Het geluid van de tv gaat uit als de Bluetooth koptelefoon is gekoppeld en goed werkt. Zet ik de koptelefoon weer uit dan is het geluid van de tv weer beschikbaar
Beste ​
Â
Â
Bedankt voor je reactie. Mijn koptelefoon is gekoppeld met de DIW7022. Ik heb een Samsung tv en de koppeling met KPN kastje 7022 ging prima.
Wat is precies je doel. ​
​
For Android versions 11 and below, the audio framework implementation has limited support for multiple audio devices of the same type (for example, 2 Bluetooth A2DP headsets) connected simultaneously.
Het geluid van de tv gaat uit als de Bluetooth koptelefoon is gekoppeld en goed werkt. Zet ik de koptelefoon weer uit dan is het geluid van de tv weer beschikbaar
Dit klopt.
Als de koptelefoon is gekoppeld met de DIW7022 wordt ook het geluid via HDMI (naar tv) en via optical uitgeschakeld.Â
Koptelefoon koppelen met de Samsung TV zal het niet verbeteren. Dan schakelt ook het geluid van de tv zelf uit. Die situatie heb ik hier. Samsung TV met gekoppelde BT headset. En de DIW7022. Voordeel is dan wel dat je via optical out van de DIW7022 het geluid nog over bijvoorbeeld een soundbar kan laten gaan. Dat heb ik hier regelmatig.
Wat is precies je doel. ​
sorry, maar dat toch in mijn vraag!
Ik wil mijn tv kunnen horen terwijl mijn vrouw de koptelefoon op heeft om beter te kunnen horen.
Nu gaat het geluid uit als de bluettooth koptelefoon aan gaat. Dit was niet de bedoeling !
Ik begrijp nu dat ik op een update naar Android12 moet wachten. Bedankt voor deze tip!
Ik begrijp nu dat ik op een update naar Android12 moet wachten. Bedankt voor deze tip!
Maar dat gaat nog maanden of langer duren ​
Tip: verbind de koptelefoon via Bluetooth met je televisie.
En sluit op de optische audio uitgang van de diw7022 een (goedkope) soundbar met optische ingang (!) aan voor het geluid voor je vrouw.
Of: koop een Bluetooth transmitter die je op de optische uitgang kunt aansluiten. En verbind de koptelefoon daarmee. Het geluid via hdmi en dus je tv gaat dan wel door.
Bedankt PeterG! De onderste tip lijkt mij de makkelijkste. Dus een bluetooth transmitter aanschaffen.
Dat moet mij toch wel lukken!
Ze groeien niet bepaald aan een boom. Maar volgens mij is dit wat ik bedoel.
Zender: Bluetooth
Aansluiting: o.a. optische ingang.
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_marmitek-boomboom-55-hd-bluetoothzender-1869887.htmlÂ
Bedankt coor het meedenken! Overigens denk ik niet dat dit apparaat mijn probleem oplost omdat hij het tv geluid wel uitzend via bluetooth maar dan naar 2 koptelefoons en dus zelf geen hoorbaar geluid meer afgeeft!
Jawel hoor. Dat lost het op. Want die zender sluit je aan op de optische uitgang en dus gaat ook het geluid gewoon naar de hdmi. En weer hoorbaar uit de tv speakers.Â
De ontvanger 'weet' niet eens dat er wat op de optische uitgang zit. Dus houdt het geluid verder aan.
Bedankt voor het meedenken. Ik heb wat te doen om hiermee aan de gang te gaan!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.