Skip to main content
Beantwoord

Geluid van TV+ Box valt weg via Marantz NR1504, na zappen komt het weer terug

• June 6, 2025
  • 6 reacties
  • 53 keer bekeken

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Bij overschakelen naar andere zender vanuit gids of tijdens kijken van (bijvoorbeeld voetbaluitzending op NPO3) programma, valt geluid weg en komt niet terug tenzij er even wordt gezapped.

Aangesloten is de KPN TV+ box op een Marantz NR1504. Het verschijnsel doet zich voornamelijk voor sinds de update van 1.187.3.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hoi ​@Applmac. Ik zie dat je in korte tijd 2 verschillende topics hebt aangemaakt. Ze gaan wel over verschillende onderwerpen, dus ik snap je keuze wel. Maar voor het gemak heb ik ze nu toch samengevoegd. Dan behandelen we ze in 1 keer.

Eerst de vraag over het wegvallend geluid. Ik begrijp dat je een versterker aangesloten hebt. Heb je ook last van dit probleem als je de versterker niet aangesloten hebt? Ik wil niet direct zeggen dat je deze niet moet gebruiken, maar het is wel goed om te testen.

Daarnaast geef je aan dat de tv-box ook spontaan uitvalt. Ik raad je aan om de tv-box een frisse start te geven. Ik verwacht dat de tv-box daarna niet meer spontaan uitvalt.

6 reacties

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 6, 2025

Box herstart spontaan tijdens bediening, stand-by  of gewoon een programma kijken. Komt een paar maal per week voor sinds de update van 1.187.3.
Vervelend is dat vanuit stand-by, ook de TV wordt aangezet.

Admin: samengevoegd met eigen topic

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 10, 2025

Hoi ​@Applmac. Ik zie dat je in korte tijd 2 verschillende topics hebt aangemaakt. Ze gaan wel over verschillende onderwerpen, dus ik snap je keuze wel. Maar voor het gemak heb ik ze nu toch samengevoegd. Dan behandelen we ze in 1 keer.

Eerst de vraag over het wegvallend geluid. Ik begrijp dat je een versterker aangesloten hebt. Heb je ook last van dit probleem als je de versterker niet aangesloten hebt? Ik wil niet direct zeggen dat je deze niet moet gebruiken, maar het is wel goed om te testen.

Daarnaast geef je aan dat de tv-box ook spontaan uitvalt. Ik raad je aan om de tv-box een frisse start te geven. Ik verwacht dat de tv-box daarna niet meer spontaan uitvalt.

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 10, 2025

Met andere apparaten (aangesloten op de receiver) hebben we dit fenomeen niet. Even zappen brengt het geluid weer terug. We merkten dit pas op na introductie van 1.187.3. Misschien nog goed om te vermelden, op de TV+ box staat het geluid ingesteld als “Dolby Digital Plus: Audio wordt omgezet in Dolby Digital Plus”.

Wat betreft de spontane herstarts betreft, lijkt dit minder vaak voor te komen. 

PS de mogelijkheid om ‘verder te kijken’ is bij ons ook nog steeds niet het start menu te vinden

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Met andere apparaten (aangesloten op de receiver) hebben we dit fenomeen niet. 

Dat is natuurlijk heel fijn! Maar het beantwoordt mijn vraag niet. Heb je dit probleem ook als je de receiver loskoppelt? Antwoord op deze vraag geeft mij meer informatie om je verder te kunnen helpen.

Fijn ook dat de spontane herstarts minder vaak voor lijken te komen! Mocht dit toch weer terugkomen, probeer dan een frisse start.

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 13, 2025

Met andere apparaten (aangesloten op de receiver) hebben we dit fenomeen niet. 

Dat is natuurlijk heel fijn! Maar het beantwoordt mijn vraag niet. Heb je dit probleem ook als je de receiver loskoppelt? Antwoord op deze vraag geeft mij meer informatie om je verder te kunnen helpen.

Fijn ook dat de spontane herstarts minder vaak voor lijken te komen! Mocht dit toch weer terugkomen, probeer dan een frisse start.

Tja, dat is lastig uit te proberen, want sinds de frisse start is het niet meer voorgekomen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Als het niet meer nodig is, dan hoef je het natuurlijk niet te proberen. Het is juist alleen maar fijn dat het sinds de frisse start weer goed werkt.