Skip to main content

Hier hetzelfde probleem, onlangs glasvezel ontvangen, we hebben 2 tv boxen.

Een staat in de woonkamer en de ander op de slaapkamer.

Beiden werkten, de Ab gekoppeld en in 1 e instantie werkten ze beide, echter van degene in de woonkamer werkte het geluid niet meer, alleen nog via de originele Ab van de Tv, alles werkte behalve het geluid, wat ik ook probeerde.

Uiteindelijk de helpdesk gebeld en ook zij kwamen er niet uit, de oplossing een nieuwe Ab.

Deze heb ik opnieuw gekoppeld aan de Tv en hij werkte eindelijk, tot ik de dag erna de tv aanzette, weer geen geluid. Door de feestdagen geen tijd gehad om eea nog eens te doorlopen, maar wat ik ook probeerde, geen resultaat. Uiteindelijk maar weer eens de helpdesk gebeld en na ca 3 kwartier nog altijd geen resultaat (en 20 keer uitgelegd dat mijn instelling van het geluid na het uitzetten van de tv box niet meer werkten)

Op de vraag of er dan mogelijk een monteur gestuurd kon worden was het antwoord dat daar kosten aan verbonden waren (er staat ergens geen stress, je kan altijd een monteur krijgen)

Ik heb na 3 kwartier tegen de dame gezegd dat ik na 2 weken geklooi weer terug wil na min “Oude” situatie, ik heb geen zin om tig keer te proberen en te bellen wil mijn oude situatie voor glasvezel terug, waarop ze heeft me doorverbonden met de afdeling abonnementen, hier heb ik ook nog eens 10 minuten aan de lijn gehangen, toen heb ik van ellende maar opgehangen. Ik ben er klaar mee😡

Vroeger dik tevreden over Kpn, maar helaas😒

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt (oorspronkelijk topic)

 

 

Hi @Queenfan en welkom op het forum!

Frustrerend dat het geluid aanpassen steeds niet werkt. 😕 Ook goed om te weten dat een nieuwe afstandsbediening hier dus niet bij helpt.

Je geeft aan dat je terug wilt naar de oude situatie, je bedoelt daarmee terug naar koper? Dat kan niet, maar ik ben wel benieuwd of je ook nieuwe ontvangers hebt gekregen toen je naar glasvezel overging. 
Zo niet, en mocht alleen het type aansluiting zijn veranderd, dan zou dat geen invloed op je tv-ontvanger moeten hebben wat betreft het geluid. 

Ik ben daarom ook benieuwd of de tv-ontvanger waar het om gaat al eens een reset hebt gegeven. (TV+ Box resetiTV reset)
Zo ja, wil je dan laten weten welk type ontvanger je hebt (staat op de sticker onderaan de ontvanger) en wat je verder allemaal al geprobeerd hebt? Dan vraag ik geen dingen dubbel. 
Ook raad ik je een reset van de afstandsbediening aan. Misschien dat dat nog helpt!


Beste Sanne,

Ik heb het probleem inmiddels opgelost door nog eens wat verder te zoeken, het lag idd aan de reset, dus de blauwe en de rode knoppen ingedrukt houden.

Het zou fijn zijn als men dat bij de dames bekend zou zijn die me telefonisch geholpen hebben.

Wel vind ik het wel vreemd dat ik geen radio kan luisteren, ik krijg alleen geluid via de televisie.

Ter verduidelijking, mijn (Yamaha) reciever is aangesloten met een optische kabel aan de box, dit heeft altijd gewerkt, hier moet ik nog ff puzzelen.

 

Mvg.

John van Even


Fijn dat het gelukt is John! 

Wat de radio betreft, welke tv-ontvanger gebruik je nu? Je mag ook een foto van de ontvanger hier sturen. Dan kunnen we met je meedenken. 🙂


Nou Sanne, 

Weer terug bij af, ik dacht de ontvanger (DW7022) te koppelen dmv de optie soundbars ed te gebruiken, maar toen ik deze optie gebruikte, werkte mijn verbinding via de optische kabel welke ik gebruik tussen mijn receiver en de ontvanger weliswaar weer, maar reageerde het volume van de AB niet meer op de ontvanger.

Het is om gek van te worden onderhand, ik ben hier nu al 3 weken(!) mee bezig en telkens loop ik tegen hetzelfde probleem aan, wat ik ook probeer het is of het een of het ander.

Met mijn vorige (oude) apparatuur en instellingen had ik hier nooit last van en nu alleen maar ergernis en frustratie. Ik snap het onderhand niet meer, ik had verwacht dat ik erop vooruit zou gaan, inpluggen en klaar. Ook de snelheid die ik verwacht had is mijns inziens precies hetzelfde, ik merk geen verschil alsook de vermeende betere Wifi, ook dit is naar mijn bescheiden mening niet verbeterd.

Toch wel teleurstellend, had beter verwacht 🥺


Uw verwachtingen waren misschien niet juist. Glasvezel is niets anders dan het vervangen van de koperaansluiting. Alles na het modem is nog precies hetzelfde als voor u glasvezel had. Als u een abonnement heeft met een bijbehorende snelheid van 100 dan is dat nog steeds 100MB. Verbeterde wifi bestaat niet. Het is gewoon wifi. Dus het geluid niet kunnen bedienen kan nooit veroorzaakt worden door glasvezel want er is niets veranderd na het modem tenzij u nieuwe apparatuur heeft gekregen. Welke problemen heeft u met de snelheid en/of wifi?


Beste Joep1965,

Het is niet zozeer de snelheid en de wifi (al beloven ze de consument verbetering) dat me zo stoort, maar vooral de nieuwe apparatuur, welke mijns inziens probleemloos, zo niet beter, zou moeten functioneren, maar tot nu toe ervaar ik hiermee alleen maar frustratie en ergernis, wat ik ook doe of probeer, het is het een of het ander wat werkt (of niet).

grt John 


Aha er is dus nieuwe apparatuur. Dat was me niet helemaal duidelijk. Wat is er vernieuwd? De tv ontvangers en het modem?


Joep1965,

Alles is vernieuwd en het enige wat ik wil dat mijn AB het geluid van de televisie kan regelen en de receiver het geluid dmv een optische kabel (tussen ontvanger en receiver) kan doorgeven.

Echter als ik na veel gepuzzel het ene voor elkaar krijg werkt het ene wel en het andere weer niet.

Ik heb mijn AB gereset door de rode en de blauwe knoppen tegelijkertijd in te drukken, toen werkte de AB bediening correct, maar mijn optische verbinding naar mijn versterker niet meer.

Toen heb ik getracht om mijn receiver te koppelen werkte mijn geluidsbediening van mijn AB niet meer.

Het lijkt me dat de optische verbinding alleen bedoeld is voor het geluid van de ontvanger door te sturen naar mijn receiver??
 


Helder @Queenfan, dankjewel voor het toelichten!

Als ik het beeld goed heb dan heb je dus de TV+ Box (DW7022) met een optische kabel aangesloten op de Yamaha receiver. De optische kabel zit dan in deze poort van de ontvanger:

Dat klopt?

Zo ja, wil je dan nog eens kijken hoe de geluidsinstellingen op de TV+ Box zijn ingesteld? Zie hiervoor ook de geavanceerde geluidsinstellingen. Met name dit stukje:

S/PDIF output 

Deze optie bepaalt of je geluid via de optische uitgang hebt. Standaard staat dit uit. Zet dit aan als je een optische kabel gebruikt om je KPN TV+ Box met je geluidsapparatuur of tv te verbinden.

Lukt het je om die aan te zetten en, zo ja, hoe gaat het daarna?


Beste Sanne,

Uiteindelijk gelukt, het werkt nu eindelijk.

Ik had de optische optie ingeschakeld, maar werkte nog steeds niet, de volumeinstelling op de AB wel, toen naar mijn geavanceerde instellingen gegaan en het was weer mis.

Uiteindelijk de gehele instellingen gereset toen werkte de optische aansluiting wel, maar mijn volume op de AB weer niet, dus deze weer gereset en nu werkt alles muv het geluid van de tv via de optische aansluiting op de receiver.

Maar tot nu toe werkt datgene wat ik wilde.

Ik blijf erbij dat eea toch ingewikkelder is dan dat de KPN handleidingen beschrijven, ik kan me voorstellen dat er genoeg, vooral ouderen, hiermee worstelen.

Nog iets vreemds gisteravond, terwijl we TV aan het kijken waren, schakelde het programma over van de tv zenders over naar de radiozender en dat terwijl er niemand de AB bediende, die lag zelfs buiten ons bereik.

Maar so far, so good. 
En bedankt voor het meedenken.

grtz John


Ja zo ingewikkeld moet het niet zijn, dus fijn dat je dit meldde. Mochten er meerdere soortgelijke berichten over binnen komen dan kunnen we op onderzoek uit.

Fijn dat het toch gelukt is en bedankt dat je de oplossing hier deelt! Handig voor eventuele toekomstige meelezers. 

Hopelijk krijg gebeurt dat ‘spookzappen’ niet vaker. 👻 Mocht dat toch vaker gebeuren, wil je dan een nieuw topic aanmaken? Dan kunnen we dit verder onder de loep nemen.