen van zender, maar ook bij mijn zus op een ander adres ik denk na de laatste update.

Meestal moet ik dan weer naar een andere zender schakelen en soms tv kastje opnieuw opstarten. 

9 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 28, 2025

Ik zag dat je de Sagemcom DIW7022 hebt.

Ik had dat probleem een tijdje geleden ook.

Geluid stond toen op Passtrough.

Nadat ik hem op automatisch had gezet, heb ik het probleem niet meer gehad.

Ik ben benieuwd of dit bij jou ook werkt.

zie ook hier voor gegevens geluid DIW7022 instellen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2025

Joop 2011, hij staat op automatisch en daarbij heeft mijn zus het zelfde probleem op een ander adres , vreemd toch dan zou je zeggen dat er iets bij de laatste update fout is gegaan omdat het daarna is begonnen 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 29, 2025

Je kan ook een ander geluidssysteem kiezen.

Bijvoorbeeld Passtrhough en kijken hoe die werkt.

Een reset wil ook wel eens werken.

Houd de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.

Het is natuurlijk heel erg irritant als het geluid steeds weg wegvalt.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Michel nihot . Welkom hier.

Dat is inderdaad wel opvallend dat je zus op een ander adres exact hetzelfde probleem ervaart. Dat maakt het aannemelijk dat het niet iets lokaals is, maar mogelijk samenhangt met een recente update.

Kun je aangeven of het vooral bij een bepaalde zender gebeurt, of juist bij meerdere zenders? En merk je het bijvoorbeeld vaker bij live tv dan bij terugkijken? Die info helpt om het gerichter te onderzoeken.

Verder zou ik proberen om het apparaat nog even een reset te geven.  

Dank je wel voor het meedenken en delen van de extra details.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 30, 2025

Het is vaak bij het overschakelen van zenders en soms ook als je de tv aanzet, ook van radio naar tv

Erwin van KPN
Moderator

Heb  je nog tijd kunnen vinden om de tuner te resetten en te experimenteren met de geluidsinstellingen, ​@Michel nihot ? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 7, 2026

Ja heb ik allemaal gedaan geen resultaat. 

Maar nogmaals als mijn zus het ook heeft op een ander adres, kun je dat verwachten toch?

Erwin van KPN
Moderator

Als je alles al geprobeerd hebt, dan wordt het tijd voor één op één hulp.  

Ik wil je adviseren om een terugbelafspraak te maken. Een collega kan dan met je meekijken en eventueel ook de lijn doormeten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2026

dat wil ik wel maar het gebeurt niet constant dus is lastig, zing het wel uit ga in maart weg bij jullie