Skip to main content

Na laatste update van kpn deze week valt geluid weg op rtl4 en sbs 6 andere hdmi of opnieuw opstarten modem maakt niet uit

Ā 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Na laatste update van kpn deze week valt geluid weg op rtl4 en sbs 6 andere hdmi of opnieuw opstarten modem maakt niet uit

Lijkt me handig hiervoor een eigen topic te maken

Ā 


Hoi @Tv geluid valt wegĀ . Welkom op het forum.

Even voor de zekerheid. Gaat dit om de smart tv app? Of over tv+ ?


@Erwin_Ā  dit zal met kpn tv+ zijn. Want ik ervaar dit ook op rtl4.


Hier ook, tv+. In de test fase meegedaan. Toen ook geregeld deze klacht. Lang weggeweest. Nu weer terug. Op meerdere kanalen al.ervaren. Hoogst irritant

Geluid op passthrough verder alles nog steeds hetzelfde in de aansluitingen.

Ik heb een samsung qled tv. Samsung soundbar met satelliet speakers en subwoofer.

Ā 


Hoi @CrunchĀ . Sinds wanneer is het weer terug dan? En weet je ook welke firmware/software versie jij nu op zit?

(verder is er niks veranderd aan jouw setup?)


Hoi Erwin,

Nee er is totaal niets veranderd in aansluitingen.

Ik kreeg in afgelopen anderhalve week een paar maal kort achter elkaar het blok dat de tv kast opnieuw opgestart moest worden voor een update. Volgens mij sinds de laatste 2 updates dat het gebeurt.

Beeld gaat gewoon, maar geluidnonderbreekt een tel of 2.

Firmware 0.24.24 kpntv app 1.116.6Ā 


@Erwin_Ā 

Hier bestaat het probleem zich nog steeds. Op mijn installatie beneden, duidelijker merkbaar maar op het tv+ kastje op slaapkamer ook. Kleine geluidsonderbrekingen.Ā 

Opvallend is dat dit enkel bij de tv uitzendingen waarneembaar is, met.andere woorden in apps als prime Disney enz....bemerk ik dat niet.Ā 


en heb je nog geĆ«xperimenteerd met de andere geluidsinstellingen?Ā 


Jazeker @Erwin_Ā , het gekke is dat dit alleen met.de tv app speelt. Als ik een andere app gebruik, Disney e.d. dan zijn er geen haperingen. Gisteren bij het voetbal ( psv) was het helemaal erg. Herstart gaf niet het gewenste effect.Ā 

Eerder.in de testfase.was.dit ook aanwezig, maar verdween in de updates. Het beeld gaat gewoon door.Ā 

Ā 


Ik heb geen problemen met de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).

En vandaag komt er een update, ook voor geluid.

Zie ook hier.Ā 

Ā 

@CrunchĀ 

Wat bedoel je met app?

Deze topic gaat toch over een KPN tv decoder?Ā 

Zie ook bij startbericht ā€œHDMIā€ en die heb je alleen bij een KPN tv decoder nodig.Ā 


@joop2011Ā op de.kpn tv+ decoder werkt het met Android omgeving met oa de Disney app, prime, viaplayĀ  enz... het speelt.bij mij dus enkel op het kpn tv gedeelte (is natuurlijkĀ ook een app) en het is dus de diw7022.

Fijn dat er een update komt. Het blijft bijzonder hoe dit in de testfase eerder speelde, in de updates lang verdween en enkele updates terug weer ontstaan is. In mijn opstelling is niets veranderd.

Ā 


Geluidshapering blijven irritant genoeg ook na de laatste update. Herstart van het systeem geeft niet de oplossing. Alles bekabeld aangesloten en nogmaals.lang is deze.klacht weggeweest.


Op mijn TV heb ik er ook last van, regelmatig valt het deluid weg, wanneer ik dan even van zender wisselt en weer terug naar de zender ga is het geluid er weer. Maar knap irritant als je ergens naar kijk om dan te gaan zappen om weer geluid te krijgen.

Ik heb eenĀ DIW7022 KPN tv+ box


Geluid blijft een dingetje bij dit kastje. Er zijn een paar kanalen waar de geluidsissues meer aanwezigĀ zijn. Tlc, national geographic, mtv, daar valt het mij het meest op. Met de.dolby 5.1 geregeld op meerdere kanalen problemen. Hoor dan het praten over alle luidsprekers dus geen dolbu 5.1. Het herstarten van de 7022 geeft dan de oplossing en dan weer correct de dolby weergave. De haperingen in geluid worden zo niet opgelost.

De haperingen zijn overigens weg als ik even op pauze zet en dan weer verder gaĀ  ( meerdere maal getest met kanaal 21 waarbij ik het meeste last heb)

Boven heb ik ook een ontvanger op een ander merk tv, daar is het.euvel van haperen op kanaal 21 hetzelfde als beneden.Ā 

Diverse maal gespeeld met instellingen, maar blijft onverminderd aanwezig. Alles bekabeld aangesloten.


Best onbegrijpelijk anno 2024 dat dit niet normaal verloop. Ik heb ook het idee dat zo kastje niet teveel mag kosten en daardoor kwaliteit achterblijf. Met de afstandbediening heb ik ook regelmatig problemen, niet oppakken van de ingedrukte knoppen. Vind het ook een onhandig lang ding. Maar dit is weer off topic :-)


@PhilipJGrĀ het is een kastje continue in ontwikkeling. Ik heb hem al vanuit de testfase. Veel problemen die dan ook weer zijn oplossing lijken te krijgen, maar dus ook soms weer terug. Voor mij zijn de haperingen lang weg geweest, tot een paar updates geleden.Ā 

Voor de afstandsbediening misschien even een nieuwe topic maken of google op oude topics voor oplossi gen. Ik herken dit niet zo.