Skip to main content
Vraag

Geluidskwaliteit KPN TV+ Soundbox is ondermaats

• March 9, 2026
  • 2 reacties
  • 28 keer bekeken

rene_kolpa
Helper
Forum|alt.badge.img

Ik onderschrijf de klachten van een aantal andere gebruikers van dit forum over de geluidskwaliteit van de soundbox, het geluid is dof en slecht te verstaan. Ook na het plaatsen van de box in een open ruimte onder het tv scherm, het uitproberen van verschillende geluidsopties en het resetten van de box, blijft het geluid achter bij bijvoorbeeld de TV+ app op een tablet..

Opvallend is ook dat bij sommige programma's, bv Lubach, de box zich lijkt aan te passen als er geklapt wordt: het geluid wordt dan gedempt en geknepen.

Ook heb ik ca 1x/week last van haperend geluid, dat te verhelpen is door een ander kanaal te kiezen, en daarna terug te gaan.

Voor het doffe geluid was mijn hoop gevestigd op de 3 nieuwe 'personal' opties in het menu, maar ik kan niet vinden of en waar je die kunt personaliseren.

Heeft iemand nog adviezen?

Mvg René Kolpa 

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 9, 2026

Hallo ​@rene_kolpa ,

Hier staat meer informatie hoe je het geluid kunt instellen: 

Wordt het niet beter? Dan kun je altijd weer terug naar de standaard ontvanger. Dat scheelt je ook nog eens zes euro per maand.

rene_kolpa
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • March 9, 2026

Dank je wel ​@Noordzee , die instellingen heb ik al een aantal keer geprobeerd, vandaar dat ik ook de nieuwe opties heb gevonden. Verder ben ik niet van het opgeven😉, dus ik blijf horen hopen op een equalizer..