Skip to main content
Beantwoord

Geluid van de Nintendo Switch of Spotify via Soundbox lukt niet

• 3 mei 2025
  • 8 reacties
  • 112 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties

hoi allemaal, ik heb sinds vandaag de soundbox, voor mijn relatief kleine woonkamer prima, beter dan wat de tv gaf. Alleen….ik krijg het niet voor elkaar om het geluid van bijv de nintendo switch te horen zonder dat ik ook het geluid van de tv zender die op staat te horen. optie is uiteraard om de soundbox uit te zetten, maar dan is het geluid vd switch dus alleen via de tv mogelijk (?)

beetje idem voor spotify, moet ik dan de tv uitzetten om alleen het geluid van wat ik op spotify afspeel te kunnen horen?

dank alvast!

Beste antwoord door PeterG

De Soundbox ondersteunt ARC / eARC. Daarbij staat ie stand-by en geeft het geluid wat via de HDMI (van de tv) binnenkomt. Moet ie wel op de HDMI in/uitgang van de televisie aangesloten zijn die eARC / ARC ondersteunt.

beetje idem voor spotify, moet ik dan de tv uitzetten om alleen het geluid van wat ik op spotify afspeel te kunnen horen?

De box geeft alleen geluid op z'n eigen speakers. Zit er een Spotify app in de Soundbox zelf? Heb geen idee, vind het de meest overbodige dienst die er is en dus geldklopperij.

Je kunt in ieder geval wel ook de Soundbox als Bluetooth speaker voor je telefoon gebruiken. Via de Spotify app daarin.

Bekijk origineel

8 reacties

PeterG
Superuser
  • 64592 reacties
  • Antwoord
  • 3 mei 2025

De Soundbox ondersteunt ARC / eARC. Daarbij staat ie stand-by en geeft het geluid wat via de HDMI (van de tv) binnenkomt. Moet ie wel op de HDMI in/uitgang van de televisie aangesloten zijn die eARC / ARC ondersteunt.

De box geeft alleen geluid op z'n eigen speakers. Zit er een Spotify app in de Soundbox zelf? Heb geen idee, vind het de meest overbodige dienst die er is en dus geldklopperij.

Je kunt in ieder geval wel ook de Soundbox als Bluetooth speaker voor je telefoon gebruiken. Via de Spotify app daarin.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Q-man welkom bij de KPN Community! Ik zie dat Peter even met je mee heeft gedacht, dank daarvoor :-) . Is het nu allemaal een beetje gelukt met deze tips? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 7 mei 2025

Morning!

Het is in zoverre gelukt dat ik nu weet:

- dat ik het geluid van bijv Netflix, of een externe bron zoals de Nintendo Switch, niet via de soundbox krijg. Als ik de soundbox aan laat staan als ik Netflix (bijv) wil kijken, hoor ik het geluid van de tv zender die aan stond daar tussendoor. Ik heb een zender gezocht zonder geluid, maar dat schiet niet echt op ;-), bovendien denk ik dat het geluid dan ook nog alleen via de tv en dus niet via de soundbox komt

- dat ik nog moet proberen of het verschil maakt als ik de hdmi kabels omwissel (ivm dat e-arc)

- dat ik niet goed genoeg gekeken heb toen ik dit bestelde, want als ik dit geweten had zou ik het nooit gedaan hebben.

Tips& suggesties altijd welkom!

Groet,

Hans

PeterG
Superuser
  • 64592 reacties
  • 7 mei 2025

- dat ik het geluid van bijv Netflix, of een externe bron zoals de Nintendo Switch, niet via de soundbox krijg. Als ik de soundbox aan laat staan als ik Netflix (bijv) wil kijken, hoor ik het geluid van de tv zender die aan stond daar tussendoor. Ik heb een zender gezocht zonder geluid, maar dat schiet niet echt op ;-), bovendien denk ik dat het geluid dan ook nog alleen via de tv en dus niet via de soundbox komt

De box moet op stand-by. Dan werkt ie als speaker via ARC / eARC. De Soundbox moet natuurlijk wel op de HDMI van de tv die dat heeft. En ARC moet in de tv ook aan staan. Meestal combi instelling met HDMI CEC.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 7 mei 2025

Ik snap wat je zegt, maar zou het dan wellicht aan mijn (Samsung smart) tv kunnen liggen, dat die arc/earc niet ondersteunt?

PeterG
Superuser
  • 64592 reacties
  • 7 mei 2025
Q-man schreef:

Ik snap wat je zegt, maar zou het dan wellicht aan mijn (Samsung smart) tv kunnen liggen, dat die arc/earc niet ondersteunt?

Lijkt me bijna onwaarschijnlijk. De mijne uit 2019 ondersteunt het (ARC).

De mijne: UE43RU7440SXXN

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 7 mei 2025

Gelukt! Hdmi van soundbox in de hdmi3 ingang (waar ARC bij staat 😉)

Dank!!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

Dat is goed om te horen ​@Q-man! Fijn dat het gelukt is :-) .