Skip to main content

Het geluid valt weg bij schakelen naar andere zender. Een oplossing is dan dat je het geluid aanpassen naar harder of zachter.

De soundbar is aangesloten via een HDMI eARC kabel.

Door de update van deze week is het probleem ontstaan.

Heb de box al gereset.

Bij de app op TV is er geen probleem 

Hi ​@Andre54, ik denk ook graag mee. 

Mag ik van jouw weten welke ontvanger je van ons hebt? Is dat de TV+ box? Zo ja, hoe heb je de box precies gereset? Heb je dit gedaan zoals hieronder aangegeven?

Goedemorgen 

Wij hebben de DIW7022 box.

Reset uitgevoerd via menu.

Gisteren ook de servicedienst gesproken, update verwijderd en probleem blijft gelijk.

Hij kon het niet oplossen, maar het probleem is erg hinderlijk.

Graag advies hoe dit op te lossen, want voor de update had ik dit probleem niet. 

Gr

Andre 

Dus. Je kijkt bv NPO 2, met geluid. Gaat daarna naar SBS6, WEL (?) beeld, maar geen geluid en komt niet terug??

Dat is apart. 

1. Waar staat de geluid instelling op: Automatisch, DD+, stereo, pass through?
  2. Is de DIW7022 via wifi of via utp kabel met het modem verbonden?
  3. En beeld op multicast neem ik aan. (geluid komt dan ook van de multicast stream)

Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op de vragen van Peter. 

Nog iets om te proberen, gebeurt dit ook wanneer je de soundbar loskoppelt en het geluid via de televisie laat lopen? Dit puur om te testen. 

Het lijkt dat het probleem is opgelost door de DIW box een harde reset te geven. Wel alles opnieuw instellen.😧

Nog even verder testen.

Het lijkt dat het probleem is opgelost door de DIW box een harde reset te geven. Wel alles opnieuw instellen.😧

Nog even verder testen.

Hi Andre, ik benieuwd of de harde reset nog steeds heeft geholpen en of alles nog goed werkt. 

Reageer