Skip to main content

Sinds woensdag nieuwe Samsung tv plus soundbar.

Heb interactieve aansluiting en draadloos 

Nu ervaar ik heel veel verschil met het geluid bij de ene zender hard en andere zender zacht.

Ook bij films stemmen zacht achtergrond hard

Moet ik andere instelling hebben geen idee meer hoe ik het geluid nu zou moeten instellen.

 

Heb nog wel interactief kastje maar volgens check kpn is deze nog goed. 

Het is in ieder geval niet prettig tv kijken zo.

Alle hulp is welkom 

Bij de Arcadyan HMB2260 (dus met cijferdisplay op de voorkant) raak je niks kwijt bij Frisse start.

 

Vogenschijnlijk mij heb ik die


Ik heb deze @PeterG  en heb nu ook op samsung tv geen teletekst met 123 knop

En bij instellingen zijkant verbonden apparaten staat ineens dit.

 


Middelste foto. Op de plek waar nu de ontvanger staat kan je hem niet bedienen met de Samsung afstandsbediening. Want het infrarood oog zit aan de onderkant van het tv scherm. Het ir signaal gaat niet door de houten plank. Vandaar dat teletekst ook niet werkt met de 123 knop van Samsung. 

Het werkt nu alleen met de afstandsbediening van kpn zelf. 

Teletekst is toch ook veel fijner met een afstandsbediening met cijfers?

 


Middelste foto. Op de plek waar nu de ontvanger staat kan je hem niet bedienen met de Samsung afstandsbediening. Want het infrarood oog zit aan de onderkant van het tv scherm. Het ir signaal gaat niet door de houten plank. Vandaar dat teletekst ook niet werkt met de 123 knop van Samsung. 

Het werkt nu alleen met de afstandsbediening van kpn zelf. 

Teletekst is toch ook veel fijner met een afstandsbediening met cijfers?

 

Ik had laatste keer wel


Laatste keer had ik het wel maar sinds de meekijk sessie van Samsung staat alles weer heel anders 


Tja. Zij kunnen wel meekijken in je televisie. Maar niet de opstelling van apparaten. 

Waarom keken ze ĂĽberhaupt mee?

Mogelijk is nu de instelling van de afstandsbediening voor kpn weg. Die instelling zit in de tv, de Samsung afstandsbediening blijft ten allen tijde de tv bedienen. Via tv dan weer infrarood. 

Bediening herstellen. Stel in op de ingang met de ontvanger. Vervolgens bij bron naar instellen universele afstandsbediening. Dan kan je bedienen kpn box (weer) instellen. 

(Stappen uitgelegd aan de hand van mijn tv uit 2019)


Tja. Zij kunnen wel meekijken in je televisie. Maar niet de opstelling van apparaten. 

Waarom keken ze ĂĽberhaupt mee?

Mogelijk is nu de instelling van de afstandsbediening voor kpn weg. Die instelling zit in de tv, de Samsung afstandsbediening blijft ten allen tijde de tv bedienen. Via tv dan weer infrarood. 

Bediening herstellen. Stel in op de ingang met de ontvanger. Vervolgens bij bron naar instellen universele afstandsbediening. Dan kan je bedienen kpn box (weer) instellen. 

(Stappen uitgelegd aan de hand van mijn tv uit 2019)

Ik ben a technisch 


Daar hoef je allemaal niet technisch voor te zijn. Weten hoe het werkt is niet nodig.

Dat is het prettige van die menu's tegenwoordig. 


Dit staat bij instelling samsung tv maar geen idee heb oude afstandbediening staat geen d2 d3 in


Daar hoef je allemaal niet technisch voor te zijn. Weten hoe het werkt is niet nodig.

Dat is het prettige van die menu's tegenwoordig. 

Hoe doe ik dit dan snap helemaal niks van de instellingen samsung menu 


Geen idee hoe ik dit moet doen

Met de afstandbediening kpn


Daar hoef je allemaal niet technisch voor te zijn. Weten hoe het werkt is niet nodig.

Dat is het prettige van die menu's tegenwoordig. 

Hoe doe ik dit dan snap helemaal niks van de instellingen samsung menu 

@PeterG 


Dit staat bij instelling samsung tv maar geen idee heb oude afstandbediening staat geen d2 d3 in

Dát doe je dus met de Samsung afstandsbediening! Niet met die van kpn.


Ohhh oké maar blijkt dat samsung met meekijksessie al mijn instellingen eruit heeft gehaald. Dus kennis komt vd week weer opnieuw installeren 


@PeterG maar wat gebeurt er dan met kpn afstandbediening die gebruik ik namelijk.


Die kan je blijven gebruiken. 


Die kan je blijven gebruiken. 

Oke top dank je wel.

Ga ervan uit dat kennis weet wat hij moet doen we gaan tv eerst resetten want dit is zie foto ook raar.

 


Reageer