Skip to main content
Vraag

Geluid valt weg op tv ontvangers

• May 22, 2025
  • 11 reacties
  • 202 keer bekeken

Paar maanden geleden nieuwe tuners gekregen.

sinds toen valt geluid ongeveer 1 seconde weg.  Mega irritant.

alles geprobeerd ,opnieuw opgestart, helpt niet.

enige wat aan tv hangt is de tuner.

wie weet een oplossing

11 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 22, 2025

Gaat het om de tv+ box?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Febertina. Welkom op de community! Vervelend dat het geluid steeds kort wegvalt. Dat hoort natuurlijk niet zo.

Goed dat je al opnieuw hebt opgestart. Omdat het probleem is begonnen na het plaatsen van de tv-ontvanger, kan daar iets mis mee zijn. Welke tv-ontvanger heb je en wil je het onderstaande proberen?

• Gebruik een andere HDMI-kabel tussen de tv-ontvanger en de tv. Soms ligt het aan de kabel.

• Sluit de tv-ontvanger aan op een andere HDMI-poort van je tv.

• Haal de tuner 30 seconden van de stroom (dus echt uit het stopcontact) en zet hem dan weer aan.

Helpt dit niet? Dan kan je het beste een terugbelafspraak inplannen met de klantenservice. Dan zoeken mijn collega's samen met jou verder naar een oplossing.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

@Vikash van KPN Ik heb nu bijna 2 maanden de tv+ box en heb precies hetzelfde probleem als ​@Febertina. Het geluid valt af en toe weg voor ongeveer 1 seconde. Dit gebeurt bij zowel live-tv als bij opnames. Dit is iets wat bij de vorige tv-ontvanger (5202) nooit gebeurde, echt nooit.

Ik heb zojuist jouw 3e advies opgevolgd, dus de tv+ box van de stroom gehaald.

Jouw 2e advies kan ik niet opvolgen omdat de hdmi-kabel (van de tv+ box) is aangesloten op hdmi1 van de tv. Ik heb maar 1 andere hdmi-ingang maar dat is de earc waar de soundbar op is aangesloten.

Jouw 1e advies heb ik nog even niet gedaan omdat dat de bijgeleverde nieuwe hdmi-kabel is.

Ik zal het vanaf nu in de gaten houden.

• May 24, 2025

Ik heb dit probleem ook gehad, maar sinds de laatste launcher en firmware updates (ik zat voor beiden in de tweede preselectiegroep) is het me nog niet opgevallen. Zal er nog eens weer goed op letten (tv+ box > HDMI > LG tv > HDMI-ARC > LG Soundbar).

Het bijzondere is dat ik het bij de radio (tv+ box >optisch > LG Soundbar) niet heb.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

---

Ik zal het vanaf nu in de gaten houden.

@Vikash van KPN En vanmiddag had ik het weer. Bij het kijken van een opname.

• May 24, 2025

@Katana321 heb jij firmware 0.34.14 al? 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

Nee, nog niet. Hopelijk verhelpt die update het probleem.

• May 27, 2025

Ik zie soms enkele artefacten in het beeld sinds deze update. Had ik op de VIP5202 al tijden niet meer gezien en tot voor kort op de DIW7022 ook niet. Heel soms valt het geluid niet meer helemaal weg maar wordt het volume een fractie van een seconde wat zachter. Maar nu ben ik dus superkritisch. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 28, 2025

Nee, nog niet. Hopelijk verhelpt die update het probleem.

Ik zie dat ik nu wel firmware 0.34.14 heb. We houden het hier weer scherp in de gaten.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 16, 2025

@Febertina Op welke instelling staat bij jou het geluid? Misschien heb je iets aan deze tip? klik hier

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 30, 2025

Alle genoemde suggesties hebben het probleem helaas niet verholpen. KPN stuurt een nieuwe stroomkabel; mogelijk helpt dit. Ik zal dit melden op dit forum. Overigens blijft het TV beeld ook stilstaan bij het selecteren van een tv programma. De play knop moet dan 3x ingedrukt worden om het beeld te starten. 

Ik heb zelf het idee dat de firware van kpn en die van LG niet goed samenwerkt ( beide zijn up to date)z