Skip to main content

Goeie dag,

ten eerste denk ik dat deze vraag vast vaak gesteld is maar kan geen oplossingen vinden die werkt of nog niet gevonden.

 

Wij hebben kpn tv+ en kijken Netflix via de app van de box. Nu staat er bij 90% ruimtelijke audio ingesteld. Dit kan ik nergens gewijzigd krijgen niet via de box (zo ver ik weet) en ook niet via instellingen van de Netflix app. Maar we moeten geluid extreem hard zetten om iets te kunnen horen en als de app afgesloten is ben je meteen wakker en doof door het harde geluid.

Wij gebruiken een Samsung tv (3D tv zonder Android ondersteuning dus al aantal jaren oud) 

Een Denon 5.1 surround set. Aangestuurd door de soundbar van Denon DHT-S716H.

sorry alvast als er wel een antwoord op staat maar kan niks vinden wat helpt en ben al een half jaar bezig met onderzoeken.

mvg Mark

Als het goed is kan je geluid voorkeuren instellen via de website van Netflix 

http://netflix.com/account

Scroll naar je profiel plaatje en tik of klik erop. Dan instellingen voor afspelen. Wijzigen. 


Dit stond op automatisch, wat zou dit dan volgens u moeten zijn?


Helemaal duidelijk met betrekking tot het geluid is dat niet. Hoewel het wel genoemd wordt.

Maar probeer het eens op 'hoog'. En anders normaal. 

En zet het geluid van de kpn box zelf eens op Dolby. En niet op automatisch of passthrough. 


Goeie morgen, 

ik ga hier vanavond even naar kijken als ik weer thuis ben.

de kpn box aanpassen had ik al eens geprobeerd maar geen effect. Waarom niet weet ik niet meer maar ook hier zal ik naar kijken vanavond en laat dit nog even weten.

mvg Mark 


Goeie avond,

ik heb via Netflix site aangepast nú veranderd het beeldkwaliteit wel van 4K naar HD enz maar het geluid blijft in ruimtelijke audio hangen.

nu heb ik ook via de box zelf audio aangepast 1 instellingen had ik helemaal geen geluid maar het verandert helemaal niks kwa kwaliteit en de instelling ruimtelijke geluid.

helaas heeft deze poging niet geholpen.

 

mvg mark


Je zult dan per weergave het geluid moeten aanpassen. Dat kan wel.

Hoe je het vast kan zetten zou ik dan niet weten 🙃.

 


Ook per weergave gaat dit niet. Kan niet tijdens de film kijken aanpassen naar 5.1 dolby of iets bij audio en ondertiteling.