Skip to main content
Vraag

Geluid van de Soundbox hapert regelmatig

• December 27, 2025
  • 6 reacties
  • 92 keer bekeken

Het geluid van de Sounbox hapert regelmatig, het begint rustig maar het gaat van kwaad naar erger. 
In het begin kan je het nog wel volgen, maar het lijkt net of de geluidsband steeds sneller wordt afgespeeld, wat zeer lastig is.
Dit probleem doet zich regelmatig voor, en dan trek ik de stekker eruit van de Soundbox en wacht pl/min 30 seconden en stop die weer in het stopcontact, en werkt het weer normaal.

zijn meerdere mensen die dit euvel ervaren, en wat voor oplossingen zij hiervoor hebben bedacht. 

6 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Hans239 . Welkom hier.

Dank je wel gezien je dit zo duidelijk beschrijft. Dat klinkt inderdaad erg vervelend, zeker als het steeds erger wordt tijdens het kijken.

Mag ik vragen of je de Soundbox al eens volledig hebt gereset, dus via het menu of met de resetoptie, en niet alleen door de stekker eruit te halen? En gebeurt dit bij alle zenders, of merk je het vooral bij een specifieke zender of type programma?

Met die informatie kunnen we gerichter meedenken naar een oplossing. Alvast bedankt!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 30, 2025

Hallo Erwin

dank voor reactie, ik zal hem een keer volledig resetten en kijken wat hij dan doet, en volgens mij gebeurt het niet bij alle zenders, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, ik zal het proberen in de gaten te houden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 4, 2026

Hoi Erwin,

Ik was in de veronderstelling dat het probleem met het geluid opgelost was, maar er deed zich gisteren 3/1 toch weer een probleem voor zoals eerder beschreven, dus misschien toch maar een volledige reset uitvoeren.

Wat ik nog wel even wil weten als je die reset uitvoert of je dan nog wel je opgenomen programma’s opgeslagen blijft behouden.

En volgens mij doet het probleem zich alleen voor bij kanaal 1, daar het tot nu toe het enige kanalen is waar het ons is opgevallen, dus ik hoor graag van jou.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 4, 2026

Je lijst van opnames is opgeslagen op de servers van kpn. Die blijft behouden als je je tv ontvanger reset.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 5, 2026

Dit is herkenbaar en is ook bekend bij ​@Marcia van KPN. Misschien dat je een filmpje kan maken wanneer het gebeurd en deze kan delen? Ik ben benieuwd of het overheen komt met onze ervaring. 

Er loopt ook al een onderzoek binnen KPN naar dit probleem. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Hans239 .  Die reset kun je zonder problemen proberen.  Hopelijk is het daarmee opgelost maar zoals je kunt lezen is het probleem bij sommige klanten hardnekkiger en dat hebben we in onderzoek.