Skip to main content
Beantwoord

Geluid van KPN TV+ Soundbox gaat vanzelf weer aan na uitschakeling

• August 29, 2026
  • 6 reacties
  • 122 keer bekeken

Meerdere keren per week gaat het geluid (geen beeld) van de soundbox weer aan nadat ik deze met de KPN afstandbediening heb uitgezet. Geen updates, geen HDMI CEC aan, met één knop uitgezet. ZEER IRRITANT voor onze hond! En voor onszelf ook! 

Topic al heel aantal keren gezien en overal zonder oplossing afgesloten. Hoe gaan we dit aanpassen KPN?! 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@1966Joop ,

Probeer eens om eerst het geluid te verlagen naar 0 en dan pas de soundbox uit te zetten. 

6 reacties

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 31, 2026

Goedemiddag beste ik heeft in verleden ook daar last van gehad .heeft hem terug gestuurt kpn .nu gewoon soudbar beter dat ding heeft mijn heel wat keer waker gemaak had de ontvanger op slaapkamer nu tv+ beter sukses.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 31, 2026

Hallo ​@1966Joop ,

Probeer eens om eerst het geluid te verlagen naar 0 en dan pas de soundbox uit te zetten. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 31, 2026

Aardige hack. Gaat het geluid toch aan, dan wel op volume 0 😎

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 31, 2026

Soundbox aansluiten op stekkerdoos met (tijd)schakelaar?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 31, 2026

KPN gewoon ff de software aanpassen? Op zich ook een prima hack, maar hé hoe ver gaan we om zelf een software fout op te lossen? Stopcontact met aan-uit schakelaar kan ook nog ...  🤪

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@1966Joop . Welkom hier.

Dat het geluid zelfs op volume 0 weer aangaat, maakt het inderdaad wat lastiger om de oorzaak te achterhalen. 😅

Je geeft aan dat HDMI-CEC op de box uitstaat. Weet je toevallig ook hoe HDMI-CEC op je tv staat ingesteld? Bij sommige tv's heet dit weer anders, bijvoorbeeld Anynet+, Simplink, Bravia Sync of EasyLink.

En staat HDMI-CEC toevallig ook aan op de tv zelf? Het kan namelijk geen kwaad om die instelling tijdelijk helemaal uit te schakelen, zowel op de tv als op de box, en vervolgens even te kijken of de soundbox daarna nog uit zichzelf inschakelt.

Als je het merk en type van je tv en soundbox doorgeeft, kunnen we ook even gericht naar die instellingen kijken.