Skip to main content
Vraag

Geluid via passthrough werkt niet goed

• May 13, 2026
  • 4 reacties
  • 20 keer bekeken

Kan ik hier melden dat het geluid via de versterker sinds de vorige update soms problemen geeft. Als ik hem op passtrough zet, gaat het mis. Dan komt er geen geluid meer door. Voor de update heb ik dat niet eerder gehad. 

Of is dat in deze update opgepakt?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

4 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@StephanL85 . Vervelend dat je deze storing ervaart.

Heb je de box al even gereset zoals in het artikel beschreven staat? Ik ben benieuwd of het daarna wel goed is. Zo niet, laat het hier even weten. 

• Auteur
  • Topper
  • May 13, 2026

Opnieuw opstarten had ik geprobeerd. Dat werkt dan even. Maar een dag of paar dagen later gebeurt het weer. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Ik stel voor om nog deze update af te wachten. Het kan ook zijn dat dit niet in de software zelf zit maar ergens in de configuratie of aansluiting. Ik gebruik ook een receiver en ervaar dit namelijk niet. We kunnen na de update dit ook in een los topic met je oppakken. 

Wat wel goed is om alvast te weten:

• Als ik het goed heb heb jij de TV+ box en niet de Soundbox met een Box 12. Klopt dit? 
  • Hoe is de versterker aangesloten? Op de box via de optische uitgang of gaat dit via de televisie en HDMI poort? 
  • Hoe is de TV+ box aangesloten op de modem? Wifi of rechtstreeks met een kabel? En nog wel met een switch of andere router ertussen? 

Dan hebben we deze informatie alvast. 

• Auteur
  • Topper
  • May 13, 2026

Tv+box inderdaad. Aangesloten via HDMI. En het kastje is bekabeld aangesloten. Ik wacht het even af. Geen probleem.