Skip to main content
Vraag

Geluid valt weg met JBL soundbar en KPN TV+ Box

• September 28, 2026
  • 8 reacties
  • 125 keer bekeken

Regelmatig valt het  geluid van de jbl soundbar weg. KPN TV+ box is met Samsung tv verbonden via hdmi poort 1. Soundbar is met tv verbonden met hdmi (arc )en met kpn box via optical.  De tv staat ingesteld op anynet+(hdmi-cec). De kpn tv+ staat op Passthrough.  De ene keer valt het geluid weg na 2 uur , de andere keer na 3 minuten. Harde reset al gedaan. Modem opnieuw opgestart. Andere hdmi kabels geprobeerd.  Wie weet DE oplossing  ?

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 28, 2026

Dit is als de tv uit is en je de optische verbinding gebruikt?

Of is dit met de HDMI ARC verbinding met de tv? Waar TV+ box dan buiten staat.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 28, 2026

Nee als de tv aanstaat.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 28, 2026

Lijkt mij dat dit iets software-matig maar misschien zie ik dit verkeerd. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 28, 2026

Nee als de tv aanstaat.

Als het via HDMI ARC loopt is het iets tussen de tv en de soundbar. De box doet sowieso niks met ARC.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 30, 2026

Hallo Peter, bedankt voor je reactie . Ga het in die richting zoeken. Misschien wordt het toch tijd voor een nieuwe tv en soundbar . Groetjes  Lev

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemiddag ​@Lex H.! Heb je al meer duidelijkheid gekregen? Je kan ook altijd even het artikel op onze kennisbank raadplegen:

Ik hoor graag wat de stand van zaken is!

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 3, 2026

Goededag, Remco 

De stand van zaken is dat ik nog steeds het geluid kwijtraak tussen samsung tv en jbl soundbar. Waar dit aan ligt weet ik niet maar de problemen zijn eerder dit jaar begonnen na een update. Dit kan ook toeval zijn en aan de leeftijd van tv en soundbar liggen  (2019). Ik heb diverse oplossingen geprobeerd uit de kennisbank maar die hebben nog niet geleid tot DE oplossing. Ook raak ik regelmatig de wifi- verbinding kwijt ondanks een wifi-versterker.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 3, 2026

Een sound bar sluit ik op m'n tv altijd met optische kabel aan. Op zo'n korte afstand is dat mijns inziens beter dan via Bluetooth. Optisch voorkomt ook sync problemen in mijn optiek. 

Ook de tv ontvanger is zo dichtbij dat een kabeltje voor mij te prefereren is.