Skip to main content

Beste Ollebol en Sanne,

 

Ollebol is niet de enige met dit probleem. Ik ervaar dit probleem ook regelmatig, al is het minder dan bij Ollebol. Soms valt het geluid maar twee keer per avond weg voor een seconde, en zo is dat drie keer in tien minuten. Het is inderdaad vervelend dat er dan gewoon (stukken van) woorden wegvallen. Ik kan het niet op commando reproduceren; het treedt willekeurig op.

 

Mijn situatie: een glasvezel, modem, tv+ (verbonden via Ethernetkabel), via een goed HDMI kabel verbonden met een simpele TV (waar ook een X-box op is aangesloten). Geluid wordt gewoon afgespeeld door de TV, geen losse boxen of soundbar. Verder in huis geen “slimme” apparatuur die vooral tijdens het TV kijken gebruikt wordt.

 

Alle apparatuur al vaker opnieuw opgestart, verbindingen gecontroleerd, maar dat blijkt niet te helpen. Ik heb het zowel bij live TV kijken als bij het bekijken van opnames.

 

Het zou fijn zijn als ernaar gekeken kan worden. Alvast vriendelijk bedankt.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @PatLuja. Welkom op het KPN Forum! Ik kan mij voorstellen dat het erg vervelend is wanneer het geluid soms wegvalt. Even voor de duidelijkheid… Dit gebeurd niet wanneer er gegamed wordt op de Xbox? Heb je het onderstaande topic al eens gelezen? Wellicht zit de oplossing in de instellingen op jouw TV+ Box.

 

 


Hallo @Vikash van KPN,

De afgelopen maand heb ik de verschillende opties langere tijd getest. De bestwerkende optie voor mij is "Stereo:Dolby audio wordt omgezet in Stereo PCM". Echter val hierbij het geluid nog zo'n acht keer per uur uit. Dit blijft vervelend, maar is al beter dan mijn vorige instelling "Automatisch", waarbij het geluid meer dan dubbel zo vaak wegviel.

Daarnaast staat bij de geavanceerde instellingen de instelling "Dialoog verbetering (AC4)" op "Midden". Het aanpassen van deze instelling bleek niet van significante invloed. De rest van de geavanceerde instellingen staan uit.

Om nog op je vraag te antwoorden. Nee, met bij het gamen op de X-box ervaar ik dit probleem totaal niet.

Als je nog tips hebt, verneem ik ze graag. Bedankt voor je medewerking.


Je hebt de instellingen goed getest begrijp ik, maar het geluid blijft hardnekkig wegvallen dus. Gebeurt dit ook bij alle zenders, en zit er een verschil tussen live tv kijken en programma's/opnames terugkijken? Heb je ook streamingdiensten, zoals Netflix? Als je dat kijkt via de TV+ Box, gebeurt het daar ook bij?


Beste @Jasper van KPN,

Bedankt voor je reactie. Het gebeurt bij alle televisiekanalen en zowel bij live kijken, terugkijken en opnames kijken. Ik heb alleen YouTube als streamingdienst, daarmee ervaar ik geen problemen.

Alleen wanneer ik de KPN TV+ app gebruik (live, terug of opnames) heb ik dit probleem.

Verder werkt het een stukje terugdraaien bij livekijken niet. Is dat al bekend of moet ik daar een apart issue voor aanmaken?

Bedankt voor de medewerking.


Met de TV+ App bedoel je via de TV+ Box toch? We is ook een TV+ App voor tablets en telefoons namelijk, even voor de zekerheid dat we het wel over hetzelfde hebben.

 

Verder werkt het een stukje terugdraaien bij livekijken niet. Is dat al bekend of moet ik daar een apart issue voor aanmaken?

Dat kan hier ook. De nieuwste update heeft hier ook een verbetering voor, die zal je uiterlijk begin volgende week krijgen: 

 


Ja, het gaat over de TV+ box. Mijn excuses voor de verwarring.

Ik kijk al uit naar de nieuwe update.

Bedankt.


Reageer