Skip to main content

Ik gebruik sinds de glasvezelaansluiting in november 2023, de interactieve TV-ontvanger  DIW7022, die draadloos is verbonden via Wifi met mijn zwarte modem KPN Box 12.

Soms valt het geluid even weg, maximaal 1 tot 2 seconden. Dit gebeurt af en toe, wel onregelmatig. Verder is een Philips Soundbar aangesloten via een speciale HDMI-kabel (E-ARC) met de Samsung 4K televisie uit 2022. Ook als ik het geluid NIET via de Soundbar wil horen, maar via de TV-luidsprekers is het wegvallen van het geluid aan de orde.

Wie heeft de oplossing voor dit geluidseuvel ?

Vreemd Ronald, ik zou dan in eerste instantie een aantal factoren proberen uit te sluiten. Door eerst eens de ontvanger bekabeld aan te sluiten en mocht dat niet werken de HDMI-kabel te vervangen. Voor meer informatie wil ik je ook wijzen op onze kennisbank voor KPN TV+: https://forum.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-149 . 

Mochten de problemen toch aanhouden dan kun je altijd even bellen 0800-0402. Dan lopen mijn collega's dat voor je na!


Beste Remco van KPN,

Zou een nieuwe HDMI kabel, E-ARC, een oplossing kunnen zijn ? 


Ik kan dat niet garanderen Ronald, ik zou eerst beginnen met bekabeld aansluiten voordat ik een nieuwe kabel zou aanschaffen.


Hallo Remco,

De helpdesk heeft mij juist ontraden om de digitale ontvanger aan te sluiten via een LAN-kabel en DVS 1200 stekkers. Bovendien heb ik nooit de optie via vaste bekabeling naar de modem gebruikt, ook nooit in het verleden. Het beeld en geluid bleven af te toe hangen bij de kabel aansluiting. En de helpdesk garandeert de werking via de LAN kabel niet.


@ronaldrobert DVS1200 is een nog slechtere keuze dan wifi. Probeer de TV ontvanger rechtstreeks via LAN-kabel met de modem aan te sluiten.


De helpdesk heeft mij juist ontraden om de digitale ontvanger aan te sluiten via een LAN-kabel en DVS 1200 stekkers.

Het gebruik van een "draadloze" verbindingsset is inderdaad te ontraden.

 

En de helpdesk garandeert de werking via de LAN kabel niet.

Vreemde uitspraak van die helpdeskmedewerker. Via een netwerkkabel is mijns inziens de beste manier van aansluiten.


In 2010 stapte ik over van Ziggo met zijn cai-kabels naar KPN; de draadloze verbinding met DVS was een doorslaggevende reden. Ik heb een topic gelezen in het Forum over de geluidsinstellingen van de digitale ontvanger KPN box +. Misschien kan ik zelf het probleem met het haperend geluid oplossen. Een monteur erbij halen is de laatste optie....


Hallo Forum meedenkers,

Ik heb het advies over de Geluidsinstellingen van de KPN tv box plus doorgelezen. De tips heb ik opgevolgd. Het lijkt er nu op dat het geluid niet meer hapert ! Ik hoor zonder pauzes het geluid via de soundbar. Bedankt voor jullie adviezen.

Hiermee sluit ik dit topic af.


Fijn dat het weer werkt. Ik verwacht u echter snel weer te zien hier. Die medewerker van de klantenservice kunnen ze beter meteen ontslaan. Die is ongeschikt!!