Skip to main content

Beste forumleden,

Sinds begin deze maand overgestapt van Ziggo naar KPN Tv + Box.

Na een succesvolle installatie, ook het geluid (via de optical en usb aansluiting) naar mijn versterker aangesloten. Echter alle functies werken via de KPN afstandsbediening ALLEEN NIET GELUID harder of zachter en/of uit te zetten.

Heb ook geprobeerd om verloop optical en usb via mijn Samsung aan te sluiten, echter zelfde resultaat. Wel geluid via versterker maar moet voor harder zachter en/of uit naar versterker lopen.

Heb alle denkbare instellingen en adviezen opgevolgd. 

Bij Ziggo had ik geen enkel probleem met zelfde optical usb verloop aansluiting via Samsung TV.

  1. Is het beter de optical usb aan te sluiten via de KPN Box of smart TV
  2. Samsung TV staat geluid op optisch (zie dit ook steeds links in scherm staan als ik probeer geluid harder zachter en/of uit te zetten).
  3. Wie heeft de gouden tip…….?

Beste forumleden,

Sinds begin deze maand overgestapt van Ziggo naar KPN Tv + Box.

Na een succesvolle installatie, ook het geluid (via de optical en usb aansluiting) naar mijn versterker aangesloten. Echter alle functies werken via de KPN afstandsbediening ALLEEN NIET GELUID harder of zachter en/of uit te zetten.

Heb ook geprobeerd om verloop optical en usb via mijn Samsung aan te sluiten, echter zelfde resultaat. Wel geluid via versterker maar moet voor harder zachter en/of uit naar versterker lopen.

Heb alle denkbare instellingen en adviezen opgevolgd. 

Bij Ziggo had ik geen enkel probleem met zelfde optical usb verloop aansluiting via Samsung TV.

  1. Is het beter de optical usb aan te sluiten via de KPN Box of smart TV
  2. Samsung TV staat geluid op optisch (zie dit ook steeds links in scherm staan als ik probeer geluid harder zachter en/of uit te zetten).
  3. Wie heeft de gouden tip…….?

beetje lastig verhaal kleine uitleg over de uitgangen voor audio:

 optisch is een vaste uitgang mrt één uitgangsnivau op een televisie.

usb ? wat bedoeld u ermee? via usb is er geen audiouitgang.

het geluid harder zachter kan op twee manieren:

1 remote programeren op de tv , dan wordt het niveau vam de tv geregeld. de tv zou dn een uitgang richting de versterker moeten hebben .

dit gaat buiten kpn om trouwens dus licht aam de tv hoe hij de uitgang regelt.

 

2 remote niet koppelen aan tv, dan wordt het volume van de tv box harder zachter gezet. dus dan kan alle via de box worden aangestuurd.

maar dan werkt de remote niet voor de tv.

nog een vraag: heeft de versterker gen hdmi ingang? dan kan alles via de cEC functie en werkt het .

ik heb een onkyo 609 thx erachter hangen

de onkyo regelt de hdmi. versterker uit tv gerft geluid. versterker aan geluid via versterker

 


En wat als je de versterker via HDMI eARC aansluit op de televisie? Dit geeft vaak het beste resultaat.


Beste Steffen & Denise,

Allereerst bedankt voor jullie feedback.

Mijn Denon versterker in zeker 30 jaar oud maar werkt perfect, heeft dus geen HDMI uitgang.

Zal voor de verduidelijking twee foto’s bijsluiten van verloop-aansluiting van versterker naar TV.

Dan zal usb uitleg duidelijker worden.

Het vreemde is dat dezelfde aansluiting via mijn Samsung smart TV met gebruik van Ziggo (UPC) mediabox wel werkte met geluid harder zachter en uitzetten via afstandsbediening.

Ik blijf het proberen en sta open voor suggesties.

GroetFBW

 


Beste Steffen & Denise,

Allereerst bedankt voor jullie feedback.

Mijn Denon versterker in zeker 30 jaar oud maar werkt perfect, heeft dus geen HDMI uitgang.

Zal voor de verduidelijking twee foto’s bijsluiten van verloop-aansluiting van versterker naar TV.

Dan zal usb uitleg duidelijker worden.

Het vreemde is dat dezelfde aansluiting via mijn Samsung smart TV met gebruik van Ziggo (UPC) mediabox wel werkte met geluid harder zachter en uitzetten via afstandsbediening.

Ik blijf het proberen en sta open voor suggesties.

GroetFBW

 

simpel: de usb is de voeding van de inverter spdif naar aux. meer is dit niet. een oude versterker harder zachter zetten moet ie echt met de volume doen van de versterker. 

dit om geluidskwaliteit te houden. 

geluid vanaf de tv box zou ik niet rech5streeks aansluiten maar via de tv geluid naar versterker. als je dan het volume niet harder zachter kan zetten heeft. spdif uitgang vast ingesteld volume.

via de tv box zijn er 2 instellingen:

optie 1: programeer je de afstandsbediening zo dat je ook de tv ermee kan bedienen zal je alleen het volume van e tv harder en zachter kunnen zetten. 

optie 2: laat je de afstandsbediening standaard dan wordt de volume van de tv box bediend: dan wordten alle uitgangen op de tv box harder en zachter gezet.

optie 2 is dus een mogelijkheid , houdt wel in dat er eenmalig een volume moet worden ingesteld wordt op de tv en de versterker.

als de hdmi instellingen worden gezet op automatisch tv aan of uit schakelen dan zou dit een optie zijn. we is het zo geluid tv blijft aan mits je die op de tv uit zet.

makkelijker kan ik het niet uitleggen. het is ook lastig.

ik heb een receiver van onkyo met hdmi aangeschaft om deze reden. 


Beste Steffen,

Wederom Bedankt voor je feedback.

Ik vrees toch dat de houdbaarheid van mijn oude Denon versterker aan een eind is gekomen.

Op zich staat het volume thans goed ingesteld en bij wisseling van KPN naar Netflix blijft niveau gelijk (iets wat bij wisseling Ziggo Netflix een probleem was).

Zal moeten opstaan om geluid uit te zetten, op zich geen slechte zaak, of misschien (net als jij) een nieuwe versterker moeten aanschaffen.

Groet FBW


Beste Steffen,

Wederom Bedankt voor je feedback.

Ik vrees toch dat de houdbaarheid van mijn oude Denon versterker aan een eind is gekomen.

Op zich staat het volume thans goed ingesteld en bij wisseling van KPN naar Netflix blijft niveau gelijk (iets wat bij wisseling Ziggo Netflix een probleem was).

Zal moeten opstaan om geluid uit te zetten, op zich geen slechte zaak, of misschien (net als jij) een nieuwe versterker moeten aanschaffen.

Groet FBW

ps je kan een hdmi switch met audio uitgang krijgen die regelbaar is, maar. wat is het beste..

ik hen op mp 3 onkyo,s gekocht, de hdmi chips verbeterd en koeling erin. dan heb je gelijk top kwaliteit die jaren meegaat.

of je moet naar de top niveau gaan maar dan praten we over prijzen in de Duizenden euro,s.... 


Reageer