Skip to main content

Ik bezit een NAT versterker die heeft ook een afstandbediening. Als ik de TV aan wil doen dan kies ik op de afstandsbediener nr1. Wil ik de volgende dag de Radio aan doen dan druk ik op knop nr2. 

Als de radio dan aan gaat dan staat het geluid heel erg hard. Hoe kan ik het geluid van de tv en radio meteen op dezelfde sterkte krijgen? 

Hi @Pluck en welkom op het forum! 

Hmmm, zit er ook verschil in het geluid wanneer je het geluid via de TV zelf laat lopen als tijdelijke test?

Zo ja, wil je dan laten weten welke tv-ontvanger je gebruikt? 

Zo niet, dan raad ik je aan om de instellingen op je NAT versterker door te lopen. Wellicht dat daar een optie voor zit om alles op dezelfde sterkte te krijgen. 
Ik weet niet welke NAT versterker je gebruikt, dus je kunt hier nog noemen welk type je precies hebt. Wellicht weet iemand van de community dan nog raad. 🙂


@Pluck Je kan het best vergelijken met Radio538 TV (538) en Radio 538 (809) als beide hetzelfde Radio Programma hebben (b.v. 06:00) . Ik heb geen verschil tussen deze 2 kanalen.


Bedankt voor de reacties, ik heb inmiddels contact met degene van wie ik de versterker heb gekocht. Hij gaat mij helpen een preset in te stellen voor verschillende radiozenders, zodat het volume niet meer te veel verschilt. Bedankt voor de reacties.


Super! Fijn dat je hulp krijgt. 😄