Skip to main content

Sinds een paar maand kpn maar al snel het probleem dat het geluid weg valt.

Soms bij zender wissel maar ook bij bv vooruit spoelen.

Maakt niet uit als het geluid via de tv speakers komt of via BT speakers.

Andere kabel of poort heeft niet geholpen.

Enigste wat helpt is een herstart tv box of gewoon of 1 van de ander kpn tv apps gebruiken.

Lijkt mij toch niet echt de bedoeling.

 

Sinds een paar maand kpn maar al snel het probleem dat het geluid weg valt.

Soms bij zender wissel maar ook bij bv vooruit spoelen.

Hierbij vind ik het volkomen logisch dat er geen geluid is.


Bij zender wissel tussen 2 zenders met verschillende formaten (b.v. van Audio PCM2.0 naar DD5.1 en omgekeerd) wordt een nieuwe HDMI handshake gemaakt, en het duurt even beetje langer, geluid valt weg.


Het geluid komt niet weer en het is niet alleen met zender wissel maar ook met vooruit spoelen of pauze zetten op dezelfde zender


Oké. Het geluid blijft dus weg bij hervatten van gewoon spelen. 

Doe eens een herstart van de ontvanger. Houdt de aan- uitknop 7 seconden ingedrukt en kies herstarten. 


Ja dat is leuk dat herstarten maar als je dat geregeld moet doen dan ben je der al snel klaar mee.

En dan nog het feit dat je niet vooruit kan spoelen.

Dan is een avondje film kijken snel gebeurd.

Gebeurd soms meerdere malen per dag.

Een andere app Kpn itv en een andere tv app van kpn heeft er geen last van.

Ligt dus echt aan de app


Je kijkt via de app? 

Of bedoel je toch de TV+ ontvanger??

????

Ik denk het laatste en dat is niet de app….

Heb je al gebeld met kpn en gezegd dat je al vanalles hebt gedaan, en ook via de community, maar dat het nog steeds niet goed werkt? Ik zou een béétje aandringen op een vervangende DIW7022.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)


Ik bedoel de standaard tv app van het kpn kastje.lijkt mij ook een gewone app. Kasje lijkt mij gewoon een media box net als de Chrome cast.Qua uiterlijk lijkt hij op de tv+app die ik er extra op gezet heb.

Gezien de standaard kpn app regelmatig geen geluid geeft heb ik de app itv van kpn en de kpn+ tv app er nog bij op staan.

 

Nee nog niet gebeld want wilde dit afwachten. Maar denk dat het bellen wordt helaas


Dat is niet echt een app. Het zit in de schil van de software en daarom noemt kpn het de launcher. Zie bijvoorbeeld ook de laatste update melding. En in je box zelf.

En voor de duidelijkheid kun je hier en bij de tel. helpdesk dan spreken van kijken via de tv+ ontvanger. En niet de app, want dat is toch wat anders.

TV+ ontvanger is hier en aan de telefoon direct duidelijk.


Ok.

Ja klopt dat bedoelde ik ook met de standaard kpn tv 

 

Bedankt voor de info

Ik ga dan maar eens bellen 


Je kijkt via de app? 

Of bedoel je toch de TV+ ontvanger??

????

Ik denk het laatste en dat is niet de app….

Heb je al gebeld met kpn en gezegd dat je al vanalles hebt gedaan, en ook via de community, maar dat het nog steeds niet goed werkt? Ik zou een béétje aandringen op een vervangende DIW7022.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)

Net even gekeken maar we hebben al de DIW 7022


Reageer